וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל חטפה, פרננדו סנטוס ענה: "כדורגל יפה לא מביא תארים"

פורטוגל גברה על קרואטיה בסיומו של משחק חלש, המאמן לא מתחרט על המערך הזהיר: "תנו קצת קרדיט". וגם: המספרים החלשים של רונאלדו, הבכי של מודריץ', ומאמן קרואטיה שטוען: "פורטוגל הפייבוריטית לזכות בטורניר"

לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה (אמצע). רויטרס
16 ניסיונות, ואף אחד לא למסגרת. קרואטיה דומעת/רויטרס

שער דרמטי של ריקרדו קווארסמה הכריע הלילה (בין שבת לראשון) משחק חלש מאוד בשמינית גמר יורו 2016 בין פורטוגל לקרואטיה. הקשר הוותיק נגח מקרוב את ה-0:1 בדקה ה-117 ונתן את האות לחגיגות הפורטוגליות. הקרואטים סיימו את המשחק בדמעות ולפחות הצופים חזו בשער אחרי 117 דקות ללא בעיטה אחת למסגרת.

כך או כך, בסיום נרשמו על הדשא הסצינות המוכרות, כששחקני קרואטיה נשכבו על הדשא בתסכול מול שחקני פורטוגל הצוהלים. כריסטיאנו רונאלדו ניחם את חברו לריאל מדריד לוקה מודריץ', שמירר בבכי. רנאטו סאנצ'ס נחבר לשחקן המצטיין של המשחק. ברבע הגמר תשחק פורטוגל מול פולין. עבור פורטוגל זה ניצחון ראשון בטורניר, וגם הוא לא הושג ב-90 דקות.

רנאטו סאנצ'ס שחקן נבחרת פורטוגל. GettyImages
נקודת אור. סאנצ'ס/GettyImages

המספרים

* המשחק הערב (90 הדקות) היה הראשון בהיסטוריה של טורנירי היורו בו לא נבעטת אפילו בעיטה אחת למסגרת.

* קרואטיה איימה לא פחות מ-16 פעמים על השער של רוי פטריסיו. הכי קרוב שהיא הגיעה הייתה נגיחה לקורה בדקה ה-116.

* נאני רשם את הופעתו ה-100 במדי נבחרת פורטוגל, והוא הרביעי לעשות זאת לאחר כריסטיאנו רונאלדו, לואיס פיגו ופרננדו קאוטו.

* השער של קווארסמה היה השער הראשון בארכה במשחקי יורו, מאז שאנדריי ארשבין עשה את זה עבור רוסיה נגד הולנד ב-2008.

* קרואטיה הפסידה רק אחד מעשרת משחקיה האחרונים במסגרת היורו, בשאר ניצחה שישה ורשמה שלוש תוצאות תיקו.

* קרואטיה עדיין לא כבשה שער בארבעת המשחקים שלה נגד פורטוגל. הפרש השערים (כולל זה הלילה בהארכה): 0:7 לפורטוגל.

* כריסטיאנו רונאלדו הצליח להשלים רק שבע מסירות מדויקות בחצי של קרואטיה במהלך המחצית הראשונה. רונאלדו גם נגע בכדור רק 19 פעמים במחצית הראשונה.

עוד באותו נושא

יורו 2016: פורטוגל עלתה לרבע הגמר אחרי 0:1 על קרואטיה בתום הארכה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת פורטוגל, ריקרדו קווארסמה. רויטרס
השער הראשון בהארכה מאז ארשבין ב-2008. קווארסמה/רויטרס

הציטוטים

רנאטו סאנצ'ס, שנבחר לשחקן המצטיין, אמר: "אני מאושר מאוד, כמובן. הייתי שמח מאוד כשנבחרתי לסגל של ה-23 הסופי ולהיות חלק מסגל עם שחקנים ברמה כל כך גבוהה. אני מתרגש מאוד עכשיו, אבל אני כבר מרוכז במשחק הבא. כשההזדמנות שלי הגיעה, אמרתי שאתן את הכול וחיכיתי שהמאמן יקרא לי. אני תמיד חושב איך לתת את המיטב שלי. אני מאושר מאוד לעבור לבאיירן, אבל כרגע אני מרוכז רק בנבחרת ובמשחק הבא".

כובש שער הניצחון ריקרדו קווארסמה טען בסיום: "הניצחון הזה הגיע לנו, ככה אנחנו צריכים לשחק גם בסיבוב הבא". פפה טען: "אנחנו מייצגים את העם הפורטוגלי, עם צניעות, עבודה קשה והקרבה. הצגנו רוח קבוצתית מול יריבה חזקה, עם שחקנים מצוינים. אנחנו רוצים להקדיש את הניצחון לאוהדי הנבחרת, שתמיד מאמינים בנו ומעניקים לנו כוח".

קווארסמה, שמירר בבכי בסיום, שחזר את שער הניצחון וסיפר ש"ראיתי את רונאלדו חופשי ורצתי מיד למקום שהוא נמצא בו בדרך כלל כדי להגיע לריבאונדים. איכשהו הכדור הגיע בדיוק למקום שתכננתי שיגיע".

רונאלדו ניגש לנחם את לוקה מודריץ' המדוכדך מיד עם שריקת הסיום, אבל ברחבי הרשת היה מי שדווקא לגלג עליו (ראו למטה). כוכב ריאל לא בעט למסגרת עד הדקה ה-117, אבל כשעשה זאת, הבעיטה שלו סידרה לקווארסמה שער ניצחון קליל. סיפור המשחק ללא ספק היה מיעוט המצבים בשני הצדדים. הבעיטה של רונאלדו בדקה ה-117, הייתה למעשה הבעיטה הראשונה למסגרת במשחק ושני המאמנים ספגו ביקורות על אובר-טקטיות. אלן שירר, למשל כתב "לא עוד 30 דקות!", כשהמשחק הלך להארכה.

למרות זאת, פרננדו סנטוס מיאן להתחרט על המערך הזהיר. "היה משחק מאוד טקטי, ניסינו להשתלט על מרכז השדה אבל קרואטיה לא אפשרה לנו לעשות את זה. צריך להסתכל על שני צידי המטבע. פגשנו קבוצה מדהימה, אולי הקבוצה הכי מרשימה בשלב הבתים. ואנחנו מנענו מהם לסכן אותנו, צמצמנו לאפס את מספר המתפרצות שלהם, עשינו עבודה טובה. זה משחק נוקאאוט, לא מנצחים טורנירים כאלה עם כדורגל יפה".

שחקני נבחרת פורטוגל. רויטרס
ניצחון ראשון בטורניר. פורטוגל חוגגת/רויטרס

מאמן קרואטיה אנטה צ'אצ'יץ' אמר: "הכול היה מושלם פרט לעובדה שלא כבשנו. לא היינו מוצלחים מבחינה התקפית. ציפינו שפורטוגל תהיה מסוכנת במתפרצות ושיחקנו טוב מאוד לאורך 120 הדקות, שלטנו במשחק, הם לא הגיעו למצבים פרט להזדמנות האחרונה שגם היא הייתה מטעות שלנו ונענשנו עליה. זה הכדורגל. בהרבה מקרים הקבוצה הטובה יותר לא מנצחת וזה היה המקרה הלילה. שיחקנו ממש טוב, אבל לא כבשנו. היינו אגרסיביים יותר וניסינו לכבוש. פורטוגל הייתה ממושמעת מבחינה הגנתית, לא נתנה לנו להגיע להרבה מצבים, ובסוף גם כבשה.

"כמובן שאני עצוב, הייתה לנו הזדמנות נהדרת והגרלה טובה. ידענו שאם ננצח את פורטוגל נשחק נגד פולין, אבל ככה זה בטורנירים כאלה. אנחנו תמיד צריכים לשחק נגד הנבחרות הכי חזקות. אני יכול רק לברך את השחקנים שלי. אם יש פייבוריטית לזכות בטורניר, זו פורטוגל עכשיו".

שחקני נבחרת קרואטיה, דומאגוי וידה, מרצלו ברוזוביץ'. רויטרס
רגע קשה. קרואטיה/רויטרס

אימו ואחותו של רונאלדו נראו מבסוטיות למדי בסיום

אלן שירר מתבאס מהכדורגל החלש

רונאלדו ניחם את מודריץ'

אבל חטף בעצמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully