וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנאטו סאנצ'ס: "לא אכפת לנו מהביקורות, אנחנו בחצי הגמר"

פורטוגל בין ארבע הגדולות למרות שטרם ניצחה ב-90 דקות, ילד הפלא שוב זכה בשחקן המצטיין. רונאלדו: "שמח שהוא כבש". קווארסמה: "הלחץ בפנדל המכריע היה עצום. כל המדינה על הכתפיים שלי"

שוער נבחרת פורטוגל רוי פטריסיו. רויטרס
פטריסיו הודף ומסדר כרטיס לחצי הגמר/רויטרס

נבחרת פורטוגל סיימה משחק חמישי מתוך חמישה בתיקו, שוב עשתה את זה בקושי, אבל עוד פעם עלתה שלב. הנבחרת של פרננדו סנטוס גברה על פולין 3:5 בפנדלים אחרי 1:1 בתום 120 דקות, והעפילה הלילה (בין חמישי לשישי) לחצי גמר יורו 2016. הפולנים סיימו את המשחק בדמעות ונפרדו מטורניר בו הם הרשימו לפרקים ארוכים.

seperator

המספרים

* בגיל 18 ו-316 יום, רנאטו סאנצ'ס הפך לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה בשלבי הנוק אאוט של אליפויות אירופה. הוא שבר את השיא של לא אחר מאשר כריסטיאנו רונאלדו, שעשה את זה ב-2004 בגיל 19 ו-146 יום.

* פורטוגל סיימה משחק חמישי מתוך חמישה ביורו 2016 בתיקו (ב-90 דקות).

* פורטוגל העפילה לחצי גמר חמישי מתוך שבעת טורנירי היורו בהם השתתפה.

* השער של רוברט לבדנובסקי - אחרי 1:40 דקות - היה השני הכי מהיר בהיסטוריה של אליפויות אירופה. השער המהיר ביותר היה של דימיטרי קיריצ'נקו במשחק של רוסיה נגד יוון ביורו 2004 - 1:07 דקות.

* עם כל הכבוד לכריסטיאנו רונאלדו: נאני הוא האיש של פורטוגל בטורניר. עם שני שערים ובישול אחד, הקשר-חלוץ היה מעורב במחצית מהשערים של הסלסאו.

* פולין ופורטוגל הן הנבחרות הראשונות מאז צרפת ואיטליה ב-2000, שמגיעות להארכה לפחות בשני משחקים באותו טורניר.

* פולין לא פיגרה בשום שלב של הטורניר - אפילו לא לדקה בודדה. זה לא הספיק לה בשביל יותר מרבע גמר.

עוד באותו נושא

יורו 2106: פורטוגל עלתה לחצי הגמר אחרי 3:5 בפנדלים על פולין

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת פורטוגל, רנאטו סאנצ'ס. AP
בגיל 18 ו-316 יום. רנאטו סאנצ'ס/AP

רנאטו סאנצ'ס הצעיר, שנבחר לאיש המשחק לאחר שגם כבש את שער השוויון של פורטוגל וגם שלח פנימה באלגנטיות ובקור רוח מדהים עבור ילד בן 18 את הפנדל השני, אמר בסיום: "נכון לרגע זה, הדברים עובדים טוב עבורנו. נתנו את המיטב שלנו על המגרש והביקורות רק מחזקות אותנו. זה רגע נהדר עבור הנבחרת ועבורי אישית. אנחנו עובדים מאוד קשה ולא אכפת לנו מאנשים שמבקרים אותנו, כי אנחנו בחצי הגמר".

סאנצ'ס, שעבר לפני הטורניר לבאיירן מינכן תמורת לא פחות מ-35 מיליון יורו, הוסיף: "ספגנו שער מאוד מוקדם, אבל האמנו עד לרגע האחרון. התנועה של בכיבוש השער הייתה מוצלחת, אבל כל הנבחרת שיחקה טובה מאוד. אנחנו בטוחים בעצמנו ונמשיך לשחק באותו סגנון. מעבר לניצחון של הקבוצה, חשוב לי לקבל גם הכרה אישית ואני שמח להיות איש המשחק בפעם השנייה ברציפות. אבל חשוב שזה יגיע רק אחרי הקבוצה. ככה בונים את קורות החיים שלך וזה מצריך המון עבודה קשה להיות כל כך בר מזל".

על הפנדלים הוא אמר: "המאמן שאל מי רוצה לבעוט. כריסטיאנו אמר שהוא יהיה ראשון ואני לקחתי את הבעיטה הבאה. המאמן מאמין בי ולי היה מספיק ביטחון כדי לבקש לבעוט. חשבתי רק על הרשת, הייתי מאוד רגוע, מאוד מרוכז. עשיתי מה שאני תמיד עושה, בחרתי פינה ושלחתי אליה את הכדור".

מאמן פורטוגל, פרננדו סנטוס, אמר: "אנחנו ממשיכים להתקרב למטרה שלנו ורוצים להביא אושר גדול לעם הפורטוגלי. פנדלים הם לוטו וצריך להפגין בהם המון אופי. ראיתי את פולין מנצחת בפנדלים בשמינית וידעתי שהם בועטים מעולה, אבל ביקשתי מהשחקנים להישאר רגועים, כי ידעתי שהם יכולים לנצח. פולין פתח היטב, אבל הייתה לי אסטרטגיה עם קרבאליו, רנאטו ואדריאן סילבה, לסגור את האמצע. נתנו להם להשתלט קצת על המשחק ולא הצלחנו לשלוט על מיליק, אז ביקשתי מרנאטו לשנות עמדה ומנאני ללכת קצת יותר קדימה. לשמחתי, רנאטו כבש, אבל פולין יריבה קשוחה וידענו שאסור לנו להירגע. עשינו עבודה טובה והיו לנו מצבים טובים יותר. אני חושב שזה ניצחון הוגן".

המאמן החמיא לפפה: "אני לא נוטה לציין שחקן כזה או אחר, אבל פפה היה מדהים. אנשים מדברים על כריסטיאנו והוא משחק כדורגל נהדר, אבל פפה היה פנטסטי. גם רנאטו שיחק מצוין, אבל אני לא חושב שהשחקן שאתם רואים היום הוא זה שתראו בעתיד. הוא עדיין מתפתח וצריך להביא את כל היכולות שלו למגרש בכל פעם. התפקיד שלי הוא לעזור לו. חשוב מאוד שגם נעשה רוטציה בשלב הזה של הטורניר. אני רוצה שהשחקנים יהיו אחראים, אבל ירגישו משוחררים על המגרש. כל שחקן כמובן עושה טעויות, גם אני, אבל חשוב לנו לשלוט במשחקים".

ריקרדו קווארסמה, שכבש את שער הניצחון בשמינית הגמר ואת הפנדל המכריע ברבע, הודה: "הלחץ היה עצום. כל המדינה הייתה על הכתפיים שלי. נשארתי חיובי וידעתי שאני הולך לכבוש. לא היה לי זמן לחשוב על זה, אבל באתי לכדור בביטחון. אנחנו על המסלול הנכון ונמשיך בו".

כריסטיאנו רונאלדו הוסיף: "הפעם לא כבשתי, אבל אני תמיד נותן כל מה שאני יכול ואני שמח שרנאטו הוא זה שכבש. בירכתי אותו על כך. ניצחנו בצדק ואולי אנשים לא נותנים לנו קרדיט, אבל אנחנו כבר בחצי הגמר. בעטנו את הפנדלים טוב".

שחקני נבחרת פולין מאוכזבים. רויטרס
בפולין עצובים, אבל גאים/רויטרס

בצד המפסיד, המאמן אדם נבאלקה סיכם: "אין ספק שזה רגע קשה עבורנו. השחקנים נתנו את כל הלב במשחק ושיחקו באומץ לכל אורך הטורניר. לא הפסדנו כל היורו ובכל זאת, הודחנו. נצטרך להביט על העתיד באופטימיות, לקראת מוקדמות המונדיאל. בקרוב יהיה זמן לנתח, כרגע ההפסד הזה בעיקר כואב. אנחנו מתקדמים והטורניר הזה הוכיח את זה. היינו טובים מאוד, גם בבתים וגם בנוקאאוט, שיחקנו כדורגל חיובי ואנחנו תמיד מנסים להשתפר. הנבחרת עובדת כיחידה אחת והרוח הקבוצתית הניעה אותנו. צריך לחשוב על כל מה שהשגנו כאן ואין טעם להיכנס לאבל יותר מדי, זו רק אכזבה. אני בטוח שעוד מעט נביט על הטורניר הזה ונראה אותו כמוצלח".

נבאלקה המשיך: "רוברט לבנדובסקי היה ויהיה שחקן ענק בנבחרת הזו. הוא הקפטן, הוא נותן מוטיבציה לשחקנים, על המגרש ומחוצה לו. ההתנהגות שלו ראויה להערצה וזה היה טורניר טוב עבור הנבחרת ועבורו. אני מאוד שמח מהדרך בה הוא שיחק ורוצה להודות לכל השחקנים על הלב והאמביציה שהם הפגינו. אני חושב שהציפיות של האוהדים הן המוטיבציה שלנו לשחק יותר ויותר טוב. אנחנו מרגישים את התמיכה שלהם ומרגישים שנוכל להביא להם אושר. אני מקווה שכך זה גם יימשך ושהאליפות הזו תהיה ההתחלה של תקופה נפלאה עבור הכדורגל הפולני, אבל צריך להישאר רגועים. ברור לנו שמעכשיו, יריבות ישחקו אחרת מולנו ואם אנחנו רוצים להיות כוח בכדורגל העולמי, צריך לבוא מוכנים. שתי הנבחרות היו טובות וזה היה משחק מלא מצבים ותיקולים".

לבנדובסקי סיכם בעצב: "כואב מאוד להיות מודח למרות שלא הפסדת בכלל, אבל אני שמח מהמסע שלנו. הגענו לרבע הגמר, ידענו שיהיה קשה והראנו את הפוטנציאל שלנו לקראת העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully