וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינה של אירה ויגדורצ'יק: "זהו תקדים שיחסל את הספורט"

16.7.2016 / 12:57

בפוסט שפרסם בפייסבוק תקף עורך הדין אמיר רוזנברג את החלטת הנהלת איגוד ההתעמלות להעביר את הפרשה לבדיקה של ועדה ציבורית: "מאמנים אינם כלי או חפץ שאפשר להחליף ולזרוק לפח"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

פרשת נבחרת ההתעמלות האמנותית והמאמנת אירה ויגדורצ'יק מסרבת להירגע. בבוקר שאחרי פרסום מכתב הורי ההתעמלות נגד המאמנת אירה ויגדורצ'יק, העלה פרקליטה של המאמנת, עורך הדין אמיר רוזנברג, פוסט בפייסבוק בו בחר להתייחס דווקא להחלטת הנהלת איגוד ההתעמלות מאתמול (שישי) לפיה תעבור הפרשה לבדיקה של וועדה ציבורית שאמורה למסור את החלטתה תוך עשרה ימים.

"הנהלת איגוד ההתעמלות יצאה עם החלטה על הקמת ועדת ציבורית", כתב, "הרכב הוועדה כולל אנשים המוכרים כבעלי יושרה וישרי דרך. אבל חלילה, שלא יחול בלבול בלבבות. איגוד ההתעמלות בכלל לא רוצה לברר אם מאמנת נבחרת ישראל בעטה במתעמלת ולכן יש לפטר אותה לאלתר כן או לא. הוועדה לא קיבלה סמכות לברר אם היה אירוע קיצוני, שמחייב את פיטורי המאמנת בשל התנהגותה. כל שהוטל על הוועדה הוא לבדוק האם לאור 'הסכסוך הקיים בין מתעמלות נבחרת ישראל אומנותית לבין המאמנת אירה ויגדורצ'יק' קיימת 'אפשרות של המשך הפעילות המשותפת ביניהן'.

"אם הוועדה הזו תסכים בכלל לדון בשאלה האם יכולים ספורטאי ומאמן להמשיך ולעבוד במשותף לאור "סכסוך" שיצרו הספורטאים, זהו תקדים שיחסל את הספורט, וירמוס את מעמד המאמן, מעמד פגוע וחלוש בספורט הישראלי ממילא. מהיום והלאה, ספורטאים (ואולי ההורים שלהם), ידרשו כשיתחשק להם, למנות ועדה דומה, שתחליט 'או אני או המאמן'. מאמנים אינם כלי אין חפץ בו שאפשר להחליף ולזרוק לפח".

עוד בנושא

"אירה קוראת לבנות 'כלבות' ושותה בתחרויות": ההורים נגד המאמנת
איגוד ההתעמלות יקים ועדה ציבורית, שתכריע בין המאמנת למתעמלות

אירה ויגדורצ'יק מאמנת התעמלות. מגד גוזני
תגובה חריפה של פרקליטה. ויגדורצ'יק/מגד גוזני

"ברור שאם מאמן ביצע מעשה חמור הפוסל אותו מלאמן – והוכח כי עשה זאת – יש לפטרו" הוסיף, "כנ"ל אם מאמן מצוי בניגוד עניינים חמור שלא מאפשר לו לאמן את הספורטאי. גם הוא אינו יכול להמשיך ולאמן את הספורטאי. אבל שום מאמן, אסור שיופסק תפקידו בגלל שהספורטאיות, קל וחומר ההורים שלהן, טוענים שהן לא יכולות להמשיך ב'עבודה משותפת' (בטח לא שבועות ספורים לפני האולימפיאדה).

"אם הוועדה מכבדת את עצמה, היא צריכה להשיב לאיגוד ההתעמלות, מיד כך: אנחנו מתפלאים שלא הענקתם לנו את המנדט והזמן לבצע חקירה בכל הכלים החוקיים האפשריים להגיע לחקר האמת בעניין הטענות על קיומה של "בעיטה" ומשמעויותיה ו/או טענות דומות אחרות. לעניין שאלת ה"עבודה המשותפת", התשובה היא חד משמעית: ספורטאיות נכבדות – אתן לא קובעות מי תאמן אתכם במשך ארבע שנים, וגם לא מי תוביל אתכן באולימפיאדה. שום הרגשה שלכן: שנאה, אהבה, קנאה, פחד – לא רלוונטית לשאלת זהותה של המאמנת והסיכוי למדליה אולימפית. שום סכסוך שלכן עם מאמנת, אינו עילה להחלפתה לא היום ולא בשום זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully