וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי מירר בבכי והודיע על פרישה מהנבחרת, בארגנטינה פועלים להשאירו

אחרי עוד הפסד בגמר, החליט הפרעוש לסיים את דרכו: "רבים רצו שאפרוש". מסצ'ראנו, ,היגואין, לאבצי ואגוארו עלולים לפרוש בעקבותיו: "מעולם לא ראיתי אותו ככה". הקמפיין להשארתו של הפרעוש כבר החל

AP

ההפסד בגמר הקופה סנטנריו עם ארגנטינה היה יותר מדי עבור ליאונל מסי, שהודיע מיד עם סיום המשחק על פרישה מהנבחרת, אחרי שראה איך עוד גביע חומק לו מהידיים. זה קרה כאשר סיוט המתמשך של מסי והאלביסלסטה קיבל עוד תפנית שלילית הלילה (בין ראשון לשני), לאחר שהנבחרת נכנעה 4:2 בדו קרב פנדלים לצ'ילה ושוב פספסה הזדמנות לזכות בקופה.

הפרעוש עלה למשחק חד ונחוש במטרה להשכיח את שני ההפסדים הקודמים שלו בגמרים במדים הלאומיים, גרם להרחקה מוקדמת של מרסלו דיאס מצ'ילה וסיכן שוב ושוב את השער של חברו לברצלונה קלאודיו בראבו, אך כשהגיע רגע האמת הוא שוב אכזב, עם פנדל נוראי שלא מצא את המסגרת.

מסי המאוכזב הודיע על פרישה מנבחרת ארגנטינה בסיום: "החלטתי לסיים את דרכי בנבחרת. עשיתי הכול, נתתי את כל כולי. זה כואב לי מאוד, אבל ניסיתי הכול. זה כנראה לא בשבילי. קיבלתי את ההחלטה הזו לא רק עבורי, אלא גם עבור אנשים רבים שרוצים שאפרוש".

תקציר: צ'ילה - ארגנטינה 0:0 גמר קופה סנטנריו. AP
זה הסוף? מסי/AP

צפו בראיון הפרישה של מסי מהנבחרת

סרחיו רומרו הגיב לדברים: "אני לא חושב שהוא חשב על כך לעומק. אני לא יכול לתאר את נבחרת ארגנטינה בלי מסי". גם קון אגוארו התייחס לנושא: "מעולם לא ראיתי את ליאו מסי במצב כזה. הוא השחקן הטוב בעולם והוא ימשיך להיות הטוב בעולם. פרישה? לי הוא לא אמר כלום".

מסי ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ארגנטינה ב-29 ביוני 2005 - חמישה ימים לאחר יום הולדתו ה-17. מאז רשם 112 הופעות במדים הלאומיים וכבש 55 שערים. הוא זכה במדליית זהב אולימפית עם הנבחרת ב-2008 והגיע לגמר המונדיאל ב-2014. בנוסף, הגיע לשלושה גמרים של הקופה אמריקה, בכולם הוא הפסיד. כמו כן, בימים האחרונים העביר מסי ביקורת חריפה על התאחדות הכדורגל הארגנטינאית, שלדבריו, התנהלה בחוסר מקצוענות.

בעקבות מסי עלולים לפרוש הרבה שחקנים נוספים. שחקן נוסף של ברצלונה, חאבייר מסצ'ראנו, הודיע רשמית שלא ימשיך. הבלם-קשר בן ה-32 רשם 128 הופעות בנבחרת ארגנטינה מאז 2003 וכבש שלושה שערים. בעיתון 'אולה' דווח כי גם סרחיו אגוארו שוקל ללכת בעקבות השניים ולהודיע על פרישה מהנבחרת הלאומית, וכך גם גונסאלו היגואין, אסקיאל לאבצי ולוקאס ביגליה, שהחמיץ אף הוא בדו קרב הפנדלים.

אגוארו אישר ש"יש פה כמה שחקנים ששוקלים לא להמשיך בנבחרת. זה חדר ההלבשה הכי קשה שראיתי בקריירה שלי, יותר גרוע מאחרי הגמר בגמר הגביע העולמי בברזיל ומשאר הקופה אמריקה". המשחקים הבאים של נבחרת ארגנטינה הם במסגרת הבית המוקדם למונדיאל, כשהיא תארח את אורוגוואי ב-1 בספטמבר, לפי שתצא לוונצואלה.

בחזרה למשחק. בסיום, מסי ואגוארו מיררו בבכי על כר הדשא בסיום, בזמן שצ'ילה חגגה זכייה שנייה ברציפות בתואר ועם אותו תרחיש בדיוק של דו קרב מהנקודה הלבנה. בארגנטינה הגיבו בהלם מוחלט להפסד. "זה משחק שבאמת צריך לבכות ממנו", נכתב ב'אולה'. "שוב בפנדלים, שוב מסי מאכזב ברגע האמת, שוב ארגנטינה בלי תואר". ב'קלרין' נכתב ש"הגמר הכי טוב בקריירה של מסי הוא גם הגמר הכי גרוע. ליאו היה טוב מאוד, אבל זה בהחלט הצער הכי גדול בקריירה שלו".

הרשתות החברתיות הוצפו בצידוקים לדבריו של דייגו מראדונה, שתועד לוחש באוזנו של פלה ש"מסי לא מנהיג". "מראדונה צדק, מסי באמת חסר אופי", נכתב. מנגד, ברחבי ארגנטינה כבר פתחו את מסע השכנועים כדי להשאיר את הפרעוש בנבחרת. #NoTeVayasLeo, כבר הפך לסלוגן החדש של אוהדי הנבחרת לקראת המשך מוקדמות מונדיאל 2018 ברוסיה.

צפו: מסי עוזב את בית המלון בארצות הברית

המספרים

* ליאונל מסי הפסיד בכל שלושת הגמרים בהם השתתף עם נבחרת ארגנטינה.

* בסך הכל מסי החמיץ 20 מתוך 88 הפנדלים שבעט במהלך הקריירה, אולם זה הפנדל הראשון שהוא מחמיץ בדו קרב מכריע.

* מסי סוגר את עונת 2015/16 עם 50 שערים ו-27 בישולים ב-59 משחקים. 41 מהשערים ו-21 מהבישולים נרשמו במדי ברצלונה, בעוד ש-9 ו-4 הושגו במדי ארגנטינה. גם המאזן המרשים הזה לא מספיק, כנראה.

* הבצורת של ארגנטינה נמשכת: בעקבות ההפסד, הובטח כי היא תישאר ללא תואר בטורניר גדול לפחות 25 שנה. זה הרצף הכי ארוך בתולדותיה.

* ארגנטינה הפסידה שישה גמרים ברציפות בקופה אמריקה ומונדיאל.

* צ'ילה הפכה לקבוצה הראשונה מאז ארגנטינה ב-1946 ו-1947 שזוכה בקופה אמריקה שנתיים רצוף.

* צ'ילה הפכה לנבחרת השביעית שזוכה בטורניר יבשתי בתום דו קרב פנדלים שנתיים ברצף.

* קלאודיו בראבו לא ספג ולו שער אחד בשלבי הנוקאאוט.

שחקני נבחרת צ'ילה מניפים את גביע הקופה סנטנריו. AP
אלופים. שחקני צ'ילה חוגגים/AP
שחקני נבחרת צ'ילה חוגגים. GettyImages
שחקני נבחרת צ'ילה חוגגים/GettyImages

התגובות

"אנחנו דור של לוחמים", אמר ארתורו וידאל הנרגש. "אנחנו ווינרים, כולם כל הזמן חושבים על ניצחון ותו לא. יש יותר מדי אנשים שאוהבים לדבר. הם מדברים יותר מדי, אבל הם לא באמת מבינים. הזכייה הזו מוקדשת לעם הצ'יליאני, אין משהו שהנבחרת שלנו לא יכולה להשיג".

מרסלו דיאס, שהורחק בדקה ה-28 והיה מועמד לא רע להפוך לגיבור טרגי בעצמו, נראה מאושר וסיפק נאום מרגש בסיום. "כולנו באנו ממשפחות קשות יום, מבתים שסבלו, שנאבקו בעוני. כולנו הוכחנו שאין שום דבר בלתי אפשרי בחיים האלה. בכינו יחד בחדר ההלבשה, הייתה תחושה של אופוריה".

מאמן ארגנטינה טאטה מרטינו, שעל פי שלל דיווחים יעזוב את תפקידו, אמר בסיום: "הכאב גדול מאוד, אבל הדבר היחיד שאפשר לעשות כרגע זה פשוט להמשיך הלאה. קשה להסביר מה קרה, היינו ראויים לניצחון. אין לשחקנים שום סיבה לחשוב שאין למה להמשיך לנסות. הם נתנו היום מאמץ אדיר ושיחקו היטב".

המאמן הוסיף: "השחקנים יתגברו על זה, אני בטוח. הם יגיעו למשחק הבא רעבים מתמיד. אין שום סיבה שהם לא ימשיכו לנסות שוב ושוב. הם משקיעים ונותנים את הכול עבור הנבחרת. זה ראוי להערכה. כמובן שאנחנו מאוכזבים ומרגישים את הכאב".

עדכון ראשון: 06:19

"זה הלילה הכי עצוב בקריירה של מסי"

ככה הגיב להפסד נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי

אלכסיס סאנצ'ס, נבחרת צ'ילה. AP
MVP. סאנצ'ס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully