וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך ישיר לאירועי הפלייאוף: מכבי תל אביב נגררה בפרשת זהבי

29.6.2016 / 11:03

אם ערן זהבי חתם בלב שלם בסין, הוא בחר בסופו של דבר נכון. הבעיה בסיפור הזה היא ההיגררות של מכבי תל אביב ובעיקר של המנג'ר לתוך אובססיה אותה היה צריך לחתוך מזמן. חמי אוזן על אירועי הימים האחרונים בגזרת זהבי ומכבי תל אביב, שנראו כמו אותו בלגאן מסוף העונה

אתר רשמי

ערן זהבי

אחרי החתימה של ערן זהבי בסין נותרה עוד שאלה אחת פתוחה, אולי השאלה החשובה מכולן מבחינתו: האם הוא שלם עם המעבר לסין. כי בסופו של דבר זהבי קיבל את ההחלטה הנכונה. כמו במגרש, הוא ידע בדיוק מה הצעד הכי מתאים עבורו. את חוויית מכבי תל אביב הוא מיצה עד תום. אתגר בקבוצה קטנה מסין שמשוועת לכוכב מסוגו יכול לתת לו לא מעט. השאלה היא, שוב, האם הוא שלם עם זה.

עוד בנושא
ערן זהבי חתם לשנתיים וחצי בגוואנגז'ו: "מתחיל פרק חדש, עוד אחזור"
ערן זהבי בסין: החוזה הענק, מענק החתימה, הבונוסים ומאבקי התחתית
קרויף: "כולנו עצובים, הוא יחסר לנו. אני מקווה שהוא ישוב בעתיד"
הפועל תל אביב אמורה לקבל כ-1.2 מיליון שקל ממכירת ערן זהבי
מכבי תל אביב, היום שאחרי זהבי: עאבד בדרך, והוא לא לבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסינים מצפים למכונת השערים שהבטיחו להם, אבל לא בטוח שהמאמן יעמיד קבוצה שתבנה לזהבי את המצבים ותשחק עבורו. זהבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כי אם ערן זהבי לא שלם עם ההחלטה, הוא עשוי לסבול לא מעט בסין. להגיע למדינה כל כך מרוחקת מבחינה תרבותית מכל מה שהכרת, להגיע לליגה כל כך שונה מכל מה שידעתם – זה לא קל, לא קל בכלל. כי גם בסין הוא יצטרך לעמוד ברף שהציב לעצמו בישראל. הסינים הרי מצפים למכונת השערים שהבטיחו להם, אבל לא בטוח שהמאמן יעמיד קבוצה שתבנה לזהבי את המצבים ותשחק עבורו. הכוכב מספר 1 של הכדורגל הישראלי יכול בוודאי להצליח, למרות שהוא בעצם מתחיל מחדש, אבל הוא קודם כל צריך להיות סגור באמת על עצמו שזה המקום שבו הוא ישחק כדורגל בשנתיים הקרובות.

בואו לא נשכח: ביום ראשון בצהריים, לא ממש מזמן, זהבי כבר היה במכבי תל אביב. רק בקשה של מיטש גולדהאר עצרה את הרכבת שכבר נכנסה לתחנה. וגם אחרי כן, נראה היה שזהבי עדיין מחכה. עדיין לא בטוח. עדיין מתלבט. עדיין ממתין להצעה הנכונה, לטלפון הנכון. בסוף הוא חתם בסין. אם הוא עשה זאת בלב שלם, אפשר בהחלט לומר שהוא צדק. ואם לא?

מיטש גולדהאר, ערן זהבי, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
אף שחקן בליגת העל – ישראלי, זר, אפילו חייזר כמו זהבי – לא צריך להרוויח משכורת כמו שגולדהאר הציע לזהבי ביום ראשון/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

מיטש גולדהאר

ברגע שמכבי תל אביב, או ליתר דיוק מיטש גולדהאר, נתנו לערן זהבי לעלות על המטוס לסין ביום ראשון, הם איבדו את הכוכב שלהם. מרגע שזהבי נחת בסין, החששות שלו מהלא נודע קטנו, התמעטו, כמעט התפוגגו. קשה לדעת אם הוא באמת שלם עם הבחירה, אבל הוא בטוח יותר מכיר את המקום החדש שלו, מה שעזר לו לחתום בסופו של דבר.

הבעיה עם ההתנהלות של מכבי תל אביב לא נובעת מעצירת הסיכומים שכבר הושגו בראשון בצהריים, אלא מעצם ההיגררות לתוך פרשה ארוכה מדי. מכבי הייתה צריכה להחליט מהרגע הראשון מה היא עושה מול ההצעה הסינית ולפעול כך לאורך כל הדרך. ואם כבר משתגעים ומפתים את זהבי עם סכומים שישאירו אותו בארץ, אז עושים זאת עד הסוף.

ולא שזה נכון. אף שחקן בליגת העל – ישראלי, זר, אפילו חייזר כמו זהבי – לא צריך להרוויח משכורת כמו שגולדהאר הציע לזהבי ביום ראשון. אבל מרגע שהוחלט לעשות הכל כדי למנוע ממנו לחתום בסין, אז צריך היה להיות החלטיים. המהלך הנכון היה לוותר מראש, מהרגע שמכבי תל אביב יצאה למחנה אימונים וזהבי נותר בארץ. כאן הסיפור היה צריך להיגמר מבחינת מכבי תל אביב, להיחתך, לתכנן לזהבי טקס פרידה ענק כראוי לענק כמוהו, ולהתחיל להתעסק בבניית הקבוצה מחדש. אחרי הכל, יש משחק ביום חמישי.

תחת זאת, מכבי תל אביב גרמה למועדון שלם להמשיך להתעסק בערן זהבי הרבה מעבר למה שצריך. איפה יחתום, מה יעשה, במה יבחר – זה כל מה שקראו שחקני ומאמני מכבי תל אביב בימים האחרונים. זו גם הבעת חוסר אמון במי שכן נשאר. זה לגרור את הקבוצה להתעסק בדברים הפחות חשובים. ובסוף להישאר קירחת מכאן ומכאן.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ממשיך לחפש פתרונות קלים. ג'ורדי/ברני ארדוב

ג'ורדי קרויף

ג'ורדי קרויף הוא המפסיד הגדול האמיתי של הסיפור. ולא, לא בגלל שלא הצליח להניע את מיטש גולדהאר לשלם עוד קצת וללטף עוד קצת את האגו של זהבי ולהשאיר אותו. האכזבה הגדולה מקרויף היא בחוסר היכולת שלו להשתחרר מקונספט זהבי. קרויף היה צריך לבוא לקיץ הזה הרבה יותר רענן, הרבה יותר מוכן לאתגר חדש. להראות שהוא מוכן להוכיח לכולם שהוא מסוגל לבנות קבוצה חדשה בלי זהבי. שיש לו עוד שפנים בכובע. אבל במקום זאת הוא בחר להילחם על הנוסחה הישנה כמעט כמו דון קישוט.

יכול להיות שהתלונות של קרויף כלפי גולדהאר נכונות. אנחנו לא עובדים ביום יום מול הקנדי ולא יודעים כמה זה קשה (או לא). אבל יש בהן קצת קלות דעת. כי למרות הכל, קרויף קיבל את האפשרות להחתים את השחקנים הכי נוצצים בכדורגל הישראלי, ועדיין, הוא לא הצליח ביותר מדי מקרים. כל עוד זהבי היה שם, קרויף ידע שהוא יכול לטעות. הוא סירב להיגמל מכך גם כשהרופאים אמרו לו די, זה כבר מסוכן.

גם הקיץ קרויף עסוק בגיוס המוכן והקל. הוא מחפש שחקנים שאפשר להפוך לישראלים בכל מחיר, כל מיני אמריקאים או אנשים שנשואים לישראלית ואפשר להשיג להם אזרחות, במקום לגדל משהו בעצמו. במקום לטפח. במקום לבנות. הוא מחפש את הנוח. כשמחברים לכל זה את ההמתנה הארוכה מדי לזהבי והסכומים שהוא כן היה מוכן לשלם לו כדי להמשיך כרגיל – מתקבלת תמונה מאוד מדאיגה מבחינת מכבי תל אביב.

קשר מכבי תל אביב דור מיכה מדלג. אתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
אובססית זהבי שידרה חוסר אמון במערכת. מיכה/אתר רשמי, אתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב

התוצאה של כל זה היא שמכבי תל אביב בזבזה חלק חשוב של הקיץ, שהיה אמור להיות מוקדש לבניית קבוצה חדשה ורעיון חדש, לטובת אובססיית זהבי. בחודשים הקרובים היא תהיה חייבת למזער את הנזקים. כי הנזק מעזיבת ערן זהבי עלול להיות קטן יותר מההמתנה הארוכה מדי לחזרתו. המסר לשחקנים שנשארו הוא רע, הראש של המועדון והאוהדים נמצא במקום אחר לגמרי.

בכסף שייכנס מעסקת זהבי מכבי תל אביב יכולה לבנות קבוצה לא פחות טובה, אבל נראה שלאנשים שנשארו אין את המוטיבציה לכך. התוצאה של כל העיסוק המוגזם הזה היא מנג'ר שבור, קבוצה מבולבלת, בעלים חידתי. וגם אין מנכ"ל. לא נותר עוד הרבה זמן כדי לקבל החלטת אחרות ולשנות את כיוון הרוח. אחרת – הקיץ של מכבי תל אביב יהיה המשך ישיר של הפלייאוף האחרון וכל מה שקרה אחרי אירועי סכנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully