וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירה קוראת לבנות 'כלבות' ושותה בתחרויות": ההורים נגד המאמנת

15.7.2016 / 21:25

"אלימות מילולית, השפלות, פגיעה בבריאות, טרור בתזונה. כולם ידעו ואיש לא עצר את ההתנהגות הפרועה". הורי בנות נבחרת ההתעמלות במכתב חריף נגד המאמנת אירה ויגדורצ'יק

אירה ויגדורצ'יק מאמנת התעמלות. מגד גוזני
ההורים תוקפים. ויגדורצ'יק/מגד גוזני
אנו מיוסרים על כך שאיש במערכת לא קם ועצר את ההתנהגות הפרועה, אנו מיוסרים כפליים כי לא פעלנו אנחנו באופן נחרץ יותר מוקדם יותר והפקרנו את בריאותן הפיזית והנפשית של היקרות לנו מכל

הסערה באיגוד ההתעמלות לא עוצרת. אחרי ההחלטה לפיה תוקם ועדה ציבורית שתכריע בין הטענות של אירה ויגדורצ'יק למתעמלות, ההתנגדות של הורי המתעמלות להמשך עבודה משותפת עם המאמנת נמשכת. הנהלת האיגוד החליטה בסיום הישיבה על הקמת ועדה, שתבדוק בעשרת הימים הקרובים את הנושא, תכריע בסכסוך בין המתעמלות לבין המאמנת ותבחן את האפשרות להמשך הפעילות המשותפת בין הצדדים. בזמן שההכנות לקראת המשחקים האולימפיים בעיצומן, לידי וואלה! ספורט הגיע המכתב של ההורים הזועמים ובו טענות חריפות נגד המאמנת. על פי הדברים של ההורים המאמנת נהגה לשתות אלכוהול במהלך האימונים, הנהיגה משטר טרור (לטענתם) בנוגע לתזונה של הבנות והשפילה אותן בצורה שיטתית.

המכתב המלא של ההורים: "אנו הורי המתעמלות מרגישים שותפים מלאים להצלחת הנבחרת ולהישגיה. במשך שנים אנו תומכים בבנות מאחורי הקלעים, נותנים גיבוי מלא למאמנות ולמערכת. מעולם לא התערבנו גם כאשר האיגוד לא עשה, כשאנו העלנו אנו את טענותינו, ויותר מכך העלו הבנות את טענותיהם לכל אורך התקופה. אנחנו מאוכזבים על כך שרבים ובכירים במערכת ידעו על הנעשה, וכי מעשיה של אירה חורגים מנורמות התנהגותיות של מאמן ספורט בכלל ומאמן נבחרת ישראל בפרט. מעשים חמורים שבינם לבין ערכי הספורט אין דבר וחצי דבר. אנו מיוסרים על כך שאיש במערכת לא קם ועצר את ההתנהגות הפרועה, אנו מיוסרים כפליים כי לא פעלנו אנחנו באופן נחרץ יותר מוקדם יותר והפקרנו את בריאותן הפיזית והנפשית של היקרות לנו מכל. אלימות מילולית, ניבול פה, גסויות והשפלות - (אני מתנצל מראש על הפירוט), אירה מכנה את הבנות באופן תדיר 'חיות', 'כלבות/זונות' (סוכה-cyka), 'את מחזיקה את האלה כמו זין שמוט', 'את מטומטמת כמו מי שהביא אותך', 'את שמה זין'".

עוד בנושא:
איגוד ההתעמלות יקים ועדה ציבורית, שתכריע בין המאמנת למתעמלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים מודאגים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אירה השליטה טרור בתזונה, עד כדי גרימת נזק וסכנה בריאותית לבנות. הגבלה בשתיית מים, איסור יציאה לשירותים להשתין עד למצב של בריחת שתן

"האם נערות כה צעירות ותמימות צריכות לספוג שפה כה ירודה? זו הדמות שהבנות צריכות לראות כמודל? את הביטויים האלה שנאמרו בצעקות שמעו כולם כולל 'הפסיכולוג המלווה' ואיש לא הצליח לעצור את התנהגותה. פגיעה בבריאות הפיזית של בנות הנבחרת - להלן מספר דוגמאות להמחשה. אירה השליטה טרור בתזונה, עד כדי גרימת נזק וסכנה בריאותית לבנות. כך לדוגמא רמת הברזל אצל קרינה ירדה לרמה כה נמוכה, עד כדי התעלפויות במהלך האימונים. (במקרה זה היו אלה הבנות שעצרו את האימון בניגוד לדעתה של אירה, לאחר שהבינו שקרינה עומדת להתעלף), הגבלה בשתיית מים, איסור יציאה לשירותים להשתין עד למצב של בריחת שתן. ביצוע תרגול ריסקים (כשמו כן הוא סיכון) אמור להתבצע על שטיח רך להגן על המתעמלת מפגיעה, אירה הורתה לבנות לבצע תרגול ריסק על דשא עם בורות אבנים, הדבר גרם לשבירת יד של אלונה. כולם יודעים בוודאי שבאליפות אירופה אלונה עלתה לתחרות עם יד שבורה. ענישה של הבנות על נפילת מכשיר במהלך תרגול, ביצוע דבלים בקפיצה בחבל. אירה חייבה את הבנות לעשות דבלים בלי הפסקה למרות שידעה כי לחלקם יש שבר מאמץ והדבר עלול להחמיר את המצב. במקרה אחר, נפצעה יובל כאשר דם ירד לה מהרגל, אדיק מבקש לחבוש אותה, אירה מסרבת לו בטענה 'עכשיו עושים חימום', על אף שהסביר לה כי חייב לחבוש אותה על מנת שלא יהיה זיהום, לא הסכימה והיא בשלה".

"מאמנת שותה שתיה חריפה באימונים ובתחרויות. אירה נוהגת לשתות שתיה חריפה במהלך האימונים ובתחרויות. אנו לא פסיכולוגים ואין בכוונתנו לבצע הבחנה קלינית, יחד עם זאת אין לנו ספק שכאשר מאמן נמצא תחת השפעת אלכוהול אינו שולט במעשיו, ומעמיד את הבנות בסכנה. שמענו את הבנות מספרות על השתיה של אירה, ראינו אותה באליפות אירופה בגמר, ואף נאלצנו להריח בעצמנו כשבאנו לברך על הזכיה. כמו כן יש לנו עדות מוקלטת, שיחה של הבנות עם הפסיכולוג לאחר האירוע בקאזאן בו הטיחו בו הבנות כי הוא יודע שהיא שותה באימונים, ולא עושה דבר בנידון. תשובתו הייתה: 'נכון אבל עכשיו היא שותה פחות'. הטיבה לבטא את ההקבלה בסכנה אלונה כשאמרה 'יש חוק שאוסר לשתות כשנוהגים בגלל הסכנה לנוהג ולסביבה, חייבים לחוקק חוק על איסור שתיה של מאמן'. ישי הפסיכולוג שמצהיר על כך בעצמו שיודע על כך שאירה שותה באימונים, אנו מניחים כי בתוקף תפקידו דיווח לממונים עליו על הנושא ולמרות זאת לא נעשה שום צעד משמעתי או סנקציה מול אירה. בנוסף חוץ מישי ידעו על כך עוד נוספים וגם במקרה זה לא נעשה דבר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אירה ויגדורצ'יק מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. ניב אהרונסון
אלכוהול באימונים. ויגדורצ'יק/ניב אהרונסון
הקש ששבר את גב הגמל היה ללא ספק כאשר אירה הפעילה מול קטי אלימות פיזית בקאזאן

"הקש ששבר את גב הגמל היה ללא ספק כאשר אירה הפעילה מול קטי אלימות פיזית בקאזאן. אכן מדובר על עדות של קטי והבנות בלבד, אבל אתם בוודאי מבינים כי לבנות אין מניע זר למעט פחד, חציית גבול נוסף של אירה, והבנה בוגרת של הבנות שאם לא יעצרו כאן מי יודע מה יהיה השלב הבא. בין מאמן ומתעמל לעיתים קרובות יש מגע פיזי, לעיתים אף מכאיב. אני מציע לכולם לא לזלזל באינטליגנציה של הבנות, הן יודעות טוב מאד להבחין מתי מדובר במגע שמגיע ממקום טוב לשיפור, ומתי מדובר באלימות. להזכירכן הן חוות את המגע הזה לשיפור מגיל חמש. צר לנו מאד אך את אירה ומעלליה הכירו וידעו כולם, המאמנות והצוות שראו ודיוחו, האיגוד, הסגל האולימפי, כלי התקשורת שיצרו לה את התואר 'דמות הצבעונית' (מעניין למה הכוונה), ואף פרודיה של חבורת 'מה קשור' בתוכנית 'אנחנו על המפה' שבהחלט היו עדינים ועשו עימה חסד. לאחר כל משבר וגבול שחצתה אירה, הובטח לבנות שיפור במצב, כך גם בכל התערבות שלנו ההורים הובטח לנו כי העניין יטופל. בפועל אירה חזרה לסורה ועשתה ככל העולה על רוחה עם הבנות, ומי מהצוות שרק ניסה להתערב חטף צעקות ועלבונות גם הוא. אצל הבנות נוצר משבר אמון עמוק במערכת והן הבינו דבר אחד, 'אף אחד לא יכול על אירה ועדיף שנשתוק', כי בכל פעם שמישהו מנסה לטפל בעניין אנו חוטפות יותר. אנו וגם אתם, צריכים להציב מראה אל מול עיננו, להסתכל לאמת בעיניים, ולשאול את השאלות: האם באמת לא ידענו? האם עשינו את כל שניתן לשנות? האם הייתי שולח את בתי לידיה של אירה?".

"את עיקרי הדברים שהעלנו כאן על הכתב שמעתם אתמול במפורט מהבנות ממקור ראשון, ראיתם את הבכי שיצא מעומק הלב, חשתם את כאבן האמיתי וכהורים לילדים אין לי ספק שליבכם יצא אליהן, ואף אתם הייתם מגינים על ילדכם בדיוק כמונו ואולי אף יותר. אנו מבקשים להדגיש כי לנו ההורים חשובים שני דברים, ראשית בריאותן הגופנית והנפשית של הבנות לא ניתן לאיש שוב לרמוס ולהשפיל אותן, ושנית ייצוג ישראל בכבוד ובגאווה באולימפיאדה. חשוב להבין כי לנו ההורים אין כל עניין אישי עם אירה, ואין בנו כל רצון לנקמה או חלילה להרע לה. אנו רק דורשים מכם להרחיקה מבנותינו על מנת שלא תמשיך לפגוע בהן, ובאמת מקווים שהיא תדע לטפל בעצמה. כאן גם המקום להביע תודה והערכה לאלה ואיילת שהיו קרן האור היחידה בחושך הנורא. על אף תסכולן מחוסר היכולת להתערב ולהשפיע על אירה להפסיק, הן היו שם למענן ברגעים הקשים, הרגיעו וחיבקו את החיבוק האימהי לאחר הפגיעות שחוו מאירה כשאנחנו היינו רחוקים. אנו מבחינתנו נמשיך לסייע וללוות את הבנות, את צוות המאמנות הנפלא והאיגוד עד לאולימפיאדה ואף לאחריה למי מהבנות שתחליט להמשיך. נהיה תמיד נכונים לסייע כפי שעשינו במשך שנים. כהורים תמיד עמדה לנגד עיננו טובתן של הבנות, פעלנו רק לטובתן ובתיאום מלא איתן. שמעתם אותן החלטיות, אין בכוונתן לחזור ולהתאמן עם אירה. אנו כהורים לא נפקיר אותן שוב, ונעמוד על דרישה זו איתנים. אנו תומכים בהן, עומדים לצידן ונעשה כל שיידרש על מנת שיעמדו זקופות, גאות על הישגיהן עד היום, ויעלו למשטח בריו עם בטחון עצמי, יתנו את כל מרצם ובעזרת השם גם יביאו מדליה".

התגובות

תגובה אירה ויגדורצ'יק תובא שתתקבל.

מאיגוד ההתעמלות נמסר: "שמענו את הדברים החמורים עד מאוד וזו אחת הסיבות המרכזיות להקמת הוועדה בראשות השופטת נילי ארד, על מנת שזו תבדוק את הדברים לעומק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully