וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא: אתונה? פנאתינייקוס מעוניינת בשון דאוסון

מועדון הפאר היווני סימן את הגארד הישראלי, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה בראשון לציון אך עשוי להשתחרר לאירופה. דאוסון רוצה למצות את אופציית ה-NBA ויחבור בסוף השבוע לקבוצת ליגת הקיץ של וושינגטון וויזארדס

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. יוסי ציפקיס
עובד עם מאמן אישי כדי להגיע לליגה הטובה בעולם. דאוסון/יוסי ציפקיס

כששון דאוסון היה בן ארבע, אביו רשם את אחד הניצחונות הזכורים ביותר לקבוצה ישראלית באירופה: ג'ו קלע אז 12 נקודות ב-78:80 הסנסציוני של הפועל אילת על פנאתינייקוס ביורוקאפ, ולא ירד אפילו לשנייה מהפרקט. האם בקרוב ייסגר המעגל בצורה מיוחדת במינה? לוואלה! ספורט נודע כי פאו מעוניינת לצרף את הגארד הישראלי לשורותיה בעונה הקרובה.

דאוסון, היום כבר בן 22 (1.98), אלוף המדינה הטרי עם מכבי ראשון לציון, הציב לעצמו יעד ברור בקיץ הזה - להתקבל לליגת ה-NBA. זמן קצר אחרי חגיגות הזכייה הוא יצא לניו יורק, שם הוא עובד כעת עם מאמן אישי, וביום שישי הקרוב יחבור לקבוצת ליגת הקיץ של ווישנגטון וויזארדס, במדיה יופיע בלאס וגאס החל מ-8 ביולי.

באופן עקרוני, לדאוסון יש חוזה לעונה הקרובה בראשון לציון עם סעיף יציאה לליגה הטובה בעולם. במידה שיקבל הצעה ממועדון בכיר באירופה, לא מן הנמנע שיוכל להשתחרר בתמורה לפיצוי כספי. כך או אחרת, השחקן לא ימהר לסכם בסגנית אלופת יוון, או בכל קבוצה אחרת ביבשת, לפני שירגיש כי מיצה עד תום את החלום האמריקאי.

אם דאוסון ינחת לבסוף באתונה, הוא לא יהיה הישראלי הראשון שעושה זאת - וגם לא הראשון שמגיע ממכבי ראשון לציון. בקיץ 1999, כשנה לאחר אותו משחק באילת, ז'ליקו אוברדוביץ' מונה למאמן פאו והביא ממכבי תל אביב את עודד קטש, עמו זכה בגביע אירופה; ב-2012 רכשו הירוקים מעיר היין את הרכז דרווין קיצ'ן, אולם הוא לא הצליח להשתלב בקבוצה ושוחרר כעבור חודשיים. כעבור שנה הגיע אליהם אקס אחר של הכתומים, ג'וליאן רייט (שעבר בין לבין גם בקראסני קריליה הרוסית). המושבה הישראלית בבירת יוון כללה במרוצת השנים גם את דרור חג'ג' ועמית תמיר בא.א.ק אתונה ואת יותם הלפרין באולימפיאקוס.

שחקני מכבי ראשון לציון ניצן חנוכי, שון דאוסון. ברני ארדוב
בעקבות קטש? דאוסון עם הצלחת/ברני ארדוב

פנאתינייקוס בונה את עצמה הקיץ לקראת העידן שאחרי דימיטריס דיאמנטידיס. מי שצפוי להפוך לגארד המוביל בקבוצה הוא ניק קלאתיס, כשגם ניקוס פאפאס יזכה לשדרוג במעמדו בקו האחורי, בעוד מהפכה שלמה צפויה בסגל של המאמן ארגיריס פדולאקיס. ביוון פורסם כי פאו נמצאת במגעים גם עם טרבור אמבקווה, שעזב את מכבי תל אביב בתום עונה אחת. הסנטר (27, 2.03) העמיד ממוצעים של 6.9 נקודות ו-8 ריבאונדים בקמפיין הכושל של הצהובים ביורוליג.

יו"ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי, אמר בתגובה: "בהסכם שלנו עם שון כתוב שאנחנו נעזור לו ככל שניתן להתקבל ל-NBA. אם לא יגיע לשם, הוא יחזור למכבי ראשון לציון. אנחנו מכוונים לצמרת ליגת העל גם בעונה הבאה ומתכוונים להשתתף בצורה מכובדת בליגת האלופות של פיב"א. שון הוא אחד מאבני היסוד שלנו. למכור אותו תמורת כסף לא יקדם אותנו לעבר המטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully