וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזאר: "עדיין לא השגנו כלום". קיראי: "בלגיה יכולה לזכות ביורו"

הבלגים חגגו העפלה לרבע הגמר עם 0:4 יקר על הונגריה, כוכב הניצחון הזהיר משאננות: "צריך לחשוב על כל משחק לגופו". השוער ההונגרי פרגן: "שיחקנו נגד נבחרת מושלמת". וגם: כל המספרים

טובי אלדרווירלד שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
היסטוריה פרטית. אלדרווירלד/רויטרס

תמונת רבע גמר יורו 2016 מתחילה להתבהר כאשר הערב (ראשון) נבחרת בלגיה עשתה את המוטל עליה ותפסה את הכרטיס לשלב הבא עם 0:4 על נבחרת הונגריה. המפגש נפתח בצורה מושלמת עבור השדים האדומים כאשר טובי אלדרווילד העלה אותם ליתרון מהיר כבר אחרי עשר דקות, ורק הצגה של גאבור קיראי בין הקורות מנעה מהבלגים ניצחון גדול יותר כאשר מישי בטשואיי (78), אדן הזאר (80) ויאניק פריירה קראסקו (91) קינחו.

ההונגרי האגדי בן ה-40, שהפך לשחקן המבוגר ביותר ששיחק בתולדות אליפות אירופה, סיים את דרכו בטורניר עם טעם חמוץ/מתוק, מחד בגין ההדחה ומצד שני בעקבות היכולת הנהדרת אותה הציג. עבור אלי גוטמן ושחקני נבחרת ישראל רבע הגמר בין ויילס לבלגיה יזכיר את שלב המוקדמות. המאזן עומד לטובתם של הדרקונים, שניצחו את המפגש הביתי 0:1 וסיימו בתוצאה מאופסת בבריסל. זו הפעם הראשונה בה בלגיה מעפילה לרבע הגמר מאז 1980, אז היא נעצרה בגמר. תומאס ורמאלן ייעדר מרבע הגמר בעקבות צבירת כרטיסים צהובים.

דריס מרטנס, קווין דה בראונה ואקסל ויטסל בלטו אצל השדים האדומים, אולם האזר להט עם שער נהדר ובישול שלישי בטורניר, שהציב אותו במקום הראשון בדירוג המבשלים וצריכה להדאיג את כריס קולמן. הונגריה, שסומנה כנבחרת החלשה ביותר לפני שריקת הפתיחה, הצליחה לסיים טורניר מעורר השראה והם יתחילו בהכנות לקראת מוקדמות מונדיאל 2018.

עוד בנושא

מישי באטשואי שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
חגיגה בלגית. בטשואיי/רויטרס

המספרים

* לראשונה מאז יורו 2000 בלגיה הצליחה להבקיע שער במחצית הראשונה.

* השער של טובי אלדרווירלד הוא הראשון של שחקן בלגי מכדור חופשי מאז 1984.

* מדובר במפגש ה-13 בין הונגריה לבלגיה והמסורת נשמרה כאשר אף אחד מהם לא הסתיים ב-0:0.

* מדובר בשער הראשון מתוך ששת האחרונים שבלגיה מבקיע במחצית הראשונה. כל החמישה האחרים הובקעו במחצית השנייה.

* ההיסטוריה עומדת לזכותה של בלגיה. בפעם האחרונה שהיא העפילה משלב הבתים היא הגיעה עד הגמר ב-1980.

* הניצחון האחרון של הונגריה עד בלגיה היה ב-1958.

* בלגיה ניצחה שבעה משמונת המשחקים האחרונים מול הונגריה, מדובר בניצחון חמישי ברציפות.

* אדן הזאר הפך למלך המבשלים של יורו 2016 עם שלושה.

* יאניק פריירה קראסקו כבש את הראשון שלו במדי נבחרת בלגיה.

* הכרטיס הצהוב של אקוש אלק היה ה-1,000 בתולדות היורו.

אדן הזאר שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
חגיגה פרטית. אדן הזאר/רויטרס

התגובות

מארק וילמוטס המאמן הבלגי אמר בסיום: "היינו צריכים להוביל לפחות 0:3 במחצית, אבל נשארנו על 0:1 הרבה זמן. הבקענו את השער השני והשלישי, אבל נזקקנו להרבה מצבים כדי לעשות את זה ובמשחקים הגדולים לא נקבל כל כך הרבה הזדמנויות וניענש על ההחמצות. אמרתי לשחקנים שלי להיות סבלניים וזה השתלם".

אדן הזאר, מצטיין הניצחון אמר בסיום: "זה היה משחק נהדר. הניצחון ממש הגיע לנו. היינו יכולים להבקיע יותר, אבל השוער שלהם רשם כמה הצלות גדולות. אנחנו שמחים על ההעפלה לרבע הגמר. אבל עדיין לא השגנו כלום, אנחנו רק ברבע הגמר וצריך לחשוב על כל משחק לגופו. שיחקנו נגד נבחרת נהדרת ואני רוצה לברך את הונגריה, שנתנה את הכול. אני מרגיש שהנבחרת שלנו שיחקה טוב מאוד היום. יצרנו הרבה מצבים, ולא נתנו הרבה הזדמנויות להונגריה".

על כך שישחק ברבע הגמר בליל, האצטדיון בו פרח במדי הקבוצה המקומית, אמר הזאר: "אני מכיר את העיר והתושבים היטב אבל לא מכיר טוב את האצטדיון החדש שלהם, מעולם לא שיחקתי שם. אני מאוד גאה, רציתי מאוד להמשיך הלאה, זו תהיה חגיגת כדורגל ביום שישי ואני מקווה שיהיו הרבה אוהדים שיקחו חלק בזה".

גאבור קיראי, שוער הישיש של הונגריה שהציג יכולת מצוינת בין הקורות אמר: "אני חושב שכל הקבוצה נתנה את כל מה שיש לה וכולנו מותשים כרגע. שיחקנו נגד נבחרת בלגית מושלמת, שאני חושב שיש לה את כל הסיכויים לזכות ביורו. נהננו מכל רגע ביורו הזה. היו מאחורינו מספר עצום של אוהדים. כל המדינה הייתה מאחורינו והטורניר בהחלט היה חיובי".

תומאס ורמאלן שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
ייעדר מול ויילס. ורמאלן/רויטרס

הטניסאי הבלגי דויד גופן חוגג את העלייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully