וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארצות הברית: "מוחמד עלי קרוב לסוף, לא נותר לו עוד זמן רב"

גדול המתאגרפים בכל הזמנים נלחם ככל הנראה את הקרב האחרון בחייו. עלי מאושפז בפיניקס, ועל פי דיווחים שונים נמצא במצב קריטי. משפחתו הודיעה: "יש להתכונן לגרוע מכל"

אלוף העולם לשעבר באגרוף מוחמד עלי. AP
משפחתו מתכוננת לגרוע מכל. עלי/AP

אחד הספורטאים הגדולים בכל הזמנים, מתאגרף העבר, מוחמד עלי בן ה-74, הובהל אמש (חמישי) לבית חולים באריזונה בשל קשיי נשימה, ונראה, כך לפחות על פי דיווחים, שמצבו החמיר. על פי דיווחים שונים בארצות הברית, ארבעה מתוך שמונת ילדיו של עלי נמצאים איתו בבית חולים, והם הכריזו כי יש להתכונן "לגרוע מכל", מאחר ו"אביהם במצב קריטי" וכי "לא נותר לו עוד הרבה זמן".

עלי חולה כבר שנים ארוכות במחלת הפרקינסון. בשנים האחרונות הוא אושפז במספר מקרים והיו חששות רציניים לגבי בריאותו, בעיקר לאחר שסבל מדלקת ריאות ב-2014 ופעם נוספת בשנה שעברה.

מתוך הסרט facing ali.
ספורטאי בלתי נשכח. עלי

בשנת 1960, עלי החל להתחרות בסבב המקצועני כשהיה בן 18 בלבד, וכבר אז נמנה על הסגל האולימפי של ארצות הברית למשחקים האולימפיים ברומא, וזכה במדליית זהב. הוא זכה בפעם הראשונה בתואר אלוף העולם במשקל כבד בשנת 1964, לאחר שגבר על סוני ליסטון, כשבאותה השנה התאסלם ושינה את שמו מקסיוס קליי למוחמד עלי. הוא החזיק בתואר אלוף העולם במשקל כבד עד לשנת 1967, אך לאחר שסירב להתגייס לצבא האמריקאי, נקנס ונשפט לחמש שנות מאסר, כשרישיון האגרוף שלו בוטל והתואר היוקרתי נשלל ממנו.

אחד הקרבות הגדולים של עלי התרחש במרץ 1971, אז פגש את ג'ו פרייזר לקרב שנודע כ"קרב המאה", אז ספג עלי את הפסדו הראשון בקריירה המקצוענית. מאוחר יותר, ב-1974, ניצח את ג'ורג' פורמן והחזיר לעצמו את התואר, עליו הגן עשר פעמים עד לשנת 1978.

  • עוד באותו נושא:
  • מוחמד עלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully