וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטואן גריזמן: "אני מכיר את עצמי ויודע שאהיה שם ברגעים הגדולים"

כובש הצמד לצרפת ב-1:2 מול אירלנד חגג: "הכי מתוק לעשות את זה בעיר שלי, מול המשפחה שלי בליון". דידייה דשאן: "נולדנו לסבול, אבל אני מאושר". מרטין אוניל: "היינו צריכים להחזיק מעמד עוד 6-7 דקות"

אימג'בנק GettyImages
שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן. GettyImages
הגיבור הגדול של צרפת. גריזמן/GettyImages

הרבה דפיקות לב מואצות נשמעו היום (ראשון) ברחבי הרפובליקה הצרפתית. נבחרת הטריקולור נקלעה לפיגור מוקדם מאוד מול אירלנד בשמינית גמר יורו 2016 מפנדל של רובי בריידי, אבל צמד של אנטואן גריזמן בתוך 225 שניות במחצית השנייה השלימו מהפך וקבעו 1:2 לנבחרת המארחת, שזכתה בכרטיס לרבע הגמר. עכשיו, מחכה הנבחרת של דידייה דשאן למנצחת במפגש מחר בין אנגליה לאיסלנד. הבשורה הפחות מוצלחת מבחינת צרפת היא שאנגולו קאנטה ועדיל ראמי ספגו צהובים שיגרמו להם להיעדר מרבע הגמר. קינגסלי קומאן נפצע לקראת הסיום. אנטואן גריזמן נבחר כמובן לשחקן המצטיין.

מגן נבחרת אירלנד שיימוס קולמן אוחז בקשר נבחרת צרפת דימטרי פאייה. GettyImages
שיימוס מול פאייה/GettyImages

מספרים

* רובי בריידי הוא השחקן השני שכובש יותר משער אחד בטורניר גדול עבור אירלנד. הקודם היה רובי קין, שעשה את זה בגביע העולם ב-2002.

* הפנדל שנפסק לזכות אירלנד, ואותו כבש רובי בריידי, הוא המוקדם ביותר בתולדות היורו, כבר אחרי דקה ו-58 שניות.

* רובי בריידי הוא השחקן האירי הראשון שכובש בשני משחקים ברציפות ביורו.

* 9 מ-10 השערים הקודמים של צרפת ביורו הגיעו במחצית השנייה. גם היו זה עבד לצרפתים.

* בין שער השוויון של אנטואן גריזמן לשער שהעלה את צרפת ליתרון חלפו בסך הכול 225 שניות.

* שיין דאפי הוא השחקן האירי השני שמורחק בטורניר גדול. הקודם היה קית' אנדרוז, שספג אדום נגד איטליה ב-2012.

* אנטואן גריזמן הוא הצרפתי הראשון שכובש שלושה שערים באותו יורו מאז שזינדין זידאן עשה את זה ביורו 2004.

מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן. GettyImages
דשאן מרוצה מהחיים/GettyImages

מאמן צרפת דידייה דשאן אמר לאחר המשחק: "היה קשה. בהתחלה זה לא היה מספיק טוב, האירים פתחו טוב. עשינו כמה דברים טובים במחצית הראשונה, אבל רציתי יותר נוכחות התקפית ושגריזמן יהיה קרוב יותר לז'ירו ושהם יהנו גם מהמהירות של קינגסלי קומאן. נולדנו לסבול. היינו צריכים לגמור את המשחק עם שער שלישי, אבל לא היה קל לאף אחד.

"תראו את קרואטיה, כולם אמרו שהיא תגיע עד חצי הגמר או גמר. המטרה שלנו הושגה. אנחנו צריכים משמעת, אבל לא להיות מחושבים מדי. שחקנים הכי טובים כשהם בטירוף ובקצב. זה המצב בו הם הכי מסוכנים. יגידו שזו רק אירלנד, אבל תמיד קשה נגדה ולא הייתה לנו את הזכות לא לעלות לרבע הגמר. אני שמח מאוד בשביל האוהדים. קיבלנו הרבה תמיכה מהם מהרגע הראשון. מחר נשב ונתרווח על הכיסא ונראה את מי נקבל בשלב הבא".

בלס מטוידי הוסיף: "אנחנו ברבע הגמר ושמחים מאוד. זה לא היה קל. התחלנו רע מאוד, אבל אחר כך נראינו טוב יותר. עכשיו אנחנו צריכים להסתכל קדימה. נאמרו דברים בחדר ההלבשה במחצית. המחצית השנייה הייתה טובה, אולי הכי טובה שלנו מתחילת הטורניר. הכתבנו את קצב המשחק, הלכנו קדימה ועשינו את זה מול יריבה שקשה לשחק נגדה. השינוי הטקטי עשה את השינוי. קינגסלי קומאן הביא איתו החזקה בכדור ומהירות, הרגשנו טוב עם פול פוגבה ובמחצית השנייה הצלחנו".

השחקן המצטיין אנטואן גריזמן אמר: "נכון שאנחנו מתקשים מאוד במשחקים שלנו ונצטרך להשתפר, אבל המפתח הוא שעלינו לשלב הבא. נתאושש טוב מהמשחק הזה, נלך ונהנה מההמשך. אני שמח מאוד שכבשתי צמד כשהמשפחה שלי ביציע. ליון היא העיר שלי וזה גרם לי אושר גדול. הראינו עוצמה מנטאלית. נאמרו דברים בחדר ההלבשה במחצית. אני מכיר את עצמי ואת הגוף שלי ויודע שאני אהיה שם ברגעים הגדולים".

אוליבייה ז'ירו אמר: "אנחנו גאים מאוד במה שהשגנו. אנחנו גאים באיך שהגבנו לפיגור. אנחנו קבוצה. מהרגע הראשון זה היה מאבק גדול. קל למצוא את 'גריזי' בין הקווים של ההגנה. אירלנד חיכתה לנו מחוץ לרחבה, היינו צריכים למצוא את הפתרונות ההתקפיים. המאמן עשה שינוי טקטי טוב וזה השתלם".

מרטין אוניל, מאמנה של אירלנד אמר אחרי ההפסד: "אנחנו מאוכזבים וזה טבעי בהתחשב במצב שהיינו בו במשחק הזה וכשאנחנו רואים איזה גולים ספגנו. אם היינו מחזיקים עוד שש או שבע דקות בלי לספוג, ואני יודע שזה הרבה זמן, צרפת הייתה נכנסת ללחץ. הטורניר הזה היה נהדר עבור השחקנים שלנו".

המאמן החמיא לאוהדים ואמר: "האוהדים היו נפלאים בארבעת המשחקים ששיחקנו ונתנו לשחקנים אקסטרא מוטיבציה. אני לא יכול להיות יותר גאה באוהדים האלו, יש להם את הקרדיט להצלחה שלנו".

הטניסאית קרולין גרסיה חוגגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully