וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה למציאות העגומה: שבע תובנות על ליגת העל ביום שאחרי עזיבת זהבי

21.6.2016 / 13:30

חוסר השפיות בזינוק במחירים של "כוכבי" הליגה, היורש האפור של מלך השערים, הדרך הסלולה של באר שבע לאליפות נוספת והאיש ששמח יותר מכולם על הסתלקותו של הסופרסטאר היחיד בליגה. הבלוג של אופיר סער על העתיד המת של הענף

ברני ארדוב

בווידאו: השערים שכבש ערן זהבי ב-2015/16 עד לשבירת השיא של נסים אלמליח

1. היה שווה להיות זבוב על הקיר בשיחה בין אלונה ברקת לברק בכר לאחר עזיבת ערן זהבי. זה בטח התחיל במשפטי רצינות של "הם לא פראיירים, הם יתחזקו משמעותית בכמה זרים יקרים", "זאת מכבי, היא תמיד תהיה חזקה ותתמודד על האליפות", אבל הסתיים בוודאות באנחת רווחה ובתובנה כי נפל דבר מבחינתם. כמובן שאי אפשר אף פעם לזלזל במכבי תל אביב בעידן קרויף, אך בתוך תוכם שניהם יודעים ששובר שוויון גדול עזב את הדו קרב הזה, ואין שום אפשרות למצוא לו תחליף אמיתי.

שובר שוויון שהוא הרבה מעבר ל-35 השערים שכבש. אלה גם הווינריות, הנחישות, הכוח וכל מה שהבדיל אותו מכל שחקן אחר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. בניגוד לעונה הקודמת, השניים יודעים היטב שבעונה שבפתח סביר להניח שגם 70% הצלחה יספיקו לשמירה על תואר האליפות, ומעבר לכך - אם באר שבע לא תצטרך להתמודד עם העומס שבהשתתפות בשלב הבתים בליגת האלופות או בליגה האירופית, הדרך שלה לאליפות שנייה ברציפות סלולה.

עוד בנושא
גם גיבור על וגם נבל למופת: פז חסדאי בטור פרידה מערן זהבי
סדר עולמי חדש: איך העזיבה של זהבי תשנה את ליגת העל
ערן, שים לב: עשרה דברים שלא ידעתם על גוואנגז'ו והליגה הסינית

ג'ון אוגו הפועל באר שבע מול ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אין לו באמת מחליף. זהבי מול באר שבע/ברני ארדוב

2. ואם מדברים על השערים והחלל שיווצר, צריך להתחיל מהחלל שייווצר במכבי תל אביב. מי ישלים את 35 השערים שהבקיע מתוך ה-76 של הקבוצה? הרי בעונה החולפת כבשו טל בן חיים, נוסא אייגבור, קרלוס גרסיה, ברק יצחקי, דור מיכה, האריס מדוניאנין, אורלנדו סה, עדן בן בסט, אבי ריקן ואלי דסה ב-י-ח-ד 35 שערים. נראה שלשוטה ארבלדזה תהיה עבודה רבה.

3. מה שכן, רף מלך השערים בליגת העל ירד משמעותית. בסיומה של עונה בה רדף זהבי אחרי השיא המיתולוגי של נסים אלמליח וניפץ אותו בצורה מרשימה, נותרנו עם שלומי אזולאי כטופ סקורר עם 14 שערים. הוא אומנם עשה זאת בצוותא עם אליניב ברדה וניקיטה רוקאביציה, אבל לא ניקח ממנו את הכבוד - קבלו מעבר חד מהליגה של ערן זהבי לליגה של שלומי אזולאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
GOODBYE EZ7, WELCOME SA9/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. זהו, הסתיימה השפיות של תג המחיר לשחקן ישראלי. היות ואין כמעט שחקנים אמיתיים שיכולים לעשות שינוי, מתחיל הקיץ טירוף על כל מה שזז. פתאום אנחנו שומעים שמכבי חיפה, מכבי תל אביב ובאר שבע מוכנות לשמוע על תג מחיר של שני מיליון יורו על עומר אצילי, וברקע מסתתר השקר האמיתי של האנשים שמנהלים את הכדורגל שלנו.

אצילי בן 23, חוץ ממנו אין שחקן הכרעה אחד שהגדולות כיוונו אליו הקיץ והוא מתחת לגיל 27. עזרא בן 27, בוזגלו 28, אלירן עטר 29, ורמוט 30, בניון 36. פשוט אין שחקנים, ולכן קבוצות מתאבדות על מי שיש. בית"ר מנסה לרחרח אצל ורמוט למקרה שאצילי יילך, מכבי תל אביב מצרפת את בניון ומשגעת את אלירן עטר שיחזור לאחר עזיבת זהבי, עזרא מדבר עם חצי ליגה, ואם בוזגלו לא ממשיך בבאר שבע הוא יכול לפתוח מכרז בין הגדולות.

האמת שזה אפילו לא משעשע. זה העתיד המת של הכדורגל שלנו. מדהים שאתמול ישבו נציגי ארגון השחקנים עם המנהלת ואישרו מעבר לשיתוף שישה זרים בקבוצה, וציינו שקבוצה שלא תעמוד בתשלום משכורות לא תוכל לעשות זאת. מה לגבי קבוצה שלא תעמוד ברף של מחלקת נוער, אנשי מקצוע, כמות ילדים וסבסוד על מנת לדאוג לכך שיגדלו כאן שחקנים? את זה לא שמענו.

יש כמה בונוסים לקבוצות שישקיעו בעתיד כחלק מהתוספת שנכנסה מזכויות השידור, אבל אין שום תמיכה חד משמעית. לכן מהר מאוד נגיע גם לשבעה ושמונה זרים בקבוצה. שלא לדבר על החיפוש של הגדולות בכל רחבי הגלובוס אחרי כל כדורגלן שסבתא שלו הכירה בילדותה איזה יהודי נחמד וזה אולי יסדר לו אזרחות. מדובר כמובן באקט לגיטימי, אבל כל עוד במקביל יהיה פס ייצור טוב של כדורגלנים תוצרת כחול לבן. כל עוד אף אחד לא מטפל כמו שצריך בדור הבא, מאבק האליפות בין מכבי תל אביב לבאר שבע ימשיך להסתיר את השקר של הליגה הזו.

שחקן מכבי חיפה חן עזרא. ברני ארדוב
אין אלטרנטיבות. חן עזרא/ברני ארדוב

5. אחד האנשים השמחים ביותר בעקבות עזיבת זהבי הוא בוריס קליימן. לא מספיק ששוער בית"ר עוד סוחב איתו את הדרבי ההוא, עם הכדור שברח לו וה-2:3 בדקה ה-90, בשנה וחצי האחרונות הוא ספג ממנו שמונה שערים, כולל שלושה צמדים העונה. כנראה שאם קליימן היה צריך, הוא היה לוקח את זהבי על ריקשה ליעד החדש.

6. מכבי תל אביב רוצה מאוד את אלירן עטר ואלירן עטר רוצה מאוד את מכבי תל אביב. סביר להניח שזה עניין של זמן עד שתימצא הנוסחה הנכונה שתחזיר את עטר לקרית שלום. לא מפתיע, כשנזכרים בכך שבתקופה בה עטר רצה לחזור מריימס כשחקן חופשי במכבי תל אביב פסלו את האפשרות הזו, כשברקע נפוצו שמועות שמאחורי חוסר רצונו של קרויף להחזיר את שחקן העונה ב-2012/13 עומד חוסר רצונו של זהבי לחזור לשתף איתו פעולה. זהבי הכחיש זאת בעבר, אך אי אפשר שלא לתהות איך ברגע שזהבי נפרד, עטר הפך מיידית להיות שחקן מבוקש, שבקבוצה מוכנים לתת כסף ושחקנים תמורתו.

7. השמועה שפואד בודק דילים לסין נכונה?

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully