וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בפורטוגל חוגגת, רונאלדו: "זה הרגע הגדול בקריירה"

הלילה המרגש של רונאלדו: בפורטוגל חגגו אל תוך הלילה עם הכוכב הפצוע ("התחננתי לאלוהים שהרגע הזה יגיע") ונזכרו בנאום המוטיבציה ו"זעקות השבר". בכל אירופה מצדיעים, חוץ מקטאלוניה. התגובות והמספרים

עריכת וידאו: נטלי זברו

פורטוגל צהלה ושמחה. בליסבון, פורטו וכל הערים הגדולות במדינה יצאו הלילה (בין ראשון לשני) מאות אלפים לחגוג את הזכייה של הנבחרת באליפות אירופה. הסלסאו היו קרובים בעבר, אבל מעולם לא זכו בטורניר גדול. עד הלילה. 0:1 על צרפת נתן את האות לפתיחת החגיגות - והכול בלי כריסטיאנו רונאלדו שנפצע והוחלף בדקה ה-25.

פפה שהציג יכולת גבוהה לכל אורך הטורניר, נבחר ל"איש המשחק" בעקבות ההופעה שלו בגמר. רנאטו סאנצ'ס נבחר ל"שחקן הצעיר של היורו".

הזכייה גם השתלמה לפורטוגל מבחינה כלכלית, לפחות להתאחדות לכדורגל שלה שגרפה שמונה מיליון יורו. צרפת לשם השוואה, הסתפקה בחמישה מיליון.

עוד בנושא:

פורטוגל זכתה ביורו 2016
רכבת הרים של רגשות: אלבום תמונות מהערב האמוציונלי של רונאלדו
דידייה דשאן: "אין לי מילים, האכזבה עצומה. ייקח זמן לעכל"

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים עם אדר. רויטרס
היסטוריה בפריס/רויטרס

הציטוטים

אדר, הגיבור הגדול של האלופה, חשף מה רונאלדו אמר לו לפני שנכנס כמחליף: "הוא אמר לי שאני אהיה זה שיכבוש את שער הניצחון. הוא העביר לי את הכוח, קיבלתי ממנו אנרגיות. זה היה שער חשוב מאוד, עבדנו קשה מאוד מתחילת הטורניר, היינו אדירים. זה מגיע לעם הפורטוגלי. נלחמנו עם כוחות בלתי רגילה וזה מגיע לנו על כל העבודה שלנו. מהיום הראשון שלי כאן ידעתי שההזדמנות שלי תגיע, כולם סמכו עלי, אני מאושר ממה שהשגנו".

פפה, שנבחר לאיש המשחק, אמר בסיום: "סבלנו הרבה, היה משחק מאוד אינטנסיבי ונלחמנו חזק. היינו צריכים לעבוד קשה מאוד ולהיות יותר צנועים מהיריבה, זו היתה הדרך היחידה לנצח. השארנו הכל על המגרש. ייצגנו את פורטוגל, מדינה נפלאה של מהגרים, וייצגנו כל אחד מהם. היה קשה לאבד את הכוכב שלנו, האיש שיכול להבקיע בכל רגע. הוא היה יכול לעשות את ההבדל, אבל היינו לוחמים על כר הדשא. אמרנו שננצח עבורו, והצלחנו לעשות את זה".

המאמן המנצח פרננדו סנטוס אמר: "אני שמח מאוד, כמובן, ורוצה להודות לאלוהים שהיה איתנו, עם אשתי, עם אמי, עם נכדי. אבי, איפה שהוא נמצא, בוודאי שותה כמה בירות. כריסטיאנו רונאלדו מודל לחיקוי מדהים. היום הוא נותר על המגרש, הוא היה חזק מאוד בחדר ההלבשה ועזר לכולם. זו ההגדרה של עבודת צוות. יש לנו עתיד ורוד, אבל עכשיו צריך לחגוג".

הבלם ז'וזה פונטה הוסיף: "שיחקנו בליגה השלישית באנגליה לפני כמה שנים. זה יכול להיות סרט הוליוודי, כתבנו את שמנו בהיסטוריה. צרפת נבחרת מדהימה, איבדנו את השחקן הכי טוב בעולם אבל האמנו עד הסוף".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

המפגש המרגש בין אלכס פרגוסון לרונאלדו

רגע הפציעה/רויטרס

כריסטיאנו רונאלדו סיפק מונולוג מרגש בסיום, לא לפני שהתחבק ממושכות עם המנטור אלכס פרגוסון, שהגיע לברך. "אני מאושר, כי חיכיתי לרגע הזה המון זמן, מאז 2004. התחננתי בפני אלוהים שייתן לי עוד צ'אנס כי הוא באמת הגיע לנו. הייתי חסר מזל, נפצעתי, אבל המשכתי להאמין וידעתי שלכידות ואסטרטגיה טובה יכולה לעצור גם את צרפת החזקה. זה בלי ספק אחד הרגעים הכי שמחים בקריירה שלי, וזה בהחלט הגדול שבהם. זו המטרה שהצבתי לעצמי בתחילת הקריירה - רציתי להביא תואר משמעותי לפורטוגל. עמדתי בזה".

רונאלדו נראה שוב על סף דמעות כשאמר ש"אף אחד לא האמין בנו. אחרי שנים של הקרבה, זה כל כך הגיע לנו. זכיתי בכל תואר אפשרי ברמת המועדונים, אבל הרגשתי שחסר לי משהו עם הנבחרת".

בפורטוגל סיפרו שרונאלדו נראה מדוכא לחלוטין דקות אחרי שהורד מכר הדשא עם אלונקה. רופא הנבחרת סיפר שלאורך ההליכה במנהרה רונאלדו השמיע זעקות שבר "קורעות לב", אבל התעשת תוך זמן קצר. כשנשמעה השריקה למחצית, רונאלדו כבר חיכה לחבריו בחדר ההלבשה עם נאום מוטיבציה. "נכנסנו לחדר ההלבשה ולא האמנו", סיפר סדריק. "כולנו היינו עדיין קצת בשוק מהפציעה שלו, כולם נראה המומים, זה היה רגע קשה מאוד. לפתע הוא נכנס ונתן לו מוטיבציה מחודשת. הוא אמר לנו 'אני בטוח שננצח, יש לי תחושה טובה. תישארו יחד ותילחמו על זה'. אני חושב שמאותו רגע משהו בגישה שלנו השתנה. אחר כך הוא המשיך לעודד את כולם מהספסל. לכל אחד הוא אמר מילים יפות שבנו את הביטחון. זו הייתה חוויה מדהימה לראות אותו ככה".

בדקות שבין השער של אדר לשריקת הסיום רונאלדו כבר היה באקסטזה מוחלטת, כשיצא מהאזור הטכני, חילק הוראות, דחף בטעות את פרננדו סנטוס ואפילו נתן אגרוף בלתי מכוון לאדריאן סילבה על הספסל.

"כשראיתי שכריסטיאנו לא יכול להמשיך אספתי את כל השחקנים ואמרתי להם שחייבים לעשות את זה בשבילו. אני מאושר שכתבנו פרק חדש ומבריק בהיסטוריה של פורטוגל", סיפר פפה, אחד ממצטייני הטורניר.

"לא חששתי כשרונאלדו יצא, כי ידעתי למה השחקנים האלה מסוגלים. אני חושב שלאורך כל הטורניר הזה שיחקנו כמו שצריך. היינו פשוטים כמו יונים וחכמים כמו נחשים", התפייט פרננדו סנטוס.

בתקשורת הקטלאנית, איך לא, הצליחו לעצבן את מדריד, כשהדגישו את העובדה שפורטוגל זכתה ביורו "ללא כריסטיאנו רונאלדו". הכותרת ב'אל מונדו דפורטיבו' קראה "פורטוגל אלופה גם ללא CR7", בעוד שב'ספורט' בחרו בכותרת 'תהילה ללא כריסטיאנו".

רונאלדו/רויטרס

המספרים

* פורטוגל זכתה בטורניר גדול בפעם הראשונה בתולדותיה.

* היא עשתה זאת עם ניצחון אחד בלבד ב-90 דקות, ואחרי שהוליכה רק 73 דקות במצטבר לאורך כל הטורניר.

* פורטוגל ניפצה רצף של 10 הפסדים לצרפת. ובאיזה עיתוי נפלא היא עשתה את זה.

* פורטוגל היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שמגיעה לשלוש הארכות באותו טורניר.

* אדר שכבש את שער הניצחון של פורטוגל, הוא המחליף השישי שכובש בגמר מונדיאל. קדמו לו אוליבר בירהוף, סילבן וילטורד, דויד טרזגה, חואן מרטה ופרננדו טורס.

* השער של אדר היה הראשון שלו במדי נבחרת פורטוגל במשחק רשמי. הוא כבש לפני כן שלושה שערים במשחקי ידידות.

* החילוף של כריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-25 היה השני הכי מהיר במשחקי גמר יורו. החילוף של ג'ורג'יו קייליני (פדריקו בלזראטי נכנס) ביורו 2012 אחרי 21 דקות היה המהיר ביותר.

* כריסטיאנו רונאלדו נגע שמונה פעמים בכדור לפני שיצא.

רונאלדו/רויטרס

* כל ארבעת הגמרים בטורנירי היורו שבהם השתתפו צרפת או פורטוגל, נגמרו ב-0:0 במחצית.

* זו הפעם הראשונה שגמר יורו נגמר ב-0:0 ב-90 דקות.

* רנאטו סאנצ'ס בן ה-18 ו-326 ימים, היה השחקן הצעיר ביותר שמופיע בגמר יורו.

* קינגסלי קומאן בן ה-20 ו-27 ימים, הוא השחקן הצעיר ביותר שמייצג את צרפת בגמר יורו והחמישי הכי צעיר בסך הכול.

* פורטוגל בעטה בפעם הראשונה למסגרת רק בדקה ה-80.

* בפעם הקודמת שגמר יורו הגיע להארכה, צרפת ניצחה. זה היה ב-2000 ודויד טרזגה כבש שער ניצחון על איטליה. הפעם היא הייתה בצד המפסיד

* זה היה גמר היורו השישי שמגיע להארכה, והראשון מאז 2000.

כך נראו הכיכרות המרכזיים בליסבון, פורטו, מדריד ומוקדים אחרים באירופה

פורטוגל מתה מצחוק: ל'אקיפ במרץ 2015 - "הסיבות שרונאלדו לא יזכה בכלום עם פורטוגל"

אבולה: "הגאווה של פורטוגל"

כותרות העיתונים אחרי הזכייה של פורטוגל ביורו. טוויטר, צילום מסך
כותרות העיתונים אחרי הזכייה של פורטוגל ביורו/צילום מסך, טוויטר

אוז'וגו: "הנצחיים"

כותרות העיתונים אחרי הזכייה של פורטוגל ביורו. טוויטר, צילום מסך
כותרות העיתונים אחרי הזכייה של פורטוגל ביורו/צילום מסך, טוויטר
כותרות העיתונים אחרי הזכייה של פורטוגל ביורו. טוויטר, צילום מסך
כותרות העיתונים אחרי הזכייה של פורטוגל ביורו/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully