וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מוריניו לגווארדיולה: העידן החדש של ארגנטינה תחת אדגרדו באוסה

ההתאחדות עדיין במשבר, אך אצל האלביסלסטה כבר בונים על אדגרדו באוסה בתור האיש שיחזיר את מסי אל המדים הבינלאומיים. הפרשנים כבר עוקצים: "באוסה את התפקיד אחרי הסירוב של סימאונה וסמפאולי", וגם: הקשר ההדוק למנדלה

AP

בווידאו: גמר הקופה סנטנריו

בצל הכאוס השורר אצל ראשי ההתאחדות, נבחרת ארגנטינה יצאה הלילה (בין שני לשלישי) לעידן חדש עם מינויו של אדגרדו באוסה. המאמן בן ה-58 ירש בתפקיד את חרארדו מרטינו וינסה לשקם את ההריסות שנותרו אצל האלביסלסטה אחרי ההפסד בגמר הקופה סנטנריו לצ'ילה. בתקשורת בארגנטינה כבר דאגו להוריד את מדד ההתלהבות וטענו כי באוסה הגיע רק אחרי שחורחה סמפאולי, דייגו סימאונה ומיגל רוסו סרבו להגיע. מאמני סביליה ואתלטיקו מדריד דחו את ההצעות הכספיות מצד ההתאחדות, שניסה לגייס את הכספים אך הגישה לשניים הצעות נמוכות ממה שציפו להן כאשר גם המצב בהתאחדות וסוגיית ליאונל מסי גרמה לשניהם לסרב.

אל באוסה יצטרפו חוסה די ליאו וברונו מילטאנו, שעבדו עימו בעבר כאשר גם שמו של חורחה בורוצ'אגה עשוי להיכלל בצוות המקצועי. משחקו הראשון של המאמן החדש יהיה מול אורוגוואי בתחילת ספטמבר כאשר האלביסלסטה תנסה לעשות צעד משמעותי לעבר העפלה מבית המוקדמות לגביע העולמי ב-2018. ההתאחדות באקוודור סימנה את באוסה כמועמד המוביל לאימון הנבחרת, אך ההצעה לאמן את ארגנטינה טרפה את הקלפים וסללה את דרכו לתפקיד היוקרתי.

עוד בנושא:
זה האיש שישכיח את המשבר? אדגרדו באוסה מונה למאמן נבחרת ארגנטינה

מאמן נבחרת ארגנטינה אדגרדו באוסה. GettyImages
רק האופציה הרביעית? באוסה/GettyImages

בתקשורת כבר סימנו את הסיבות לבחירה דווקא בבאוסה. המאמן התחיל את דרכו כעוזר מאמן, מאמן נוער ורק אז קודם לקבוצות קטנות עד שהגיע לקבוצות הבכירות בארגנטינה, מהלך שראוי להערכה מאז הכישלון תחת דייגו מראדונה. לזכותו נתון יוצא דופן לפיו הוא היחיד שהוביל ארבע קבוצות שונות (רוסאריו סנטרל, סן לורנצו, קיטו וסאו פאולו) לחצי גביע הליברטדורס.

באוסה נחשב למאמן קשוח וקפדן בנוגע לנהלים, אך כזה שמרוויח את אמון השחקנים, דבר שעשוי להוביל דווקא לחזרתו של מסי כאשר על פי הדיווחים שיחה בין השניים צפויה להתקיים בחודש הקרוב. בשונה משאר המאמנים, הוא נחשב לאחד המנסה לשלב את הגישות של קרלוס בילארדו וסזאר מנוטי.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי לצד שחקן סלטיק ניר ביטון. רויטרס
השיחה בדרך. מסי/רויטרס

לחובתו עומד חוסר הניסיון שלו עם הכדורגל האירופי כמאמן וכשחקן כאשר גם התדמית של מאמן שחושב ראשית על הגנה. באוסה אוהב לשחק עם שלושה בלמים, מסירות קצרות ומאמין בשחקנים צעירים. לעומת טאטה, שסבל מהתקשורת המקומית, מדובר באיש שלא ממש סופר את הביקורות נגדו.

מעל הכול באוסה תיאר את עצמו בעבר: "שילוב של ז'וזה מוריניו לפפ גווארדיולה", בעיקר בשל המחויבות ההגנתית בה הוא דוגל והמסירות הקצרות אותן הוא אוהב ליישם. אחד הדברים החביבים עם המאמן החדש היא קריאת ביוגרפיות כאשר הוא תואר כ"אובססיבי לכתביו של נלסון מנדלה", מעריץ של הכדורגל האיטלקי וחולק רשימה מכובדת עם פרנץ בקנבאואר, דניאל פסארלה ופרננדו היירו, הבלמים שכבשו הכי הרבה שערי נגיחה במהלך קריירת המשחק.

מאמן נבחרת ארגנטינה אדגרדו באוסה. GettyImages
ברשימה אחת עם היירו והקייזר. באוסה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully