וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה קוטלת: "ההפסד המשפיל בהיסטוריה, הודג'סון היה צריך לעזוב עוד ב-2014"

באנגליה מלקקים את הפצעים אחרי ההדחה הכואבת מהיורו: "השנתיים האחרונות היו בזבוז של זמן. השחקנים? הם מפורסמים מדי, חשובים מדי ועשירים מדי". הודג'סון התפטר: "מצטער שזה נגמר כך". וגם: המועמד להחליפו

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

שוב זה קורה לאנגלים. נבחרת שלושת האריות, שכרגיל הגיעה לטורניר גדול עם ציפיות בשמיים, הודחה לאחר הפסד 2:1 לנבחרת איסלנד בשמינית גמר יורו 2016, למרות ההגרלה הנוחה על הנייר ושער היתרון של ויין רוני בדקה הרביעית. האיסלנדים החביבים ממשיכים להדהים את היבשת ולחיות את החלום ואחרי שלב בתים מצוין השיגו מהפך תוך 14 דקות מול אנגליה.

כעת הם מוצאים את עצמם ברבע גמר היסטורי שם כבר ממתינה להם המארחת צרפת. ובכל זאת, הסיפור הוא אנגליה, ששוב סבלה מיכולת חלשה של האיש שלה בין הקורות ולמרות סגל נוצץ ומוכשר פשוט לא עמדה בלחץ וכעת תאלץ לחזור היישר לחיק הביקורות הנוקבות בבית. בורסת השמות לתפוס את תפקיד מאמן נבחרת שלושת האריות כבר נפתחה כאשר כרגע המועמד המוביל הוא גארת' סאות'גייט, שמאמן את הנבחרת הצעירה. מלבד סאות'גייט גם שמם של אלן פארדיו, סאם אלרדייס ואדי האו הוזכר כחלק מהשמות שעשויים לרשת את הודג'סון.

עוד בנושא

איסלנד הדהימה את אנגליה עם 1:2 בשמינית גמר יורו 2016
אמני האשליות: תומר יצחק על הפנטזיה האיסלנדית והבלוף האנגלי

מאמן נבחרת אנגליה רוי הודג'סון מאוכזב. רויטרס
זמן להיפרד. הודג'סון/רויטרס

המספרים

* קולביין סיגתורסון בעט לראשונה למסגרת ביורו אחרי 263 דקות, וזה הפך לשער השני של איסלנד.

* זו הייתה הפעם הראשונה בה שתי הנבחרות מבקיעות בשש הדקות הראשונות של משחק ביורו.

* ארבעת משחקיה האחרונים של אנגליה בשלבי נוק אאוט של היורו הגיעו לפנדלים, הפעם היא הודחה כבר לאחר 90 דקות.

* ויין רוני רשם את הופעתו ה-115 במדי אנגליה והשווה את שיאו של דיוויד בקהאם כשחקן השדה שהופיע הכי הרבה בנבחרת שלושת האריות.

* נבחרת איסלנד כבשה שישה שערים מ-11 הבעיטות הראשונות שבעטה למסגרת בטורניר.

* נבחרת אנגליה ספגה שני שערים ב-18 הדקות הראשונות לראשונה מאז נובמבר 2007 (3:2 לקרואטיה).

* 34 שניות בלבד חלפו משער היתרון של אנגליה לשער השוויון של איסלנד.

* נבחרת אנגליה לא הצליחה להפוך פיגור במחצית לניצחון לראשונה לאחר שלושה משחקים רצופים בהם הצליחה.

* לארס לאגרבק התמודד שבע פעמים מול נבחרת אנגליה כמאמן איסלנד ושבדיה, ומעולם לא הפסיד.

* נבחרת אנגליה הצליחה להעפיל רק פעמיים מתוך עשרת משחקי הנוקאאוט האחרונים שלה בטורנירים גדולים (מול דנמרק ב-2002 ואקוואדור ב-2006).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי נבחרת אנגליה מאוכזבים. רויטרס
ואיזה מסכנים האוהדים/רויטרס

הציטוטים

מיד עם שריקת הסיום התייצב מנג'ר אנגליה רוי הודג'סון מול המצלמות והודיע שלא ימשיך כמאמן נבחרת אנגליה. למאמן האנגלי היה חוזה רק עד תום היורו בכל מקרה, אך הוא הודיע שלא ימשיך. "עכשיו זה הזמן למאמן חדש לאמן את הנבחרת", אמר הודג'סון, "כשהגעתי לכאן, אמרו לי שהשחקנים לא מופיעים למשחקים של הנבחרת. השחקנים האלה אהבו לשחק עבור המדינה שלהם והמחויבות שלהם בלתי מוטלת בספק. אני רוצה להודות להם על התמיכה והעבודה הקשה שלהם. זה היה מסע נהדר ואסתכל עליו אחורה בגאווה. אני מצטער שזה נגמר כך. אני מאוכזב מאוד מהתוצאה ומההדחה. לא הגענו לשלב שרצינו להגיע אליו וזה בלתי מתקבל".

ג'ו הארט: "לא הייתה שאלה של רצון כי רצינו את המשחק הזה מאוד. היינו במקום טוב ופתחנו בצורה איכותית אבל לא השגנו את המטרה. אנחנו יודעים שלמאמן הבא יש עבודה קשה. עבדנו קשה אבל לא השגנו את המטרה, אנשים לא יכולים להאמין את תחשות האכזבה שלי".

ויין רוני: "זה משחק שקשה לי מאוד לעכל. מדובר במבוכה גדולה עבור כולנו. זו לא אשמתו של המאמן אלא של השחקנים. היינו כאן כולנו יחד ונכשלנו ביחד, זו האחריות של כולנו. כל מה שמעניין אותי זה להמשיך להיאבק עבור חולצת הנבחרת. אני תמיד זמין לשחק".

רגנאר סיגורדסון, שכבש את שער השוויון של איסלנד ונבחר לאיש המשחק: "הלך לנו טוב. לא הרגשנו בכלל שהם יצרו מצבים. רק היינו צריכים להרחיק כדורים ארוכים שלהם בנגיחות. לא הייתי לחוץ במחצית השנייה. הם חשבו שזה הולך להיות טיול בפארק אבל האמנו ביכולות שלנו".

הבלם הוסיף: "זו כבר פעם שנייה או שלישית שאנחנו כובשים מהוצאת חוץ ארוכה, זה אחד הנשקים שלנו ואני לא מופתע שהצלחנו בזה. אנגליה פתחה טוב ולחצה, אבל אחרי השוויון ובעיקר אחרי המהפך, הם נכנסנו לשוק. הם נבהלו, למרות שהם נבחרת טובה. כמו שאתם יודעים, קשה לכבוש נגד איסלנד".

האנס הלדורסון: "הצוות המקצועי אמר לנו לפני המשחק שאנחנו יכולים לנצח את אנגליה ושנשנה את החיים של כולנו. אני קולט שזה קרה וזה פשוט בלתי נתפס. אני קולט מה קורה ברחבי הרשת, באיסלנד וזה מטורף. אנחנו סיפור ספורטיבי בלתי נתפס. מהרגע שהתחלנו את הפרויקט הזה לפני ארבע שנים זה המשחק הכי גדול שלנו ובהיסטוריה של הכדורגל האיסלנדי. אנחנו מתחילים להתרגל לזה שאנחנו מושכים הרבה תשומת לב, לחץ ובינתיים אנחנו מתמודדים עם זה יפה מאוד".

קארי ארנאסון: "זה ללא ספק הרגע הגדול ביותר בהיסטוריה של הנבחרת. היממנו את העולם ואני לא מסוגל לעכל את האושר. ידענו בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות מהרגע הראשון, שלטנו במשחק מול אנגליה מהרגע הראשון".

היימיר הלגרימסון: "אם מישהו היה אומר לנו שנגיע לשמונה הגדולות של יורו 2016 וננצח את אנגליה היינו חושבים שהוא משוגע. עכשיו שאנחנו שם, זה בלתי נתפס. אני לא מאמין שאנחנו ברבע הגמר, עברנו כל כך הרבה מכשולים בדרך וסיפקנו משחק מצוין. רגע המפתח שלנו היה שער השיוויון. התוכנית הייתה להוריד את ההתרגשות בפתיחה והצלחנו לעשות את זה בצורה נהדרת. הצד הפסיכולוגי היה חשוב מאוד. אני לא חושב שאנגליה הייתה לחוצה אלא שאנחנו ידענו לשים את עצמנו בעמדה טובה יותר. היה לנו קשה מאוד מול אוסטריה, והמשחק מולם עזר לנו להתמודד. השחקנים עשו משהו בלתי יאמן, האופי שלהם הוא משהו בלתי נתפס. הוכחנו כמה אנחנו חזקים וזה עדיין לא השיא בשבילנו".

לארס לאגרבק: "זו הייתה הופעה חסרת תקדים מצדנו. שיחקנו בצורה נהדרת ומאורגנת, סיפקנו משחק נהדר. בחלק הקדמי יישמנו את הרעיונות שלנו בצורה טובה. כדורגל הוא משחק של שערים ואנחנו עשינו את העבודה שלנו בצורה איכותית יותר מאנגליה. כל אחד מהשחקנים, מהשוער ועד החלוצים, היה מושלם".

שחקני נבחרת אנגליה מאוכזבים. רויטרס
שמרו על המסורת. שחקני נבחרת אנגליה מאוכזבים/רויטרס

הפרשנים

באנגליה עדיין מתקשים לעכל את ההדחה הכואבת מהיורו. בתקשורת המקומית הגדירו את ההפסד כגדול ביותר בהיסטוריה, כזה שהתעלה אפילו על ההפסד לנבחרת ארצות הברית (1:0) במונדיאל ב-1950. "זה היה הערב הכי משפיל של הנבחרת האנגלית אי פעם", כתב העיתונאי פול היוורד מהטלגרף. "הפסד מביך בהרבה מאותו הפסד לארצות הברית בבלו הוריזונטה לפני יותר מ-60 שנה. ההפסד הזה עוד יהיה טראומתי".

"הודג'סון היה צריך ללכת הביתה כבר אחרי מונדיאל 2014", כתב מרטין סמואל מה"דיילי מייל". "השנתיים האחרונות היו בזבוז של זמן. הוא לא היה האיש הנכון לתפקיד אז, והוא לא היה האיש הנכון לתפקיד היום. איפה הדיבורים על התקדמות? אני לא ראיתי שום דבר".

"הסיבה שהנבחרת לא מחוברת היא האגו של השחקנים", כתב איאן הרברט מה"אינדיפנדנט. "הם מפורסמים מדי, חשובים מדי ועשירים מדי. זו הנבחרת האנגלית".פיל מקנולטי מ-"BBC" הוסיף: "האחריות המלאה היא כמובן על המאמן, אבל שלא תטעו, לשחקנים יש גם כן חלק גדול בהפסד".

אוהדי איסלנד תומכים בהחלטה הבריטית

סיפורו האמיתי של המשחק

נוביצקי מתקשה להאמין

צמד המאמנים האיסלנדי נהנה מההישג הענק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully