וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו הוצג במנצ'סטר יונייטד: "התקופה בה לא אימנתי הייתה אסון"

"המיוחד" הגיע לראשונה לאולד טראפורד וכהרגלו, סיפק שואו, כולל עקיצות להודג'סון ("אצלי רוני לא ישחק בעמדה 6") ולוונגר ("יש מאמנים שלא זכו באליפות כבר עשור") והסברים על הרכש הצפוי

אימג'בנק GettyImages

ז'וזה מוריניו מגשים חלום. המאמן הפורטוגלי בן ה-53 הוצג היום (שלישי) במנצ'סטר יונייטד, אחרי שהחליף בתפקיד את ההולנדי לואי ואן חאל. "זה מגיע בשלב נכון בקריירה שלי. אני מאוד מוכן ומלא מוטיבציה. אני במקום בו אני רוצה להיות, במועדון הזה ובמדינה הזו, בפרמיירליג", אמר "המיוחד", שלא מסתיר את שאיפתו לחזור לליגת האלופות ולהמשיך את דרכו המצליחה של אלכס פרגוסון.

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

"זו סיטואציה שונה מהפעם הראשונה בה הגעתי לאנגליה", אמר מוריניו, "אני נשאר באותה ליגה בה אימנתי בעונה שעברה. אני מגיע למועדון שקשה לתאר, קשה להסביר במילים את המועדון הזה. אני לא אוהב את המונח 'משרת חלומות'. זה תפקיד שלא רבים מצליחים להשיג ולי יש אותו עכשיו. כמובן שאני מודע לאחריות ולציפיות, למסורת של המועדון, אני יודע מה ניצב מאחורי ומה ההיסטוריה של המועדון, מה האוהדים מצפים ממני. אני חושב שהאתגר הזה לא מלחיץ אותי, כי ההיסטוריה שלי בעשור וקצת האחרונים הובילה אותי לזכות בתארים במועדונים גדולים.

"אני מרגיש קצת מאוכזב מכך שלא אהיה בליגת האלופות. אני לא מכחיש את העובדה שאני רוצה לאמן עוד משחקים בליגת האלופות ואני מקווה שזו העונה היחידה בה לא נהיה במפעל הזה. יונייטד היא מועדון של ליגת האלופות וצריך לוודא שבקיץ הבא, במקום לחכות להגרלת הליגה האירופית, המועדון הזה נמצא במקום בו הוא צריך ורוצה להיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
לא פוחד מהאתגר. מוריניו/רויטרס

"אף פעם לא הייתי טוב בלהתחבא מאחורי מילים או פילוסופיות. אף פעם לא ניסיתי להיות טוב בזה. יש לנו הרבה עבודה והגיע הזמן לעשות אותה, לנסות לחזור לטופ 4. אבל אני לא רוצה לדבר על זה, אלא לבצע. להיות אגרסיבי ולנצח משחקים. אי אפשר לנצח משחקים בלי לשחק טוב. לשחק טוב זה לכבוש יותר מהיריבה, לגרום לאוהדים להתגאות בך כי אתה מנצח. אני רוצה הכל, לנצח, לשחק טוב, לכבוש, לא לספוג. אני רוצה שהאוהדים יהיו מאחורינו כשאנחנו רוצים לכבוש או כשאנחנו שומרים על תוצאה. ברור שלא נשיג הכל, אבל ננסה.

"יש מאמנים שלא זכו בתואר כבר עשור ויש כאלה שמעולם לא זכו. אני זכיתי לפני שנה. אם לי יש המון מה להוכיח, דמיינו מה קורה לאחרים. אבל זה אף פעם לא היה חשוב לי. אני משחק רק נגד עצמי, זו התחושה שלי פעמים רבות. אני מרגיש שאני צריך להוכיח לעצמי ולא לאחרים. זה הטבע שלי ואף פעם לא אוכל לעבוד ללא הצלחה. תמיד יש לי שאלות כלפי עצמי וכלפי אלה שעובדים איתי לגבי היכולת ולכן אני יכול לקחת את המשרה הזו בשקט. אני יכול להגיד שהמועדון הזה הגיע בשלוש השנים האחרונות רק למקום רביעי במקרה הטוב ולקח גביע, אבל זה לא אני. עבדתי במועדונים גדולים בעבר, אבל יונייטד היא ברמה אחרת.

"ההצלחה הייתה השגרה עבור האוהדים של המועדון הזה כל כך הרבה שנים והם רוצים לשכוח את שלוש השנים האחרונות. לשפר את התוצאה מהשנה שעברה ולסיים במקום הרביעי זה לא מספיק בשבילי ובשבילם. אני רק בן 53, מנג'ר צעיר. אולי התעייפתם ממני, כי התחלתי בגיל צעיר, ברמה הכי גבוהה, אבל עכשיו אני רגוע. החודש הראשון בו לא אימנתי היה בסדר, גם השני, אבל אך כך זה היה אסון מבחינתי".

נשאל על הבאת מחיטריאן ורכש נוסף: "השחקן השלישי שהבאנו עוד לא רשמי? מתי כן? לא בטוח. אני רוצה שחקנים בעמדות מסוימות, לא כאלה שמתפזרים על כל המגרש. כשנחתים את השחקן הרביעי, ננשום מעט. בינתיים, מתוך ארבע המטרות שהחלטנו עליהן, השגנו שלושה שחקנים. זה נועד להעניק קצת איזון לסגל".

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

עוד אמר הפורטוגלי: "כמו שראינו בעונה האחרונה, יש 20 קבוצות שיכולות לזכות בתואר באנגליה. זה לא כמו בספרד, שם יש מרוץ של כמה קבוצות וזהו. כך שאין היגיון מבחינתי להתמקד במאבק רק מול קבוצה כזו או אחרת. הייתי בקבוצה אחרת באנגליה, שבע שנים נהדרות ויש לי קשר נהדר עם האוהדים שלה וזכרונות מצוינים, אבל עכשיו אני המגנ'ר של המועדון הכי גדול בבריטניה, אז אתרכז בקבוצה שלי".

מוריניו נשאל על כך שהוא נחשב כמאמן שלא מקדם צעירים. בתגובה, הוא שלף רשימה ובה 49 שחקנים שהוא העלה מהאקדמיות לקבוצות הבוגרות שאימן: "שקר, אם חוזרים עליו מספיק פעמים, גורם לאנשים להאמין בו".

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

על עזיבתו של ריאן גיגס אמר מוריניו: "ריאן גיגס רצה להיות המנג'ר של יונייטד והמועדון החליט שהתפקיד הזה יהיה שלי. ריאן רצה להיות מנג'ר, כמו שאני החלטתי לפני 15-16 שנים. רבים מאיתנו מתחילים כעוזרים ומגיע הרגע שאנחנו מחליטים שאנחנו רוצים להתקדם. הוא לא עזב בגללי. ריאן יכול להיות מה שהוא רוצה במועדון הזה, המועדון היה מוכן לתת לו כל תפקיד חשוב, אבל הוא לקח החלטה שדורשת אומץ. זה לא קל. הייתי בברצלונה ב-2000 והיה לי חוזה להיות עוזר לעוד שנתיים. אתם חושבים שהיה לי קל לעזוב מועדון כל כך גדול ויציב ולצאת למאבק חדש. זה קשה ועבור ריאן לא מדובר רק בלהפוך מעוזר למאמן, אלא גם בלעזוב את הבית שלו ב-29 השנים האחרונות. אני מאחל לו המון הצלחה ואם הוא ירצה לחזור, כשאהיה פה, לעולם לא אעצור את זה. אם המועדון יום אחד יציע לו להיות המנג'ר שלו, אני חושב שזה יהיה טבעי".

על נוכחותו של סר אלכס פרגוסון במועדון: "יהיו לנו הרבה ימים לעבוד יחד וכל דעה חשובה עבורי. לפעמים אני מסכים ולפעמים לא, אבל אני תמיד מנסה ללמוד ממה שאנשים יכולים ללמד אותי".

על ויין רוני: "הכי קשה למצוא שחקנים שיכולים לשים כדור בשער. שחקנים משתנים לאורך השנים וזה נורמלי ששחקן בגילו משתנה, אבל התיאבון הטבעי שלו לכבוש לעולם לא ישתנה. אולי הוא כבר לא חלוץ, מספר 9 קלאסי, אבל הוא אף פעם לא יהיה מבחינתי מספר 6, כזה שמשחק 50 מטר מהשער. המסירות שלו טובות? גם שלי, כשאין עליי לחץ. יש הרבה שחקנים עם מסירות טובות, אבל לשים כדור ברשת זה הכי קשה וחשוב. הוא יהיה אצלי בעמדה עשר, תשע, תשע וחצי, אבל אף פעם לא שש או אפילו שמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully