וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד רוצה לנקום בהנרי: "זה נותן אקסטרה מוטיבציה. זה לא נשכח"

שש שנים וחצי אחרי שתיירי הנרי שלח את צרפת למונדיאל ואת אירלנד הביתה עם נגיעת יד אגדית, הירוקים חולמים על נקמה. החלוץ דריל מרפי הודה: "אם אהיה חייב, 100 אחוז שאכבוש ביד"

אימג'בנק GettyImages

למרות שנקלעו לצד הקשה של הנוקאאוט ולמרות יכולת לא מבריקה בשלב הבתים, בצרפת ממשיכים לחלום על זכייה ביורו הביתי. אלא שמחר (ראשון, 16:00), הטריקולור ייפגשו בשמינית הגמר בליון נבחרת שגם לה יש חלום גדול משלה: נקמה, באותם צרפתים ממש.

שש שנים וחצי חלפו מאז הלילה בו הפך תיירי הנרי לאויב האומה האירית ועד למפגש מחר, בו הצבא הירוק והשחקנים של מרטין אוניל יקוו להדהים את היבשת ולגמור לצרפתים את חלום היורו, במה שיהיה המשחק האחרון בין הנבחרות מאז ההתמודדות הכפולה ההיא, בפלייאוף העלייה למונדיאל 2010.

אז, סגנית אלופת העולם צרפת הגיעה לדבלין ב-14 בנובמבר 2009 וניצחה 0:1 משער של ניקולא אנלקה. הגומלין, שנערך ארבעה ימים לאחר מכן בסטאד דה פראנס בפריס, נראה לפרוטוקול בלבד, אלא ששער של רובי קין בדקה ה-33 הימם את הנבחרת של ריימונד דומנק, שלא מצאה את השוויון עד להארכה.

בדקה ה-103, פלורן מאלודה הקפיץ כדור חופשי לצד הרחוק של הרחבה, שם חיכה הקפטן הצרפתי, הנרי, שהוריד את הכדור עם היד ובעזרת נגיעת יד שנייה, הצליח למנוע מהכדור לברוח החוצה והעביר אותו לוויליאם גאלאס, שכבש מקרוב את השער המיוחל. שחקני אירלנד ובראשם השוער שיי גיבן, כמו גם המאמן האיטלקי ג'ובאני טראפטוני, התפוצצו מזעם על השופט השבדי מרטין הנסון, אבל כלום לא עזר וצרפת המשיכה למונדיאל, בעוד אירלנד הלכה הביתה מתוסכלת. מרגע שנקבע מפגש שמינית הגמר הקרוב, כולם באירלנד וצרפת עסוקים בזיכרונות מאותו ערב משונה.

תיירי הנרי נבחרת צרפת מול אירלנד ב-2009. AP
הנרי מבשל לגאלאס את השער המפורסם/AP

"אני לא חושב שהשופט מחר יהיה לטובתנו בגלל מה שקרה ב-2009", הצהיר עוזר מאמן האירים, רוי קין, עוד לפני שאופ"א הודיעה שניקולה ריצולי, האיטלקי הבכיר, ינהל את המשחק, "אני מקווה שהשופט בכלל לא יחשוב על המשחק ההוא, אלא יהיה מקצוען. אנחנו רק רוצים שהשחקנים שלנו יהיו הכי ישרים וטובים, כמו שהם תמיד עושים. ראינו בעבר ששחקנים מוצאים דרכים משונות לנצח משחקים, עוד ממראדונה ודרך הנרי. צריך לסמוך על השופט וזהו".

חלוץ הנבחרת, דריל מרפי, דווקא הודה: "אם אהיה חייב, אם זה יעלה את הנבחרת שלי לשלב הבא, 100 אחוז שאכבוש שער עם היד". חברו לחוד, שיין לונג, הוסיף: "אני מבין למה הנרי עשה בזמנו את מה שהוא עשה". ג'ון אושיי הוותיק אמר: "זה מאחורינו. היה ונגמר. אבל זו כן הזדמנות לכתוב מחדש את ההיסטוריה".

המאמן מרטין אוניל נשאל על הנושא והשיב: "זה בהחלט נותן לנו אקסטרה מוטיבציה, אבל גם כך יש לנו את כל המוטיבציה בעולם ויש לנו נבחרת שמוכנה למשחק. זה רק ייתן לנו עוד כוח. אני חושב שהמקרה הזה היה סיפור גדול יותר בצרפת מאשר באירלנד".

ומה אומרים בצד השני? ב"ל'אקיפ" הקדישו שלושה עמודים לאותו אירוע זכור ואילו כובש השער המפורסם ההוא, גאלאס, נשאל על העניין: "העוצמה בה תיירי הותקף בגלל אותו מקרה מצערת אותי. מה שבעיקר מצער זו העובדה שרוב המתקפה הגיעה מכיוון התקשורת הצרפתית. כששמעתי שחלק מהאנשים אומרים שהם מתביישים... השופט לא ראה את היד וזה הכל. זה כאילו שהוא היה מפספס עבירה ששווה פנדל. אני בטוח שהאירים יבואו לנקום ובטוח שהמאמן שלהם יזכיר להם את 2009. הם לא שכחו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקני נבחרת אירלנד זועמים במשחק מול צרפת ב-2009. AP
האירים זועמים, הצרפתים חוגגים/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותרות העיתונים מהיום שאחרי המשחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully