וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"י על הקצה: רנאטו סאנצ'ס, ילד הפלא, מוביל את נבחרת פורטוגל

רונאלדו לא פוגע בכדור, פורטוגל שוב לא מסוגלת לנצח, אבל לעזרה נחלץ ילד בן 18 בשם רנאטו סאנצ'ס, שכהגדרתו של נאני: "לא יודע פחד". שליחנו ליורו על "מפלצת כדורגל בהתהוות" ומנחוס פולני

שחקן נבחרת פורטוגל, רנאטו סאנצ'ס. AP
זה ילד זה? רנאטו חוגג/AP

1. הרחבת הטורניר ל-24 נבחרות והענקת ארבעה כרטיסים לנבחרות המסיימות במקום השלישי, הוציאו את העוקץ מהצורך לנצח משחקים בשלב הבתים. פורטוגל לקחה את זה צעד קדימה, ומבחינתה אין צורך לנצח בכלל. הניצחון מוערך יתר על המידה, תיקו הוא הדבר האמיתי. הרצף של הסלסאו עומד על שישה משחקי יורו ללא הכרעה (ב-90 דקות) - חצי הגמר ב-2012 ועוד חמישה משחקים בטורניר הנוכחי. פורטוגל היא יקירת המהמרים.

וזה יכול להימשך. פרננדו סנטוס הבטיח שוב שהוא חוזר הביתה רק ב-11 ביולי, כשהנבחרת המתיוונת שלו עדיין לא הפסידה משחק רשמי מאז מונה. הרצף עומד על 12 משחקים, "ואנחנו מקווים לא להפסיד גם בשניים הבאים", הדגיש נאני. אבל מה עם לנצח איזה משחק? בכל זאת, אחד קטן?

עוד בנושא:

פורטוגל בחצי הגמר אחרי דרמת פנדלים מול פולין
רנאטו סאנצ'ס: "ביקורות? לא אכפת לנו"

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים. רויטרס
לנצח זה אוברייטד/רויטרס

2. בפעם הקודמת שאוהד פרץ למגרש, כריסטיאנו רונאלדו הפגין אנושיות כשהרחיק את כולם כדי להעניק לו "סלפי" למזכרת. במהלך ההארכה נגד פולין, ניסה אוהד נוסף להגיע לרונאלדו עם פריצה מפתיעה, אך הפעם הכוכב הפורטוגלי זינק לאחור באלגנטיות והתחמק. זו הייתה הפעולה החדה והטובה ביותר שלו ב-120 דקות. פרט לכך, הוא בעיקר בעט באוויר, לא הצליח לעבור שחקן אפילו פעם אחת והסתפק באיום בודד למסגרת. לפחות הוא קיבל את ההחלטה הנכונה ובעט ראשון בדו קרב הפנדלים, כדי לא לחזור על טעות הפנדל החמישי הלא רלוונטי מלפני ארבע שנים.

"גם פנדל זה משהו", אומר רובין ביירנר מאתר GOAL, "הרי הוא החטיא אחד במהלך המשחק נגד אוסטריה. הייתי משוכנע שהוא ישתפר אחרי המשחקים הרעים שהיו לו, אבל הופתעתי - זה רק נהיה גרוע יותר. היה לו משחק איום".

למזלו, החברים שוב דאגו לקחת אותו לשלב הבא. רוי פטריסיו סיפק את העצירה המכרעת לפנדל של קובה בלאשצ'יקובסקי, ריקרדו קווארסמה והדמעה התכבדו בפיניש כמו בהארכה נגד קרואטיה, אבל האיש הראשון - איש? ילד בן 18 - אליו ודאי ניגש רונאלדו כאשר חמק מהעיתונאים לעבר האוטובוס של הנבחרת, היה רנאטו סאנצ'ס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהד פורץ למשחק בין פורטוגל, פולין. רויטרס
המהלך המדויק של רונאלדו היה התחמקות מהאוהד הזה/רויטרס

3. הוא ישב בחדר מסיבות העיתונאים, חייך במבוכה והסביר: "עשיתי מה שאני תמיד עושה - בחרתי צד ושמתי את הכדור ברשת". כמה פשוט. עכשיו נזכיר (שוב) שרנאטו סאנצ'ס עדיין בן 18 (ועוד 316 יום) וזו הייתה הופעת הבכורה שלו בהרכב של נבחרת פורטוגל. ובבכורה הזו, לא רק שהוא כבש שער ראשון והיה ממש בעל הבית על כר הדשא, הוא דחק הצידה שחקנים מנוסים ממנו כדי לבעוט את הפנדל השני. לילד הזה יש עתיד, ויש ביצים.

"הוא לא יודע פחד, הוא לא חושש מכלום", מפרגן נאני, אחד שיודע דבר או שניים על פריצה מוקדמת, ומוסיף לוואלה! ספורט: "כשאתה צעיר ורוצה להראות את עצמך ולהיות כוכב, זה מה שצריך - להיות חסר פחד". אז הרכש הטרי של באיירן מינכן - פתאום 35 מיליון יורו על ילד עם עונה אחת בבוגרים נראים משתלמים במיוחד – הראה שזורם לו קרח בוורידים. "הוא כנראה לא היה פותח אם אנדרה גומס היה כשיר", מזכיר העיתונאי פדרו פונטה, אבל הנסיבות סידרו לו מקום בהרכב אחרי שהצטיין נגד קרואטיה, ורנאטו שיחק כאילו זו ההופעה ה-90 שלו בנבחרת ולא התשיעית. אייס-מן.

אחרי היתרון המוקדם של פולין, הקשר עם רעמת השיער ניסה לקחת אחריות והגיע לקבל כדורים מההגנה. הוא היה בשמאל, פתאום עבר ימינה ובדקה ה-33 הפתיע את ההגנה הפולנית בדאבל-פס עם נאני ושמאלית שליטפה את רגלו של גז'גוז' קריכוביאק ונעצרה רק ברשת. השחקן הכי צעיר שפתח בהרכב נבחרת פורטוגל ביורו (שבר את השיא של רונאלדו מהמשחק מול ספרד ב-2004) הוא גם הצעיר ביותר שכבש בשלבי נוקאאוט של אליפויות אירופה. מאותו רגע, הוא נראה כמו סופרסטאר. שבעה כדרורים מוצלחים היו לו במשחק (הרבה יותר מכל שחקן אחר) ו-94 אחוזי דיוק, ב-120 דקות תוססות ומעוררות השתאות. "הוא יכול להתפתח למפלצת כדורגל", מהלל פונטה. "אני מזכיר לעצמי כל הזמן שהוא רק בן 18. קשה להאמין".

אוהדי נבחרת פולין. רויטרס
הדגל אשם בכל/רויטרס

4. "בכל הטורנירים הקודמים אכזבנו, הפעם אנחנו יכולים להיות גאים במה שעשינו", אמר השוער הפולני וויצ'ך שצ'סני לוואלה! ספורט לאחר המשחק. הוא ראה מהצד את לוקאש פביאנסקי לא מצליח להתקרב אפילו לעצירת פנדל אחד בדו קרב, אבל מודה: "אם היינו מגיעים לחצי הגמר, זו הייתה הפתעה גדולה. למרות האכזבה מזה שסיימנו את דרכנו בטורניר, אפשר לומר שעשינו דרך יפה".

פולין בהחלט ראויה למחמאות. הנבחרת הזו לא רק הציגה לראווה שחקנים שיבצעו קפיצת מדרגה בקריירה האישית שלהם בחודשיים הקרובים, אלא הצליחה אחרי עשרות שנים להיות רלוונטית בטורניר גדול. למעשה, פולין הולכת הביתה ללא הפסד ולמרות שלא פיגרה אפילו דקה אחת בכל חמשת המשחקים שקיימה.

אז מי אשם בהדחה? לא קובה שהיה חתום על ההחמצה היחידה מהנקודה הלבנה, אלא דגל הפריסה הענק - המנחוס מהיורו הביתי. 50X32 מטר, 200 ק"ג, עלות של 11 אלף יורו. יפה, מושקע, אבל לא מבשר טובות. לפני ארבע שנים הוא הוצג בהפסד לצ'כיה, הפעם בפרידה מצרפת. פולין יכולה לקפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully