וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרק: "מקווים שהצלחנו להעביר לבג"צ את עומק האפלייה שהתקבעה"

27.7.2016 / 20:04

בית המשפט העליון דן בעתירת מנהלת ליגת העל לנשים כנגד האפליה בחלוקת תקציבי הטוטו. יו"ר המנהלת דרשה 10 מיליון שקלים לבניית המותג: "לא נסכים להשפלה שעובר כדורסל הנשים במשך שנים"

בג"צ מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים. נועם מושקוביץ
"לא נשארים אפילו פירורים לנשים"/נועם מושקוביץ

בית המשפט העליון, דן הבוקר (רביעי) בעתירת מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל כנגד אפליה בחלוקת תקציבי המועצה להסדר הימורים בספורט. עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא שטענו בשם המנהלת תיארו כיצד פועל מנגנון הסכמי השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט, והבהירו כי מדובר בהעברת כספים לא חוקית ולא שוויונית שנעשית על גבן הספורטאיות הנשים.

"למעלה ממחצית הספורטאיות הרשומות בישראל עוסקות בכדורסל. למרות זאת, הטוטו, מסיבות היסטוריות וחברתיות מעביר את כל הכסף לכדורגל, קצת לכדורסל, ובעיקר הכל לספורט גברים ולנשים אפילו פירורים לא נשאר. חודשיים לפתיחת העונה הקבוצות צריכות לעבור בבקרה התקציבית ועדיין הכספים שהובטחו לעונה שעברה לא הגיעו. הבטיחו 2.4 מיליון ולא קיבלנו. אותנו מטרטרים על גרושים והתאחדות הכדורגל סוגרת בשנייה הסכם בסך 80 מיליון ¤ ובכלל זה הקצאה של עשרות מליוני שקלים מהטוטו", אמר עו"ד קידר.

עוד בנושא

מנהלת ליגת העל לנשים דורשת למנוע את הסכם הטוטו עם ההתאחדות
בגיל 38: יאקה לאקוביץ' פרש מכדורסל
קבלת פנים לסטודמאייר: הפועל ירושלים תפגוש את אולימפיאקוס

בג"צ מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים. נועם מושקוביץ
התקשו להגיע להסכמות. הדיון בבית המשפט/נועם מושקוביץ

במהלך הדיון, פנו השופטים חנן מלצר, יצחק עמית ומני מזוז, לבא כוח המועצה להסדר ההימורים בספורט, עו"ד יאיר שילה לקבלת הסברים על מרכיבי הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל, ושאלו מדוע לא נערך מכרז כנדרש בחוק להתקשרות מסוג זה. במהלך הדיון, לבקשת בית המשפט, יצאו הצדדים להפסקה בניסיון להגיע להבנות, אך חזרו לאחר זמן קצר ללא הסכמות מכיוון שהטוטו לא היה מוכן להציע הסדר כלשהו.

רו"ח איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, דרשה מהטוטו להעמיד סכום של 10 מיליון שקלים לעונה, במשך חמש שנים לבניית מותג ליגת העל לנשים בכדורסל. "אנו מקווים שהצלחנו להעביר לבג"צ את עומק האפלייה שהתקבעה במשך שנים בחלוקת כספי הטוטו שהם למעשה כספי ציבור. לכדורסל הנשים. וכי דרישתנו יענו ובכך יחול מפנה משמעותי. לא נסכים להשפלה שעובר כדורסל הנשים במשך שנים רבות".

כזכור, בפני בית המשפט תלויה ועומדת בקשת מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל בבקשה להוציא צו ביניים, שימנע מהטוטו לחתום על הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל עד להכרעה בבג"צ. עו"ד אורי כהנא התייחס למהלך הדיון וציין כי :"אנו מקווים לשינוי מציאות, ולהפסקת הדרת הנשים בספורט בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully