וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרמינייטור: אדריאן סילבה הפך למחסל של נבחרת פורטוגל

"הוא חיסל את מודריץ' והרס את ג'ו אלן", מתגאה האח. "מוטיניו כשיר, ונשאר על הספסל", מדגישים העיתונאים. שש שנים אחרי החתימה במכבי חיפה, אדריאן סילבה בגמר היורו כאיש למשימות מיוחדות של פורטוגל. וגם: האיש שצריך לקבל אזרחות כבוד. שליחנו ליורו מסכם

עריכת וידאו: מרום שפיצר

"נגד קרואטיה הוא 'הרג' את מודריץ', זה היה מושלם. הערב הוא הרס את ג'ו אלן. הכרתי את האיכויות שלו, לא פקפקתי בו אפילו לרגע".

כן, בניגוד לאנשים במכבי חיפה מודל 2010/11, ג'רמי סילבה לא הטיל ספק בכישורים של אחיו אדריאן. גם אחרי חצי עונת ההשאלה חסרת התועלת מבחינתו בישראל, בה בילה בעיקר על הספסל או ביציע הירוק כשאייל גולסה ולרגע קט אפילו שחקן הנוער ערן רוזנבאום מועדפים על פניו, במשפחת סילבה (הראיון המלא עם בני המשפחה, בשישי בוואלה! ספורט) האמינו שיום אחד הבן ילבש את מדי הנבחרת הבוגרת של פורטוגל.

אבל שזה יקרה בגמר היורו? "זה פשוט מדהים, מסע כזה יכול לקרות רק בכדורגל", מסכם ג'רמי את שש השנים שעברו על אחיו. מתקופת הייבוש בקרית אליעזר לתואר "המחסל" של נבחרת פורטוגל ביורו 2016.

עוד בנושא:
פורטוגל עלתה לגמר יורו2016 עם 0:2 על ויילס, רונאלדו ונאני כבשו
"מייקל ג'ורדן של הכדורגל, גאון, מחשמל": התגובות והמספרים של רונאלדו
גארת' בייל נפרד מהיורו: "אנחנו מאוכזבים מאוד, אבל נתנו את הכול"
רונאלדו נגד העולם: אורן יוסיפוביץ על הסטיגמות של כוכב פורטוגל

אדריאן סילבה שחקן מכבי חיפה מול הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
ולחשוב שבישראל פקפקו בו. אדריאן סילבה במדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

"אדריאן לא היה זוכה לצ'אנס שלו מול קרואטיה, אלמלא בעיית הכשירות של ז'ואאו מוטיניו", מזכיר העיתונאי לואיס מיגל רבלו מתאוס. "הוא קיבל את הבמה בספורטינג, הפך לקפטן והשתפר משמעותית אצל ז'ורז'ה ז'סוס. בספורטינג הוא רגיל לשחק כאחד משני קשרים באמצע, ב-4-4-2, והקבוצה הרבה יותר התקפית. הוא כבש שמונה שערים בכל אחת מהעונות האחרונות. הנבחרת משחקת זהיר יותר ויש לה בעיה בבניית התקפות אז הוא לא בא לידי ביטוי מקדימה, אבל הוא הפך לאיש למשימות מיוחדות של פרננדו סנטוס. יש לו שיתוף פעולה מצוין עם וויליאם קרבאליו שלא שיחק הפעם ועם ז'ואאו מריו, הוא רץ המון ובמשחקי הנוקאאוט הוא קיבל את מודריץ' כאתגר ועכשיו את ג'ו אלן. הוא חכם מאוד ועושה עבודה נהדרת".

האח ג'רמי הגדיר את המשחק של אדריאן כ"טוב", אבל בקרב העיתונאים הפורטוגלים, למרות הבחירה הטריוויאלית בכריסטיאנו רונאלדו ל-MVP, הייתה כמעט תמימות דעים לגבי היותו המצטיין במשחק הראשון בו פורטוגל לא נזקקה ליותר מ-90 דקות כדי להשיג הכרעה. בהיעדרו של ארון ראמזי המוצהב, ויילס ניסתה לצאת להתקפה דרך ג'ו אלן, אבל אקס מכבי חיפה התנפל עליו בכל פעם שקיבל את הכדור ב-10 הדקות הראשונות. כך הוא גרם לו לאבד פעמיים בשטח המגרש שלו, לספוג כרטיס צהוב מוקדם ולמעשה הוציא אותו מאיזון. מאותה נקודה, לפורטוגל היה קל הרבה יותר.

אחרי יותר מ-13 ק"מ ב-108 דקות נגד קרואטיה, אדריאן רץ יותר מכל שחקן אחר גם מול ויילס (ביחס לדקות המשחק שלו - מעל 10 ק"מ ב-79 דקות) וגם דייק ב-94 אחוזים מהמסירות שלו. "מוטיניו כבר כשיר ועדיין על הספסל, זה אומר משהו", מציין קרלוס טורס, כתב "רביסטה סבאדו". "אדריאן ניצל את ההזדמנות שקיבל והרוויח את הכבוד שלו דרך עבודה קשה". 0 דקות בשלב הבתים, 261 דקות בשלושת משחקי הנוקאאוט. מקצה הספסל לעמדת מפתח. "סנטוס אוהב שחקנים כאלה", מסכם טורס. אלישע לוי, אתם זוכרים, קצת פחות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אדריאן סילבה, נבחרת פורטוגל, מול לוקה מודריץ', נבחרת קרואטיה. AP
את מודריץ' הוא נטרל. אדריאן סילבה/AP

אבל לא רק אדריאן. פורטוגל צריכה להודות לרביעיית ההגנה שלה, בראשותו של ז'וזה פונטה השקט והבטוח. רביעייה שאף אחד מחבריה לא תוכנן להיות שחקן הרכב ערב הטורניר. אליסאו זז הצידה לטובת רפאל גריירו רגע לפני משחק הפתיחה, וייריניה וריקרדו קרבאליו פישלו בתחילת שלב הבתים ופפה, מעוז ההגנה, נעדר הפעם בגלל פציעה. כך, פונטה נדרש פתאום להנהיג את החוליה האחורית בחצי הגמר ויחד עם ברונו אלבס הקשוח, סדריק המשתפר וגריירו המוכשר שגם בישל באומנות לרונאלדו, סימן השאלה הגדול בנוגע לפורטוגל בשעות שקדמו לחצי הגמר, הפך לסימן קריאה.

כמו הנגיחה של רונאלדו. "כריסטיאנו נגע בשמיים", תיאר באקסטזה שדר הרדיו הפורטוגלי את הניתור העצום של הקפטן, שהתרומם מעל ג'יימס צ'סטר ונגח בעוצמה של בעיטת תותח כדי להעניק לנבחרתו יתרון בתחילת המחצית השנייה ולהשוות את שיא תשעת השערים של מישל פלאטיני באליפויות אירופה. שלושה ואפילו ארבעה משחקים רעים היו לכוכב ריאל מדריד בטורניר הזה. הוא הגיע תשוש אחרי הזכייה בליגת האלופות, גם סנטוס הודה כי אינו כשיר במאת האחוזים ובשלבים רבים של הטורניר הוא נראה מתוסכל לגמרי. ואחרי ככלות הכול, הוא בגמר. הוא שם עם שלושה שערים ושני בישולים, אחרי נוקאאוט לקולגה/צ'ילבה גארת' בייל ואולי בדרך לתת נוקאאוט היסטורי גם לנמסיס ליאונל מסי. "הוא מרחק נגיעה מתואר עם נבחרת מאוד בינונית, בטח לא כזו שמתקרבת לאיכויות של ארגנטינה", מתגאה העיתונאי טורס. "אם הגביע יחזור איתנו הביתה לפורטוגל, הרגע ההיסטורי הזה יירשם קודם כל על שמו של רונאלדו".

seperator

אם זה אכן יקרה, נבקש מהפורטוגלים לא לשכוח דמות אחת שבלעדיה כל זה לא היה קורה. נכון, רונאלדו הבקיע שלישייה ובישל עוד שניים, גם לנאני יש שלושה שערים ולריקרדו קווארסמה שער ניצחון יקר. ועדיין, אחרי הכול, את השער החשוב ביותר של פורטוגל בטורניר - הגול שלמעשה פילס עבורה את שביל הזהב לעבר הגמר בסטאד דה פראנס - כבש בכלל המחליף האיסלנדי ארנור טרוסטאסון בדקה ה-94 לרשת אוסטריה. "זה השער שהוריד אותנו למקום השלישי?", מוודא רבלו מתאוס ומצחקק: "כן, אלמלא הניצחון של איסלנד היינו נופלים לצד השני של ההגרלה. אתה צודק, אולי כדאי להעניק לו אזרחות כבוד".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
נגע בשלמות. רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully