וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זברה טרויאנית: אלברו מוראטה פוגש לראשונה את האקסים מיובנטוס

עד לפני שבוע הם עוד היו חברים לקבוצה, אבל ב-19:00, בשחזור גמר 2012, אלברו מוראטה ייאבק לראשונה בחברים מטורינו. המחמאות מבופון, האיומים של ברצאלי, הפחד מקייליני והצהרות האהבה ("תמיד אהיה יובנטיני") - חלוץ ריאל (כרגע) ניצב בפני אחד המבחנים הגדולים בחייו

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: זולה ודל פיירו מעלים זכרונות ומתכוננים למשחק

17 ביוני. ניס.

אם תקחו עיתונאי איטלקי ותערבבו אותו עם קוזמו קריימר, תקבלו את רוברטו קולומבו. כתב "טוטוספורט" מחזיק בסט תכונות שמזכירות את השכן של ג'רי סיינפלד באופן כמעט חשוד. הוא היפראקטיבי, לא משעמם לשנייה בחברתו, הוא מרגיש בנוח עם כל אחד ובכל מצב, וכמובן - השניים דומים שתי טיפות גראפה. לפני עשרה ימים, הוא נשלח על ידי העיתון של טורינו לניס כדי להשיג אייטם עם אלברו מוראטה.

לפייסבוק של יוסיפון

ספרד שיחקה מול טורקיה באותו לילה בריביירה, וחלוץ לה רוחה היה בעין הסערה - ישוב לריאל מדריד, יישאר ביובנטוס, יעד חדש? הרוב היה נסתר, וקולומבו היה צריך לספק מידע. השעון הראה כמעט חצות כשהוא נכנס לאיזור התקשורת שבאצטדיון. האספניולים לא מתנדבים לדבר עם אנשים שלא דוברים את השפה. למזלו ולטענתו של קולומבו, הספרדית שלו קרובה באיכותה לאיטלקית שלו - וזו ביקורת עצמית על האיטלקית שלו. מוראטה, שלפני שעה קלה כבש צמד, יצא מחדר ההלבשה וסירב ליותר מדי מבקשים. הוא עבר ליד האיטלקי, וזה פתח במונולוג שקרי:

"אלברו, אלברו. אין לי חדר במלון, אין לי כסף בארנק, אין לי דלק באוטו, אין לי מה לאכול. באתי לניס רק בשבילך, אני כאן רק כדי לדבר איתך. אני אשן ברחוב הלילה, בבקשה תן לי כמה דקות מזמנך".

מוראטה, להזכירם - אז עוד שחקן יובנטוס - נענה; מי יגיד "לא" לקוזמו קריימר?

"מאז שהגעתי למחנה הנבחרת לא עבר יום בו התעוררתי ולא חיכו לי בטלפון עשרות הודעות מאוהדי יובנטוס", אמר לו הספרדי. "הם מחזקים אותי, מעודדים אותי, מראים חיבה. סמס, וואטסאפ, רשתות חברתיות, הכול. אין לי מושג איך להודות להם".

רוברטו שאל איך הוא מרגיש בטורינו. "איך אני מרגיש שם? נהדר. הם מתייחסים אליי כמו אלוהים - איזו שאלה. תגיד לי אתה: מה יכול להיות רע במועדון שהוא אחד הטובים באירופה, בקבוצה תוססת ששולטת באיטליה כבר כמה שנים טובות? הייתי רוצה להרגיע את האוהדים, אבל העתיד שלי לא בידיי. אם זה היה תלוי בי, הייתי נשאר בטורינו. יש לי שם הרבה חברים, ויהיה לי מאוד קשה לומר להם שלום".

עוד בנושא

בופון: "הבעיה הכי גדולה של מוראטה היא שהוא לא יודע כמה הוא טוב"
קייליני: "ספרד היא הקללה שלנו מ-2008, חבל שפוגשים אותם עכשיו"
בנבחרת ספרד זועמים על התקשורת: "אווירה רעה? הכול המצאות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלברו מוראטה עם ססק פברגאס, שחקני נבחרת ספרד. GettyImages
גנב לו את ההצגה. מוראטה עם ססק/GettyImages

24 ביוני. סן מרטין דה רה.

"לא קל לי לכתוב את הדברים האלה. ראשית, אני רוצה להודות לכל האנשים שהאמינו בי, תמכו בי והתייחסו אליי בצורה מדהימה כדי שארגיש שמח ביובנטוס ובטורינו. תודה לכל אנשי יובה. תודה לכל אלה שהיו איתי בטורינו. הרווחתי המון חברים לחיים. תודה מכל עומק הלב על כל אותם רגעים שלעולם לא אשכח. תודה ליובנטינוס ברחבי העולם, על התמיכה והאהבה שהרעפתם עליי. למאמן, שסמך עליי ועשה אותי שחקן טוב; לקפטן שדאג לי; ולחבריי לקבוצה, על כל יום שביליתי איתם.

המועדון הזה, ההיסטוריה שלו וכולכם השפעתם עליי רבות. לא משנה איפה אהיה, תמיד אהיה יובנטיני, ואוכל לומר בגאווה ובקול רם שלבשתי את החולצה של יובנטוס - ולא רק שלבשתי אותה, אלא שגם זכיתי באליפות בזמן שלבשתי אותה. שוב תודה לכולם, על שנתתם לי להיות חלק מהמשפחה הזו.

מכל הלב.

אלברו מוראטה".

26 ביוני. פריז.

ססק פברגאס ישב מאחורי שולחן הראיונות באולם התקשורת היפהפה שבסטאד דה פראנס, וחייך חיוך מבויש ועצבני. אליפויות וגביעים בספרד ובאנגליה יש, שתי זכיות ביורו ואחת במונדיאל יש, ועדיין, הילד הזה שלצדו על הבמה - בן 23 עם קול של בן עשרה ותספורת של טירון - הילד הזה מקבל את כל השאלות.

מה לעשות, ססק, הערב בסן דני, בשמינית בין איטליה לספרד, זה בעיקר המשחק של אלברו מוראטה. "אם דל בוסקה ייתן לי לפתוח", הצהיר החלוץ בקולו הצנום, "זה יהיה אחד המשחקים הכי חשובים בקריירה שלי". וכפי שאומרים חלק מהאנשים שליוו אותו בשנים האחרונות, אולי החשוב מכולם.

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד עם ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה. GettyImages
מאמין בילד. בופון/GettyImages

ארבעה ימים לאחר המפגש עם קולומבו, שלושה לפני פרסום מכתב הפרידה, הפעילה ריאל מדריד את סעיף השיבה של מוראטה. 30 מיליון יורו, ואלברו יאמר ביי ביי לטורינו אהובתו. היכן ישחק בעונה הקרובה - זה עדיין לא ידוע. זינדין זידאן, כך לפי הדיווחים, רוצה אותו בסגל שלו. כך גם ראשי צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל ופריז סן ז'רמן. "זה היה ברור לי שהוא לא רוצה לעזוב את יובה", טוען קולומבו. "היה ברור שאם יעזוב, זה לא יהיה מרצון. אם היה יכול, היה אומר לנשיא המועדון 'אתה רואה אותי עכשיו, מחייך. אל תגרום לי לחזור בניגוד לרצוני'".

בשמינית הגמר בסן דני, בטיימינג מדהים, אחד ממלך שערי היורו (3, כמו גריזמן ובייל) ישחק לראשונה מול החבר'ה מיובנטוס, שהשבוע הפכו לאויבים באופן רשמי; בעיקר ישחק נגד החוליה האחורית, על טהרת הזברה. ולכן, מתוך עשרות השאלות שנשאלו, רובן המוחלט היו לעבר מוראטה ולא לעבר ססק; רובן המוחלט היו אודות הביאנקונרי ולא אודות לה רוחה.

חצי שעה לפני שמוראטה ופברגאס תפסו את מקומם על הבמה, אייש אותה ג'יג'י בופון הנפלא (כן, זה הפך לחלק משמו). השוער סיפר איך בחורף האחרון - כשהחלוץ עבר תקופה קשה, לא כבש כמעט שלושה חודשים ומיאן להתגבר על הפרידה מהחברה - הוא נתן לו עצה אותה הגדיר מוראטה "עצה שלא יכולתי לשכוח". הוא הבהיר לילד: "אם אתה מתוסכל, לך תבכה בחדר. תפסיק לרחם על עצמך". "כמו כל שחקן צעיר", פרשן בופון אתמול את מעשיו דאז, "כשהם עוברים תקופה קשה הם נוטים להיות בדאון, הם מחפשים תירוצים ומרגישים רע לגבי עצמם. אמרתי לו שיפסיק להצטער ולהתבכיין ושירגיש שוב מה זה להיות ווינר. אלברו עדיין בחור צעיר ואני חושב שלפעמים אפילו הוא לא מודע לכמה שהוא טוב. יש לו כישרון שרק לטובים ביותר יש, והוא תמיד מתעלה במשחקים הגדולים והחשובים. הנה, הוא מאשר את זה ביורו הזה. ברור שספרד זה לא רק מוראטה, אבל לפי איך שאני רואה את זה, הוא האיום מספר אחת שלהם".

אין ספק שהשנתיים ביובה הפכו אותו לכזה. מוראטה סיפר כמה השתדרג. "ביובה השתפרתי טקטית", אמר. "לא היה לי מושג גדול בזה לפני כן, וזה קשה מאוד לשחק נגד הגנות איטלקיות. זה גורם לך להיות טוב יותר". גם מאמנו ויסנטה דל בוסקה מאמין: "הוא למד שם, הוא השתדרג. יש לי המון ביטחון בו, ואין ספק שהשנים ביובנטוס עזרו להתפתחות שלו".

אלברו מוראטה שחקן יובנטוס עם ג'ורג'יו קייליני. GettyImages
אחד החברים בבי בי סי. קייליני/GettyImages

במיוחד כשבאימונים אתה צריך להתמודד מול טריו שכולל את ג'ורג'ו קייליני, לאונרדו בונוצ'י ואנדראה ברצאלי. בי בי סי, או לה לה. במחנה האיטלקי סיפרו שגם באימונים מוראטה סלד מלשחק מול קייליני, והלילה בסטאד זה יהיה אפילו פחות נעים. "אין לי חברים בזמן שאני משחק", אמר ברצאלי, שהוסיף שהוא לא מתכוון להגיע למוראטה וללחוץ את ידו לפני שריקת הפתיחה. כשעיתונאים מארץ המגף אמרו לבלם שמוראטה הגדיר אותו כשחקן ההגנה הטוב בעולם, הגיב שאינו מעוניין לקבל מחמאות מאלברו. הוא לא רוצה לאבד את הריכוז.

קייליני דווקא ניסה לשדר נחמדות, ואמר שהוא מקווה שמוראטה יהיה החלוץ הכי טוב של ריאל - כי הוא יודע כמה הוא רוצה את זה. קייליני סיפר שלדעתו זה גם אפשרי. אל תדאגו, הנה ברצאלי מצנן את האחוקיות. הוא שלח מסר למוראטה: אם במהלך המשחק תתקרב לאיזור של קייליני, אתה תקבל לפחות שתי בעיטות או שלוש. מוראטה אישר את האיומים, וסיפר: "כמה מהם שלחו לי הודעות ואמרו לי - אם אתה בא לשחק נגדנו, תגיע עם קסדה על הראש".

טקטית, כפי שטוען העיתונאי פאביו ריבה, ההיכרות תקל יותר עם מוראטה מאשר עם הדפנסיבים. גם ברצאלי תומך בתזה. לפי השניים, מוראטה הרי שיחק מול הטריו במשך שנתיים, ומכיר אותם, את השיטה שלהם, את התקשורת שלהם ואת הסודות. ואילו השחקנים של יובה יצטרכו לשחק מול אותו מוראטה, אבל במערכת ובגישה שונה לחלוטין מזו של הביאנקונרי.

במהלך השבוע החמיא מוראטה רבות לרביעייה הזו. "לשחק נגדם זה כמעט בלתי אפשרי", אמר. "הם הארכיטקטים של ההצלחה האדירה של יובה. הדרך בה הם שומרים מאפיינת את נבחרת איטליה. בופון אגדה, ושלושות הבלמים כל כך איכותיים".

אתה מכיר שלישייה טובה כזו? נשאל אתמול. איך בכלל אפשר לשחק מולם?

"זה קשה", החמיא שוב. "טקטית, הם קרובים לשלמות…--"

ואז קטע אותו פברגאס, סימן "חלאס, שתוק" וביקש להתקדם לשאלה הבאה. בכל זאת, יש מלחמה מחר אחר הצהריים וההגנה האיטלקית לא צריכה אקסטרה ביטחון.

אז מוראטה עבר לפן החברתי. הבסטי שלו זה סימונה זאזה. השניים גרים בסמיכות, סועדים יחד ומבלים בצוותא את החופשות המשפחתיות. ב"גאזטה דלו ספורט" נכתב גם שהחברה החדשה של מוראטה הכירה לסימונה בחורה משלו. "אנחנו מדברים כל יום", סיפר אתמול אלברו, "אני אפילו אסתפר כמוהו". בהכללה הוסיף: "כולם היו חברים שלי. כשהגעתי לאיטליה והייתי צריך עזרה -- בטקטיקה, בכדורגל, בהכרת העיר -- הם תמיד היו שם. תמיד אהיה אסיר תודה. אני מאוד עצוב עבור אלה שמאוכזבים שעזבתי, אבל צריך להסתכל קדימה".

אז בואו נסתכל.

מוראטה צעיר ונראה אף צעיר מגילו, אך הוא כבר לא מרגיש שהוא בשלב בקריירה בו הוא צריך להוכיח את עצמו. הוא לא רוצה לחזור לספסל של ריאל. מבחינתו, או הרכב קבוע או בית אחר. "המועדון יחליט אם אשאר או לא", אמר. ואם לא ישחק בדרך קבע? "אז נצטרך למצוא פתרונות אחרים. אני לא צריך להוכיח שום דבר לזידאן או למועדון. אני לא שחקן מריאל קסטיליה שמקבל צ'אנס להתאמן עם ריאל מדריד".

אבל בכל זאת, למוראטה כן יש על מה לשחק ומה להוכיח. בופון דיבר על האספקט הפסיכולוגי במשחק שלו, דל בוסקה דרש יציבות. העיתונאי ריבה, שעקב אחריו שנתיים בטורינו, מסכם: "מול איטליה יש למוראטה צ'אנס להראות שהוא שחקן גדול. כל תשומת הלב תהיה הלב, ובעונה האחרונה ראו שהוא קצת סבל מדברים כאלה. כל מה שהוא עשה בעונה הראשונה ביובנטוס הפתיע לטובה, הוא היה נהדר והבוס אפילו אמר שהוא השחקן הכי חשוב של הקבוצה בצ'מפיונס - ולהזכירך, שיחקו שם פירלו, פוגבה, טבס ובופון. אבל זה היה בלי ציפיות. בעונה השנייה, כשכבר ציפו ממנו לגדולה, הוא היה פחות טוב. הערב זה המבחן שלו".

"אני לא בלחץ", התעקש מוראטה אתמול. "אני משחק עבור נבחרת ספרד".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully