וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת בעקבות החלום: בוסטון והטרייד הגדול הבא שמתבשל ב-NBA

16.7.2016 / 13:00

ווסטברוק מתוסכל, גריפין תקוע, באטלר עם רגל וחצי בחוץ ולאב הוא הקלף האחרון. בזמן שגולדן סטייט בונה קבוצת חלומות, הקבוצות האחרות ובראשן בוסטון כבר מפנטזות על קונטרה. רביץ מנתח את האופציות למהלך הבא שיזעזע את הליגה

יח"צ - חד פעמי

לקיץ של ה-NBA יש מבנה קבוע: מיד לאחר סדרת הגמר הדראפט תופס את מרכז הבמה, כשבוע לאחר מכן מתחיל מבול ההחתמות של חודש יולי ותוך שבועיים הכל נרגע. מאמצע חודש יולי ועד לתחילת העונה בסוף אוקטובר ההתרחשויות יקרו במינונים נמוכים מאוד, כשהדגש יהיה על מספר שחקנים חופשיים מוגבלים שהמו"מ עם הקבוצות שלהם עשוי להימשך זמן רב ושמועות על טריידים שכנראה לא יקרו.

קיץ 2016 שמר על המבנה הכללי. אנחנו באמצע יולי וניתן להכריז שהמבול מאחורינו. הרוב המכריע של השחקנים החופשיים המעניינים חתמו על חוזים חדשים, מי שפספסו את הרכבת כנראה ייאלצו להסתפק בחוזים שמזכירים את הימים הרחוקים של 2015. אבל הקיץ הזה היה גם חריג מאוד. השילוב של הזינוק בתקרת השכר, המפץ הגדול של קווין דוראנט והשינוי הסגנוני ב-NBA שמאוד השפיע על קבלת ההחלטות הקיץ השאיר אותנו באמצע יולי בסיטואציה שרק נראית רגילה. ההשלכות הרחבות של הקיץ הזה יתבררו רק במהלך השנים, אך הן עשויות לבוא לידי ביטוי במספר דרכים כבר בחודשים הקרובים. בשבועות הקרובים נתמקד בתופעות שמעניין לשים לב אליהן לקראת המשך הקיץ, נפתח עם התופעה שתפרנס הכי הרבה כותרות: פוטנציאל הטריידים על כוכבי על.

עוד בנושא:
"הקליפרס, בוסטון וסקרמנטו דנו בעסקה סביב בלייק גריפין"
"ראסל ווסטברוק עשוי לעבור בטרייד לבוסטון בקרוב"
אנדרה דראמונד יחתום על חוזה מקסימום בדטרויט
תופעה חדשה ב-NBA: ג'ף טיג וכוכבים אחרים גרים אצל ההורים

שחקן גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט. רויטרס
הקיץ לא נגמר בזה. דוראנט/רויטרס

בשבוע האחרון עלו שמועות, שכרגע לא נראות מאוד מבוססות, על טריידים בהם יהיו מעורבים ראסל ווסטברוק ובלייק גריפין. המשותף לשני הסופרסטארים האלה הוא ששניהם יכולים להיות שחקנים חופשיים בקיץ הבא. המשוואה פשוטה: קיצור אורך החוזים יצר מצב בו כל קיץ מסיימים חוזים כמה מהשחקנים הבכירים בליגה, הזינוק בתקרת השכר יצר מצב בו כמעט כל קבוצה יכולה להחתים כמעט כל שחקן. קבוצת הכוכבים של גולדן סטייט יצרה מצב בו השחקנים הבכירים בליגה מבינים שכדי להיאבק ברצינות על אליפות בשנים הקרובות לא תספיק קבוצה שהייתה מועמדת לאליפות בשנים קודמות.

מנקודת המבט של הקבוצות, הפנטזיה לקראת 2017 היא להיות מיאמי של 2010: המקום המתאים ביותר אליו יכולים להתנקז מספר כוכבים כדי לבנות את קבוצת העל שתיתן קונטרה לווריירס. הקבוצה שנמצאת בעמדת המוצא הטובה ביותר היא זו ששמה נקשר גם לווסטברוק וגם לגריפין. בוסטון כבר השיגה שחקן בכיר אחד הקיץ בדמותו של אל הורפורד ובקיץ הבא יהיה לה מקום להחתים שחקן בכיר נוסף ודי בקלות גם שניים תוך כדי שהיא שומרת על צוות מסייע איכותי בזכות ריבוי חוזי רוקי ושלושה חוזים שעכשיו נראים מגוחכים לגמרי (איזיאה תומאס, אייברי ברדלי וג'יי קראודר ירוויחו ב-2017 ביחד פחות מצ'נדלר פארסונס). בוסטון מציגה גם שילוב בין היסטוריה מפוארת למאמן צעיר ומבטיח במיוחד. יהיו קבוצות נוספות שיוכלו להציע בקיץ הבא מקום מפתה לכוכבים להגיע, אך לסלטיקס יהיה הפיתוי הגדול מכולם.

הפיתוי של בוסטון בקיץ הבא גורם לקבוצות שמחזיקות בשחקנים הבכירים לחשוב ברצינות על האפשרות להעביר אותם עכשיו בטרייד כדי לא לאבד אותם ללא תמורה בעוד שנה. אז הן פונות לקבוצה עם הכלים הטובים ביותר לטרייד על שחקן בכיר: בוסטון, כמובן. דני איינג' מחזיק בנכס הגדול ביותר בליגה - שתי הבחירות הבאות של ברוקלין שלפי כל הסימנים תהיה אחת משתי הקבוצות החלשות בליגה בעונה הבאה (כרגע אני לא מהמר עליה אפילו נגד פילדלפיה). יחד עם הצעירים שכרגע נמצאים בקבוצה, אותם חוזים נוחים במיוחד ומספיק מקום מתחת לתקרה כדי לספוג חוזים גדולים, איינג' יוכל להרכיב חבילה על כל שחקן אפשרי.

השמועות, כאמור, לא מבוססות כרגע, אבל הסיכוי לטריידים על שחקנים בכירים הקיץ או במהלך העונה נראה גבוה מתמיד. קיימים שחקנים נוספים שנמצאים בסיטואציה בעייתית וקיימות קבוצות נוספות שיש להן מה להציע עבורם. קבלו את ששת השחקנים הבכירים שכרגע נראים המעניינים ביותר בהקשר של טרייד בתקופה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
לא מסתפק בקבוצה שתרוץ לפלייאוף. ווסטברוק/AP

ראסל ווסטברוק

המצב של OKC הוא דוגמא מצוינת לשינוי הציפיות. גם בלי דוראנט מדובר בקבוצה צעירה ומבטיחה: עם ויקטור אולדיפו, סטיבן אדאמס, אנדרה רוברסון ודומנטס סאבוניס, יש סביב ווסטברוק חבורה ששווה פלייאוף כבר השנה ותוכל להתפתח בשנים הבאות. אבל צריך דמיון מפותח מאוד כדי לראות את החבורה הזאת מנצחת את גולדן סטייט בעתיד הנראה לעין. כרגע נראה שהאופציה ההגיונית ביותר מבחינת סם פרסטי תהיה להריץ את הסגל הקיים ולקוות שהוא יהיה מספיק מוצלח כדי לשכנע את ראסל שניתן יהיה לשכנע שחקן בכיר נוסף להצטרף בקיץ הבא, בו תהיה ל-OKC אפשרות להחתים סופרסטאר ואז להחליט איזה מהשחקנים החופשיים המוגבלים להשאיר. אך פרסטי כבר הראה עם ג'יימס הארדן שבמצבים כאלה הוא מעדיף לפעול מוקדם כדי למקסם את ערך הטרייד של הכוכב שלו, ואם הוא ירגיש שווסטברוק כבר החליט לעזוב יכול להיות שנראה טרייד עוד הקיץ.

בלייק גריפין, לוס אנג'לס קליפרס. GettyImages
הגיע הזמן לשנות אווירה. גריפין/GettyImages

בלייק גריפין

לגריפין יש אפשרות לצאת מהחוזה בקיץ הבא, ועצם קיומם של דיבורי טרייד מבהיר שבקליפרס לא רגועים. ההתפרקות של OKC מחזקת את מעמדה של הקבוצה הבכירה של לוס אנג'לס בצמרת המערב, אבל כל שנה שעוברת היכולת לראות בה מועמדת לגיטימית לאליפות קטנה. הקיץ כל מה שדוק ריברס עשה היה לשמור על חלק מהקיים, החוזים שהוא העניק לג'מאל קרופורד ולבנו סתמו את התקרה גם עבור הקיץ הבא והתחושה היא של קבוצה שבמקרה הטוב תקועה במקום ובמקרה הרע מתחילה לרדת. כריס פול נמצא בשלב בקריירה בו הבריאות שלו היא סימן שאלה קבוע, ועונה רוויית פציעות שלו עשויה לשכנע את בלייק שהגיע הזמן להתחלה חדשה. הצעה מספיק מפתה עשויה לשכנע את דוק להקדים תרופה למכה.

ג'ימי באטלר, שיקגו בולס. GettyImages
איך הוא אמור להישאר במצב הזה? באטלר/GettyImages

ג'ימי באטלר

לפי הדיווחים, במהלך הדראפט כמעט הושלם טרייד שהיה מעביר את באטלר למינסוטה. מאז שיקגו פנתה לכיוון חדש והביאה את רייג'ון רונדו ודווין וויד, אבל כאשר שחקן בסדר הגודל של באטלר יודע שהקבוצה שלו תכננה להעביר אותו בדרך כלל זה לא נגמר בטוב. הסיכוי שמשהו יקרה לפני פתיחת העונה לא גבוה, אבל אם הניסוי עם וייד ורונדו לא יצליח בשלב מוקדם, יכול להיות שהנהלת שיקגו תפנה לתוכנית ב' בה היא מקבלת מה שניתן על באטלר (גם כאן בוסטון תהיה מועמדת בכירה) ומתחילה לבנות סביב הצעירים שמככבים כרגע בליגת הקיץ (שימו לב לסנטר הברזילאי כריסטיאנו פליסיו, שעומד כרגע על 82.6 אחוזים מהשדה שם).

פול מילסאפ, אטלנטה הוקס. AP
הכל תלוי בדוויט הווארד. מילסאפ/AP

פול מילסאפ

גם השחקן הבכיר של אטלנטה לקח חלק בשמועות טריידים, במקרה שלו זה קרה כשההוקס חשבו להשאיר את אל הורפורד לצד דוויט הווארד. סיבה מרכזית לכך היא שמילסאפ יוכל לצאת מהחוזה בקיץ הבא ואז לקבל העלאה משמעותית הרבה יותר מזו של הורפורד. אבל בינתיים הורפורד כבר לא נמצא ועל הנייר השילוב בין מילסאפ לדוויט אמור לעבוד נהדר. גם במקרה הזה רוב הסיכויים שאם יהיה טרייד הוא יקרה במהלך העונה, אם יתברר שדוויט לא משתלב ושקיים סיכוי סביר שמילסאפ יעדיף בקיץ לחפש סיטואציה חדשה. פיניקס ודנבר, שדובר עליהן בהקשר של הטרייד המוקדם, יהיו מועמדות בכירות לקלוט אותו.

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
האפשרות היחידה של קליבלנד כדי להתחזק היא להעביר אותו למקום אחר. לאב/GettyImages

קווין לאב

בתוך פסטיבל דוראנט וגולדן סטייט, לא רבות דובר על ההשפעה של המהלך על האלופה הטרייה. קליבלנד תגן על התואר מעמדה של אנדרדוג מובהק, והיא תגיע לעונה הבאה עם סגל מצומצם ועם מעט מאוד אפשרויות להתחזק. טרייד על לאב היה ונשאר האופציה הטובה ביותר של הקאבס לעבות את הסגל ולהביא שחקנים שמתאימים לשחק בהרכבים בהם לברון מתפקד כפאוור פורוורד. לפי הדיווחים בוסטון מעוניינת בלאב ויכול להיות שאם לא תשיג את אחד מהשמות הגדולים יותר תפנה לכיוון הזה. האליפות הייתה אמורה להקפיא את התוכנית לוותר על שחקן הפנים שהיו לו כמה רגעים יפים במשחק האליפות, המהלך של דוראנט עשוי להפשיר את התוכנית ולהכריח את דיוויד גריפין לבצע את הצעד המקצועי המתבקש, אולי אפילו יחסית בקרוב.

דמרקוס קאזינס, סקרמנטו קינגס. AP
הכל כול לקרות בקבוצה המטורללת של הליגה. קאזינס/AP

דמרקוס קאזינס

השמועות בהקשר של סקרמנטו מדברות על רצון של רודי גיי לעזוב, דווקא הקיץ לא היה דיבור על דמרקוס, אבל בכל רגע נתון יכול להגיע הפיצוץ הבא בין השחקן הבעייתי לקבוצה המטורללת שלו. קאזינס כבר צייץ חוסר שביעות רצון מההתנהלות של הקינגס בדראפט, בו ויתרו על בחירת טופ 10 כדי להמר על סנטר יווני שלא צפוי לתרום בעתיד הנראה לעין, ובטח לא מרוצה מעוד קיץ של בניה תמוהה שהשאיר את סקרמנטו באיזור של נמושות המערב וללא כל אופק עתידי. בסופו של דבר יימאס לו והוא ידרוש טרייד, והסוף הזה יכול להגיע בכל רגע, גם מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully