וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעמלות אומנותית: המתווה החדש אושר, ויגדורצ'יק תישאר בנבחרת

מאמנת הנבחרת תמשיך בתפקיד. תחתיה יעבדו שלוש מאמנות, אלכס אברבוך יצטרף כמבקר הנבחרת. נשיאת הוועדה, נילי ארד: "כולם יתמכו בהערכה הדדית כדי להגשים את השאיפות בריו". פינס: "רצינו להציל את המשחקים האולימפיים בריו"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מרום שפיצר

אחרי האירועים הסוערים בפרשת אירה ויגדורצ'יק ונבחרת ההתעמלות האומנותית, היום (שני) הציגו באיגוד את מסקנות הוועדה הציבורית לפיו המאמנת תמשיך בעבודה משותפת עם הבנות לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016. יו"ר האיגוד, אופיר פינס, הסביר כי לוועדה יש שני מישורים: הראשון - להציל את הנבחרת לקראת ריו, השני - הסקת מסקנות לגבי המשך עתידו של הענף. על פי המתווה החדש ויגדורצ'יק היא זו שתתווה את הדרך מבחינה מקצועית כאשר מתחתיה יעבדו אלה סמופלוב, אירה זוסמן ורעיה אירגו כאשר חבר הוועדה, אלכס אברבוך, יהיה המבקר מטעם הוועדה באימונים ובמהלך התחרות בריו. בסיומם של המשחקים האולימפיים יצוגו מסקנות לגבי נהלי התנהגות לגבי העתיד.

יו"ר איגוד ההתעמלות אופיר פינס. יוסי ציפקיס
יו"ר איגוד ההתעמלות אופיר פינס/יוסי ציפקיס

כזכור, לאיגוד הגיעו לפני מספר ימים עדויות לפיהן המאמנת הראשית של הנבחרת בעטה במתעמלת האמונותית יקטרינה לבינה באחד מהאימונים ביום שבת בשבוע שעבר, מה שגרם לסערה גדולה בענף. בקרב רוב מתעמלות הנבחרת נרשם תחילה רוב להדחתה של ויגדורצ'יק, כשגם הוריהן באו בטענות קשות, אולם באיגוד חששו שהדחתה תפגע בסיכויי הנבחרת לחזור מריו עם מדליה.

עוד בנושא:
אלה סמופלוב: "חיי הפכו לגיהנום. אגיש תביעת דיבה נגד המאשימים"
עורך דינה של אירה ויגדורצ'יק: "זהו תקדים שיחסל את הספורט"
"אירה קוראת לבנות 'כלבות' ושותה בתחרויות": ההורים נגד המאמנת

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השופטת לשעבר נילי ארד. יוסי ציפקיס
השופטת בדימוס נילי ארד/יוסי ציפקיס
"המהלך הראשון היה להציל את המשחקים האולימפיים בריו 2016. לוועדה היה אומץ לב לטפל בתפוח אדמה לוהט"

אופיר פינס אמר: "היה לנו הישג שיא באליפות אירופה שאירחנו בישראל, הנבחרת עשתה תוצאות נהדרות וזה היה דבר מאוד לא פשוט. מהרגע שהנבחרת חזרה ארצה, הקמנו צוות שיבדוק את המצב. הבנו שתמונת המצב היא קשה ביותר, מהר מאוד הבנו שהנהלת האיגוד כהנהלה לא מחזיקה בכלים כדי להתמודד עם המצב כמו שנוצר. שקלנו שתי אופציות שונות ובחרנו בהקמה של ועדה ציבורית בלתי תלויה, שתנסה להתמודד עם המשבר. התייעצתי עם כבוד נשיאת בית העליון לשעבר, דורית בייניש, והיא המליצה לי על נשיאת בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, שיושבת כאן לצידי. הוספנו אליה את אורלי פרומן, אותה אני מכיר הרבה מאוד שנים ואני חושב שיש לה תרומה גדולה לוועדה. גם אלכס אברבוך היה כאן בוועדה, פנינו תחילה לאסתר רוט שחמורוב, היא לא הצליחה להשתלב".

"פנינו גם לעורך הדין חנוך קינן, שעסק בדיני ספורט ומשברים במשך המון שנים. כתב המינוי אותו ציידנו את הוועד היה כולל שני מהלכים: הראשון היה להציל את המשחקים האולימפיים בריו 2016, פשוטו כמשמעו. השלב השני הוא לשנות כמה דברים מאוד יסודתיים בענף ההתעמלות בפרט ובכלל, הוא יתחיל אחרי ריו ולא רק בגלל המקרה הזה. פקודות בצבא קובעות כמה כול חייל ישן, גם כאן צריך לקבוע בצורה ברורה מה מותר, מה אסור ומה הם הגבולות. אני מודה קודם כול לנכונות של חברי הוועדה, לאומץ הלב לטפל בתפוח אדמה לוהט. כבר ביום ראשון בבוקר הוועדה התחילה לעבוד, הם הביאו מסקנות תוך יומיים. נפגשתי גם עם שרת הספורט, מירי רגב, בכנסת ועדכנתי אותה על תמונת המצב. אני מודה לוועד האולימפי. בלי הוועדה הזו לא היה בא לעולם הפתרון או הנוסחה שהתקבלה על ידי כל הנוגעים בדבר".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הוציאה הודעה בנושא עוד לפני מסיבת העיתונאים ובה נכתב: "שרת התרבות והספורט חברת הכנסת מירי רגב מברכת את הוועדה בראשות השופטת בדימוס נילי ארד, ומאמינה שהמתווה שגיבשו אכן יאפשר לנבחרת להתרכז בתחרות הקרובה בבאקו ובעיקר במשחקים האולימפיים בריו. בפגישה שהתקיימה היום עדכן יו"ר האיגוד אופיר פינס את השרה בעבודת הוועדה. לאור המתווה שגובש הערב מבקשת השרה להודות ליו"ר האיגוד, לצוות המאמנות ולהביע הערכה להורים ובעיקר לחזק את המתעמלות הנפלאות שהפגינו בשנים האחרונות מצוינות אופי ומקצוענות ברמות הגבוהות ביותר ולאחל להם הצלחה ענקית עם ישראל כולו מאחוריהן".

אתלט העבר אלכס אברבוך. יוסי ציפקיס
חבר הועדה החדש אלכס אברבוך/יוסי ציפקיס
"אברבוך יצטרף לנבחרת, הוא יהיה ידנו הארוכה והטובה בנבחרת"

השופטת בדימוס, נילי ארד, התייחסה לכל המשבר: "אני מדברת בשם חברי הוועדה כולה כדי להביא בשורה לאנשי הנבחרת, המתעמלות וההורים שלהן שפנו אלינו ביום שישי: יש כאן משבר ואנחנו חברי הוועדה הבטחנו להורים, למתעמלות ולמאמנת שנגיע לפתרון של שלום. בסופו של יום כולנו נדרשים לעזור לנבחרת להגיע למקום שהיא צריכה להגיע אליו. ישבנו עם כל מי שנוגע והיינו מאוד קשובים מתוך רצון לעזור ולא להדליק שריפות והתרשמנו בצורה יוצאת דופן מהנפשות הפועלות. יש לנו נבחרת מצוינת במרקם האנושי שלה ולאור זאת, כתבנו את המלצות הליבה שלנו ואת התוכן - החיים ימלאו".

ארד הוסיפה והרחיבה לגבי ההמלצות: "הנבחרת הקבוצתית תמשיך באימונים אינטנסיביים כאשר אימון הנבחרת ייתבצע על ידי שיטת העבודה והמתווה המקצועי של המאמנת הראשית אירה ויגדורצ'יק. באופן מעשי המאמנות אלה סמופלוב, ראיה ארגו ואירה זוסמן יעבדו לפי ההוראות של המאמנת הראשית".

"בנוסף, חבר הוועדה, מר אלכס אברבוך, יצטרף לנבחרת כמבקר מטעם הוועדה לנבחרת ויהיה ידינו הארוכה והטובה לליווי הקבוצה, כולם בירכו על המהלך של צירופו. לסיכום, לאור ההתרשמות העמוקה אנחנו בטוחים כי כולם יתמכו בנבחרת בכדי להגשים את השאיפה בהנפת דגל ישראל במשחקים האולימפיים".

מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית אלה סמופלוב. יוסי ציפקיס
מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית אלה סמופלוב/יוסי ציפקיס
"אם הייתי יודע על הסוגייה הזו הייתי מתייחס אליה מוקדם יותר. הייתה אפשרות להורים ללכת למשטרה, והם לא עשו את זה"

פינס הוסיף: "המלצות הוועדה התקבלו פה אחד בהנהלת האיגוד. אם הייתי יודע על הסוגייה הזו הייתי מתייחס אלייה מוקדם יותר. אף אחד לא בחר את המצב הזה, אבל היינו צריכים להתמודד עם זה. אני לא איש מקצוע, אך כל אחד מאיתנו יכול להבין ששבוע כזה הוא לא פשוט, לא תורם ובוודאי פוגע. אנחנו נעשה את כל מה שאפשר כדי לחזור ולעלות מהמצב הזה. יש כאן עניין מנטאלי, של עוצמות ויכולת להתגבר על המשבר. לפחות יש כאן הסכמה רחבה של אחדות. המצב רחוק מאוד מלהיות אידיאלי אבל זה הדבר הטוב ביותר שאפשר להפיק. אנחנו לא משטרה ולא בית משפט, אין לנו את הכלים לברר את הסוגיה הזו. הייתה להורים אפשרות ללכת למשטרה והם לא בחרו בה. רצינו להציל את האולימפיאדה, אבל שחוזרים משם יהיה לוועדה מנדט מלא לייצר עבורנו כלי עבודה לשנים הבאות כדי שדברים כאלה לא יעלו לסדר היום. קיבלתי טלפונים מהורים שלא קשורים לנבחרת הזו, שהתלוננו. יש כאן התנגשות של ציבילזציות, הוא בא מגישה שונה מהגישה הישראלית הרגילה".

ארד סיכמה: "בכלל לא נכנסו אל השאלה הזו בנוגע למה היה ומי צודק ארז. לא נגרנו לזה ולא ניגרר לזה. הנושא היה איך הם עובדות ביחד, איך הן ימשיכו ביחד והיה ברור לכולנו שהם ימשיכו ביחד. כל הצדדים גילו רצון להמשיך ביחד, הסיפור שהיה לא רלוונטי. כל אחד לעצמו מבין את הלקחים שלו, כולם ויתרו על משהו. אנחנו לא ועדת חקירה ואני מציעה לכולם להבין שההצלחה שלהן היא הדבר החשוב ביותר. השאלות סביב מה שקרה רוצה בעצם לפרק את הנבחרת, אבל כולם רצו להמשיך לעבוד. הבאנו דברים טובים, אני לא יודעת איך זה יתפתח - מי שאחראי על הרוחות אולי זה גם אתם. את המקרה האחרון נשב ונברר. יש לנו גישה רחבה של הסכמות, לא נבוא עם רשימת מכולת. תנו לזה צ'אנס, הן אחראיות על העתיד שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully