וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן הפוטבול באדי ריאן הלך לעולמו

28.6.2016 / 15:10

מתאם ההגנה האגדי, אביהם של המאמנים רקס ורוב ריאן, הלך לעולמו בגיל 82. היה אחראי להגנה של שיקגו ברס ב-1985, שנחשבת לאחת הגדולות בהיסטוריה של המשחק

מאמן הפוטבול באדי ריאן עם בנו רקס ריאן. GettyImages
נפרדים מאגדה. ריאן עם בנו רקס/GettyImages

באדי ריאן, האיש שהיה אחראי להגנת המפלצות של שיקגו ברס ב-1985, הלך לעולמו בגיל 82. ריאן אימן ב-NFL במשך 35 שנים. הוא החל את דרכו ב-1961 כמאמן קו ההגנה של בפאלו בילס והמשיך באותו תפקיד בניו יורק ג'טס ובמינסוטה וייקינגס. ב-1985 קיבל ריאן הזדמנות כמתאם ההגנה של שיקגו ברס, והיה אחראי להגנה העצומה שסייעה לקבוצה לזכות בסופרבול. לאחר מכן שימש כמאמן ראשי בפילדלפיה ובאריזונה, כשבתווך היה מתאם הגנה גם ביוסטון אוילרס. ריאן הוא אביהם של המאמנים רקס ורוב.

שלוש קבוצות שריאן היה חלק מצוות האימון שלהן הגיעו לסופרבול - ניו יורק ג'טס, שזכתה ב-1967, מינסוטה וייקינגס והברס. הוא ידע ליצור קבוצות הגנה משובחות בכל צוות שעבד בו ונודע כאחד ממוחות ההגנה הטובים בהיסטוריה של המשחק.

ריאן היה טיפוס אקסצנטרי, ושמו הלך לפניו גם בשל אירוע גדול אחד שנרשם על הקווים: העימות עם מתאם ההתקפה של יוסטון קווין גילברייד. ב-1993, העונה היחידה שלו באוילרס, ריאן התעצבן מקריאת המהלכים ההתקפית של גילברייד, לא התאפק ושלח אגרוף לפרצופו. לא מכירים? הנה, כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • באדי ריאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully