וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של אוסקר פיסטוריוס: "איימו עלינו שהוא יעבור בכלא אונס קבוצתי"

נציגי האצן הדרום אפריקאי, שבימים אלה עומד למשפט חוזר על רצח בת זוגו, טוענים כי ספגו איומים קשים. אחרי ש"הציג את פגיעותו" והלך ללא רגליו התותבות, בדרום אפריקה טוענים: "זה מאבק על דעת הקהל"

האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס. רויטרס
איומים על חייו. פיסטוריוס/רויטרס

משפחתו של אוסקר פיסטוריוס טוענת כי היא קיבלה איומים שהוא יוכה ויספוג אונס קבוצתי בכלא, אם היא לא תשלם שוחד לגורם אנונימי. כידוע, הספורטאי בן ה-29 עשוי להיכלא ל-15 שנה על רצח בת זוגו ריבה סטינקאמפ בביתם ב-2013. האצן הדרום האפריקאי קטוע הרגליים הואשם בעבר בהריגה, אבל בית המשפט שינה את גזר הדין לרצח. הוא יקבל את גזר הדין בעוד שבועיים, כשכעת מתנהל המשפט החוזר בעניינו.

הדובר של משפחתו של פיסטוריוס חשף כי אלמוני יצר קשר עם המשפחה, ואיים כי יעבור בכלא "אונס קבוצתי" ויספוג מכות. האדם האנונימי דרש שוחד תמורת עדות שתעזור לפיסטוריוס במשפט.

האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס. רויטרס
רגע קשה. פיסטוריוס/רויטרס
האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס. רויטרס
"להראות את פגיעותו". פיסטוריוס בבית המשפט/רויטרס

כזכור, ב-2014 האלוף הפראלימפי לשעבר נידון לחמש שנים בכלא אחרי שהואשם בהריגה, כשטען שחשב שמדובר בפורץ, שירה בו דרך דלת חדר האמבטיה הסגורה. באוקטובר אשתקד הוא שוחרר מהכלא והתאפשר לו לגור באחוזה של דודו בפרטוריה, אחרי שריצה שנה אחת מהעונש. על פי החוקים בדרום אפריקה, אסירים שאינם מסוכנים לציבור משוחררים אחרי ריצוי שישית מעונשם בכלא. מאז עונש ההריגה שונה, ופיסטוריוס הורשע ברצח, שהעונש עליו הוא מינימום 15 שנה בכלא.

התמונות של הגופה של ריבה סטינקאמפ, בת זוגו של אוסקר פיסטוריוס. GettyImages
המשפחה שלה דרשה. התמונות של סטינקאמפ מזירת הרצח/GettyImages

במהלך המשפט בשבוע שעבר פיסטוריוס הוריד את רגליו התותבות, והלך על הגדמים שלו בבית המשפט, כשהוא נראה מובך מול מצלמות הטלוויזיה, שהעבירו את הדיון בשידור חי, ופרץ בבכי. פיסטוריוס, בחולצה מיוזעת, נראה סובל, כשגם בני משפחתו ומקורביו פרצו בבכי מספסלי בית המשפט. המהלך נעשה כדי להוכיח עד כמה הוא פגיע בלי רגליו התותבות, כך לטענת ההגנה. בתקשורת בדרום אפריקה האשימו את המהלך כ"אקט נמוך", בניסיון לזכות באהדת הקהל.

כמו כן במהלך המשפט אביה של ריבה סטינקאמפ העיד ופרץ גם הוא בדמעות, כשתיאר את מה שעבר על המשפחה מאז המוות. הוא ביקש מהשופט לפרסם את התמונות של הגופה של בתו המנוחה, כדי ש"כולם יוכלו לראות את הכאב" שפיסטוריוס הסב לה. מר סטינקאמפ בן ה-72 גם תיאר כיצד פגע בעצמו שוב ושוב עם מזרק הסוכרת שלו על מנת "להרגיש בעצמו את הכאב" שבתו חוותה. "אני חושב עליה בכל יום בחיי, בוקר, צהריים וערב, לפנות בוקר, בלילה, אני חושב עליה בכל רגע מחיי", אמר.

ריבה סטינקאמפ, בת זוגו של אוסקר פיסטוריוס. GettyImages
אביה התפרק על הדוכן. סטינקאמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully