וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב דורשת: כל מושאל חייב לשחק ב-50 אחוז מהמשחקים

סגנית האלופה הציבה תנאי ברור למכבי פתח תקוה בנוגע להשאלת מתן חוזז, אבל המלאבסים סירבו, ההסכם לא נחתם וחוזז יחזור לאימוני הצהובים. דיווח: ההצעה על בירנבאום גדלה ל-1.2 מיליון דולר

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אין למכבי תל אביב יותר מדי שחקנים אותם היא משאילה לקבוצות אחרות. מרבית השחקנים הכישרוניים מנותבים לבית"ר תל אביב/רמלה שם הם אמורים להשתבח. אבל אם יש שחקנים שרוצים לעבור בהשאלה לליגת העל, מכבי תל אביב בדרך כלל מסכימה ואפילו לא מבקשת על פי רוב דמי השאלה עבורם, אבל יש לה תנאי מאוד ברור וזה שהם ישחקו. למעשה, מכבי תל אביב מבקשת שהקבוצה הקולטת תתחייב בהסכם ההשאלה שהשחקן ייטול חלק בלפחות 50 אחוז ממשחקי הקבוצה. למכבי תל אביב לא משנה אם השחקן המושאל יפתח במשחקים או שישולב כמחליף. מה שהכרחי מבחינתה הוא שהשחקן ישותף במחצית ממשחקי הליגה של הקבוצה.

כך למשל נדרשה מכבי פתח תקוה ממש לאחרונה להתחייב בהסכם ההשאלה שהיה אמור להיחתם מול מכבי תל אביב על החלוץ מתן חוזז, כי השחקן ישותף ב-50 אחוז מהמשחקים. חוזז, ששיחק בעונה שעברה בבית"ר תל אביב/רמלה, היה אמור לחתום השבוע במכבי פתח תקוה ולהתקדם לליגת העל, אבל המלאבסים סירבו להתחייב כי השחקן ישותף ב-50 אחוז מהמשחקים ולכן ההסכם לא נחתם וחוזז אמור לשוב בשלב הזה לאימוני קבוצתו בעונה שעברה. גורם במכבי פתח תקוה אמר בתגובה: "קשה לנו להאמין שמישהו בליגת העל יסכים לתנאי שכזה. איך אפשר להתחייב ששחקן ישחק ב-50 אחוז מהמשחקים?".

מתן חוזז שחקן בית"ר תל אביב רמלה לפני עידו לוי שחקן הפועל רעננה. מגד גוזני
הסעיף גרם להשאלה לרדת מהפרק. מתן חוזז/מגד גוזני

יש לציין כי בין שני המועדונים קיימים משקעי עבר בנוגע להשאלת שחקן בעבר. לפני כשנתיים הושאל בן בן יאיר ממכבי תל אביב למכבי פתח תקוה ללא תמורה. להפתעת הצהובים, הם גילו העונה שבן יאיר הושאל ממכבי פתח תקוה להפועל פתח תקווה תמורת כ-50 אלף שקלים. במכבי תל אביב זעמו אז על כך שהשחקן הושאל ללא תמורה בעוד שמכבי פתח תקוה קיבלה כסף מהפועל פתח תקוה על השאלת המשנה.

גורם המעורה בפרטים ניסה להסביר את מדיניות מכבי תל אביב: "מכבי תל אביב מוכנה להשאיל את השחקן ללא תמורה או בתמורה מאוד סמלית ובתנאי שהוא ישחק. אם הקבוצה הקולטת לא עומדת בתנאי הזה, היא מחויבת לשלם למכבי תל אביב את מלוא דמי ההשאלה כך שיש היגיון בהסכם שכזה למרות שהוא בהחלט בעייתי כי המאמן צריך כל הזמן לזכור שהוא צריך לשתף שחקן מסוים בגלל הסכם ההשאלה".

שחקן נבחרת ארצות הברית סטיב בירנבאום. AP
ההצעה גדלה בכל יום שעובר. בירנבאום/AP

במקביל, מכבי תל אביב ממשיכה לחפש אחר חיזוק להגנה וממקדת את מאמציה בשני שחקנים מה-MLS, שניהם יהודים-אמריקאיים: דניאל סטרס וסטיב בירנבאום. הלילה (בין רביעי לחמישי) דיווח העיתונאי מארק שטיין שסגנית האלופה הגדילה את ההצעה על בירנבאום ל-1.2 מיליון דולר - סכום גבוה משמעותית מהסכום ההתחלתי שהוצע, המוערך בכ-570 אלף דולר. עוד צוין כי בשלב זה קבוצתו של הבלם בן ה-25 עדיין מתעקשת שלא למכור אותו, למרות הסכום המפתה.

על פי דיווח אחר בארצות הברית, די סי יונייטד דורשת לפחות שני מיליון דולר על בירנבאום. אמש דיווחנו כי הצהובים רוצים גם את דניאל סטרס (25). הבלם מלוס אנג'לס גלאקסי משחק במגוון תפקידי הגנה בלוס אנג'לס גלאקסי והוא מעניין מאוד את הצהובים שעד כה התמקדו בעיקר בבלם היהודי סטיב בירנבאום אותו עדיין לא הצליחו לצרף. באמצעות סוכנים שמכבי תל אביב נמצאת איתם בקשר, נעשתה כבר יותר מפנייה אחת לסטרס, שלא ממהר לעזוב את לוס אנג'לס גלאקסי. גורם במכבי תל אביב טען אתמול כי כל שחקן יהודי טוב מעניין היום את מיטש גולדהאר ולכן כל עד יש סיכוי, מכבי תמשיך לעקוב ולנסות למצות את המגעים מול סטרס.

עוד בנושא:
דסה צפוי לחזור להרכב מכבי תל אביב מול פנדורי, סה יפתח בחוד
הערכות במכבי תל אביב: בן חיים לא יעזוב לליל בגלל אירועי הטרור

(עדכון ראשון: 9:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully