וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטוס: "מקווה שגם מחר יגידו שניצחנו לא בצדק". פפה: "אני כשיר"

תומר יצחק, פריס

9.7.2016 / 19:22

פורטוגל ערכה מסע"ת לקראת הגמר הגדול מול צרפת (א', 22:00, ער' 2). המאמן לא אהב את הביקורות נגד הנבחרת: "שימשיכו לדבר". בלם ריאל מדריד יחזור להרכב: "המשחק הכי חשוב בקריירה"

גמרמחצית10/07/2016
פורטוגל
    0
      צרפת
      רויטרס

      בווידאו: אימון נבחרת פורטוגל

        יורו 2016 יגיע מחר (ראשון, 22:00, ערוץ 2) לשיאו עם משחק הגמר בין צרפת המארחת לפורטוגל. בעוד שרבים ציפו שהטריקולור יגיעו למעמד הזה, הפורטוגלים הפתיעו כשפילסו את דרכם למעמד הזה אחרי ה-0:2 על נבחרת ויילס בחצי הגמר. הבשורות הטובות שמגיעות מכיוונו של פרננדו סנטוס הן שפפה, בלמה של ריאל מדריד שפספס את חצי הגמר, חזר לכשירות וצפוי לפתוח במרכז ההגנה לצידו של ז'וזה פונטה כאשר ברונו אלבס יחזור לספסל.

        עוד בנושא:

        12 שנים של עצבות: בחזרה להפסד הכואב של רונאלדו ופורטוגל ב-2004
        דשאן: "תכנית אנטי רונאלדו? אף אחד עדיין לא מצא את המרכיבים"

        sheen-shitof

        עוד בוואלה!

        פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

        בשיתוף סאנופי
        כריסטיאנו רונאלדו עם פפה שחקני נבחרת פורטוגל. רויטרס
        יחזור לשתף פעולה עם רונאלדו. פפה/רויטרס

        "אני מרגיש מצוין, אני כשיר לגמרי ומקווה שהמאמן יבחר בי ואשחק מחר". כך אמר פפה לקראת המשחק והוסיף: "זה המשחק הכי חשוב בקריירה שלי כי הפעם זה עבור הנבחרת שלי, המדינה שלי. אנחנו רוצים לחקוק את שמנו בהיסטוריה של הכדורגל הפורטוגלי. זה הרצון המשותף של כולנו. הדבר הכי חשוב זה לשאוף ליותר, תמיד לרצות להצליח, ולשחקנים הצעירים יש את התשוקה הזו. זה מה שמוביל שחקנים שזוכים בתארים. יוון? אשמח שזה יקרה. אני מקווה שנעשה לצרפת את מה שהיוונים עשו לנו ב-2004".

        על צרפת: "ראיתי אותה נגד גרמניה, אני חושב שהחוזק של צרפת הוא באיכות השחקנים. זו נבחרת של שחקנים גדולים עם הרבה יכולות, כולם משחקים במועדונים גדולים באירופה ויכולים לכבוש בכל רגע. אני מאמין שיהיה משחק גדול מחר. אנחנו רוצים לגרום אושר לעם בפורטוגל".

        על כדור הזהב: "לכל שחקני צרפת יש איכויות, לא רק לגריזמן. שיחקתי נגדו כמה פעמים בספרד, הוא לא מאוד גבוה, אבל תמיד יודע איפה הכדור יהיה והוא חשוב מאוד לנבחרת צרפת. לנו אסור להתמקד בשחקן אחד אלא בצרפת כנבחרת. אני לא חושב שלגמר תהיה השפעה על תואר כדור הזהב. רונאלדו הוכיח פעם אחר פעם מה הוא שווה ואני מקווה שיעשה את זה גם מחר. זכיתי להתאמן עם רונאלדו, שהוא אדם מדהים וספורטאי יוצא דופן, למרות כל מה שאנשים אומרים. הוא תמיד כובש, תמיד תורם לנבחרת והוא מהווה דוגמה עבור כולם".

        על השופט מארק קלאטנברג, ששפט אותו גם בגמר ליגת האלופות: "מחר יהיו שלוש קבוצות על המגרש, שלוש קבוצות שיש להן את הזכיות להיות כאן, וזה כולל את צוות השיפוט. זה אחד השופטים הטובים בעולם והוא מקבל הכרה למעמדו. אני מקווה שלכולם יהיה ערב קל ויוכלו לעבוד בצורה נוחה".

        על המאמן פרננדו סנטוס: "הוא המנהיג שלנו, אנחנו צריכים לעשות את מה שהוא מבקש כדי להביא תהילה לפורטוגל ולשמח את כולם. אנחנו השחקנים, הוא המאמן והמדריך שלנו. הוא אדם מאוד חיובי ומשכיל, הוא עזר לנו למצות את הפוטנציאל שלנו".

        על התדמית שלו וההימנעות מרגעים שנויים במחלוקת בטורניר הזה: "אני משחק כבר שנים בריאל מדריד שהוא המועדון התובעני בעולם, אני בנבחרת מאז 2007. אני שונא להפסיד, יש לי דרישות גבוהות מעצמי. זה מה שהופך אותי לשחקן ברמה הגבוהה ביותר וזה מה שאפשר לי לשחק בהרבה גמרים ולזכות להכרה בכל העולם. אני מקווה שיתמזל מזלי לעזור לנבחרת שלי, ואם אכבוש זה בכלל יהיה מדהים".

        פרננדו סנטוס מאמן נבחרת פורטוגל. רויטרס
        נתן הצגה במסיבת העיתונאים. פרננדו סנטוס/רויטרס

        פרננדו סנטוס: "אמרתי לפני הטורניר שפורטוגל אחת הפייבוריטיות, אבל גם טענתי שיש את ספרד האלופה, גרמניה אלופת העולם וכמובן צרפת שהיא המארחת. יש לה פוטנציאל גדול והיא משחקת בבית, ברור שהיא פייבוריטית. אם היא תנצח? אני חושב שפורטוגל תנצח. אני רוצה שהשחקנים יאמינו כמו שאני מאמין. שכולם יאמינו שאנחנו מנצחים ומביאים אושר לכל הפורטוגלים ברחבי העולם".

        כאשר נשאל האם כריסטיאנו רונאלדו יפרוש במקרה של זכייה, סנטוס צחק והשיב: "זה יהיה ה-גמר בשבילו, אבל הוא לא גמר. הוא ישחק בנבחרת עוד שש-שבע שנים. מחר לא יהיה המשחק האחרון שלו בנבחרת, אני בטוח".

        המאמן המשיך לפרגן לכוכב שלו: "אימנתי אותו לפני 13 שנה בספורטינג, לא לזמן רב, אבל הוא היה מדהים. הוא היה חזק מנטלי ותמיד רצה להיות מעורב. הוא ווינר מלידה, תמיד רוצה להיות הטוב ביותר ולהתקדם. הוא כועס על עצמו כשדברים לא הולכים כמו שהוא רוצה. כולם מעריכים את תרומתו וההשפעה שלו כקפטן".

        כאשר התבקש להתייחס להפסד בגמר ב-2004, חייך ואמר לעיתונאי: "אתה לא זוכר? הייתי איתך. שיחקנו בבית, זה היה משחק חשוב, אבל הייתי פרשן. זה אחרת להיות על הקווים ולהוביל את הקבוצה מאשר לצפות מלמעלה. עכשיו אני צריך לכוון את הקבוצה ולחשוב כל הזמן כדי למצוא פתרונות. אני אוהד של הנבחרת ורוצה שננצח, אבל אני צריך להיות עם ראש נקי כדי להביא אותנו לשם".

        סנטוס לא אהב את השאלה על כך שזה לא הגמר האידיאלי ליורו: "אז מה יהיה הגמר הכי טוב? אתם אומרים שלא ניצחנו מספיק, אז איך אנחנו בגמר? אנשים יכולים לחשוב מה שהם רוצים, אבל יש עובדות. אנחנו לא יכולים להיות כאן אם לא ניצחנו. אני חושב שאנחנו ראויים להיות בגמר".

        ריקרדו קווארסמה שחקן נבחרת פורטוגל. טוויטר, צילום מסך
        סנטוס אהב את התסרוקת שלו. ריקרדו קווארסמה/צילום מסך, טוויטר

        על הביטחון וחלקו בשינוי: "ככל שאנחנו מתקדמים, הביטחון גובר והחיבור בין השחקנים הופך לטוב יותר. כשמאמנים עוברים מקבוצה לנבחרת, נוטים לחשוב שזה אותו דבר, אבל האימונים שונים והכול עובד אחרת. ברור שמבחינה טכנית זו אותה עבודה, אבל כל אחד חושב ופועל על פי הדרך שלו. כל אחד רוצה להביא מעצמו לנבחרת ולכן כל פעם שמתחלף מאמן יש שינוי".

        על המבקרים: (צוחק) "שימשיכו להגיד את מה שהם אומרים. הלוואי שיגידו גם מחר שניצחנו לא בצדק ושלא הגיע לנו, זה יהיה מדהים. אני אלך הביתה מאושר מאוד אם יגידו את זה, תאמינו לי".

        על התסרוקת של קווארסמה: "זה מדהים, בירכתי אותו כשראיתי את זה. זו עבודת אומנות".

        על ההפסדים במשחקי ידידות מול צרפת: "צרפת ניצחה פעמיים, אבל הפעם זה יהיה משחק שונה לגמרי. המשחק הראשון היה בנובמבר 2014 וצרפת שיחקה אז ב-4-4-2, אני זוכר את זה. חלק מהשחקנים כבר לא נמצא בסגל שלהם. מי שכבש בליסבון כבר לא משחק איתם, זה לא רלוונטי. מחר זה גמר, ניתן את הכול כדי לנצח. יש לנו את הנשמה והתשוקה לנצח".

        הרכבי הקבוצות

        שופט: מארק קלאטנברג (אנגליה)
        אצטדיון: סטאד דה פראנס, פריז

          טרם התפרסמו תגובות

          הוסף תגובה חדשה

          +
          בשליחת תגובה אני מסכים/ה
            4
            walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully