וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט לאומי: גביגול, היהלום החדש שמטריף את נבחרת ברזיל

4.6.2016 / 13:45

מהלך השיווק הגאוני, הכינוי שהפך ללהיט רשת, טקס העברת הכתר וההימור של דונגה. אחרי שירש את ניימאר בסנטוס והוזכר כמי שעשוי להגיע בעקבותיו לברצלונה, גבריאל ברבוסה ("גביגול") שואף לכבוש בסערה גם את נבחרת ברזיל. הכירו את הכוכב הצעיר הכי מסקרן בקופה סנטנריו

רויטרס

בווידאו: ניצחונה של ברזיל על פנמה, כולל שער הבכורה של גביגול

26 במאי 2013. מחזור הפתיחה של הסרייה A בברזיל הפגיש בין סנטוס לפלמנגו, אבל המשחק עצמו לא עניין במיוחד. תשומת הלב הופנתה לעבר ניימאר, הכוכב הגדול של הקבוצה המארחת, שערך את הופעת הפרידה שלו לפני המעבר לברצלונה והתרגש עד דמעות. אנשי סנטוס ידעו שהם מאבדים את הנכס הכי יקר שלהם, אז הם החליטו לנצל את המעמד כדי להציג את היורש.

כך, במהלך שיווקי מבריק, נכנס בדקה ה-69 גבריאל ברבוסה בן ה-16 ותשעה חודשים, להיט הרשתות החברתיות המוכר יותר בשם "גביגול", להופעת בכורה בקבוצה הבוגרת של סנטוס. את תוצאת המשחק (0:0, אגב) איש לא זוכר, אבל את הדמעות של ניימאר ו-21 הדקות בהן העביר את הכתר לגבריאל, אוהדי סנטוס לא ישכחו. "המלך עזב? יחי המלך החדש", התגאו במועדון עם השקת "פרויקט גביגול".

את הגימיק הזה מנסה לשחזר כעת דונגה. מעמדו הציבורי של מאמן הנבחרת נמצא בשפל המדרגה, ואם יש מישהו שיכול לאפשר לו להגיע בצורה נינוחה יותר למשחקים האולימפיים בריו, זהו היהלום החדש. לכן, כשהחליט כי ניימאר ישחק רק בטורניר האולימפי, בחר דונגה לתת לאוהדים תקווה עם זימונו של גביגול כמחליף הישיר, וזה מצא את הרשת כבר בהופעת הבכורה וגרם לציפיות להרקיע שחקים. המלך לא מגיע? יחי המלך החדש.

עוד בנושא:
סעיף השחרור של גבריאל עומד על 18 מיליון יורו בלבד
צפו בשער הבכורה של גבריאל במדי נבחרת ברזיל
לואיז גוסטבו שוחרר לבקשתו מסגל נבחרת ברזיל
ארה"ב מול קולומביה בפתיחת קופה סנטנריו, התקצירים בוואלה! ספורט

גבריאל ברבוסה שחקן סנטוס. GettyImages
"כשאומרים גביגול, כולם יודעים במי מדובר"/GettyImages

כמו לא מעט כדורגלנים גדולים תוצרת ברזיל, סיפורו של גבריאל ברבוסה מתחיל בשכונת עוני. הוא גדל בסאו ברנרדו דו קמפו, בפרברי סאו פאולו, ובגיל 8 הצטרף לאחד מבתי הספר לכדורגל של סנטוס. כסף לאוטובוס לא היה למשפחה, אז אביו של גבריאל נהג לקחת אותו ברגל לאימונים. לשחקן יש קעקוע ובו דמות אב הנושאת על כתפיה ילד, כדי לתאר את הדרך בה היה מגיע למגרשים. שם, במשחקי הקטרגל עם הילדים, הוא קיבל את הכינוי שהפך אותו בהמשך גם ללהיט ברשתות החברתיות. גבריאל הפך ל"גביגול".

שם כזה יוצר ציפיות ומפעיל לחץ עצום על שחקן צעיר, אבל גבריאל לא התרגש. "נתנו לי את הכינוי הזה כשהייתי ילד קטן", סיפר בעבר בראיון בברזיל. "כבשתי הרבה שערים והמציאו לי את השם גביגול. זה שם כיפי, מגניב, שונה. יש הרבה גבריאל, אבל כשאומרים גביגול, כולם יודעים במי מדובר". גם בהנהלת סנטוס שמעו על הילד שלא מפסיק להבקיע (על פי הדיווחים/אגדות, בשמונה השנים שלו עד העלייה לבוגרים כבש יותר מ-600 שערים) והחליטו בשלב מסוים להעביר את המשפחה כולה למגורים נוחים יותר בקרבת האצטדיון, כדי שחלילה לא תתפתה להצעה כספית ממועדון אחר בברזיל.

חודש אחרי שחגג את יום הולדתו ה-16, נקרא גביגול למשרדי המועדון וחתם על חוזה מקצועני ראשון בסנטוס. הקבוצה דאגה לסעיף שחרור בסך 50 מיליון יורו והילד נשלח לראשונה להתאמן עם הקבוצה הבוגרת. באימונים הוא קיבל עצות מניימאר ואף שיתף עמו פעולה במשחק הכנה אחד, לפני 21 הדקות המשותפות שלהם בהופעת הפרידה של הסופרסטאר מול פלמנגו. אחרי שניימאר עזב, שבוע לפני יום הולדתו ה-17, התכשיט החדש של סנטוס כבש את שער הבכורה שלו לרשת ויטוריה. מאז, הוא על מסלול ההמראה.

ניימאר שחקן סנטוס. GettyImages
גבריאל הולך בדרכו. ניימאר בסיום משחק הפרידה מסנטוס/GettyImages

אחרי שערך את הבכורה בגיל צעיר יותר מניימאר וגם מצא את הרשת מוקדם יותר, גביגול הפך לפני כחודש וחצי לשחקן השלישי הכי צעיר שמגיע ל-50 שערים במדי סנטוס. הוא עשה זאת לפני ניימאר ורוביניו, כשרק פלה האגדי ושותפו דאז, קוטיניו, הגיעו לכמות הכיבושים הזו בגיל צעיר יותר. האוהדים התאהבו במהרה, ולא רק בגלל השערים אלא בעיקר בגלל התשוקה והחיבור האמיתי למועדון. גביגול לא התפתה להצעות מטורקיה, מהמפרץ הפרסי וגם מפיורנטינה בשנה האחרונה, ואחרי שקיבל את חולצה מספר 10 המחייבת, גם הבהיר: "סנטוס היא הכול עבורי, זה למעשה הבית השני שלי. אני משחק בקבוצה אותה אני וכל המשפחה שלי אוהבים. אני מכיר כל אדם במועדון. אני אוהד שזכה להיות על המגרש".

הילד אמנם לא הוביל עדיין את הקבוצה לתארים משמעותיים כפי שעשה ניימאר, אבל כבש כמה שערים חשובים בליגה וגם סייע לריקרדו אוליביירה בן ה-35 להחיות את הקריירה ולחזור לנבחרת, כשזה החזיר לו בתמורה עם שיעורי דת, הכוונה ודאגה של אבא לבן. "הוא הכומר שלנו, אני תמיד מתייצב להדרכות שלו", גילה גבריאל. "ריקרדו הוא מודל לחיקוי עבורי".

בניגוד לניימאר שמעדיף לשחק בשמאל ולבצע חיתוכים עם רגל ימין, גבריאל הוא שמאלי שמעדיף את כנף ימין ומתפקד מצוין גם כחלוץ. יש לו פחות טריקים מניימאר, משחק הראש שלו טעון שיפור וגם על הפיזיות הוא צריך לעבוד, אבל יכולת הסיום שלו טובה יותר ויש לו מוסר עבודה גבוה, טכניקה מצוינת והבנת משחק. לרבים בברזיל הוא מזכיר יותר דווקא את לואיס סוארס בזכות יכולת הצייד שלו ברחבה, והם מקווים שיהיה האיש שיפתור את בעיית חלוץ ה-9 של הנבחרת.

דונגה מאמן נבחרת ברזיל מפרסם את הסגל לקופה סנטנריו. AP
התעלם מהדיבורים על בעיות משמעת. דונגה בעת פרסום הסגל לקופה/AP

רוב הקבוצות הבכירות באירופה כבר הביעו עניין בכוכב הכי מבטיח שיש לכדורגל הברזילאי להציע, אבל לו יש יעד אחד אחרי סנטוס. כן, ניחשתם נכון: ברצלונה. בדיוק כמו ניימאר. למעשה, גם במקרה הזה גורלו קשור בקפטן של הסלסאו. כאשר ברצלונה רכשה את ניימאר באותה עסקה מפוקפקת ומרובת סעיפים, היא קיבלה זכות ראשונים על שלושה מצעירי סנטוס, ביניהם גביגול.

כל המתעניינות תכננו לעקוב אחרי גבריאל בטורניר האולימפי בריו, בטח אחרי ששמעו את סוכנו מדגיש כי סעיף השחרור לא עומד על 50 מיליון אלא על 18 מיליון יורו בלבד. אלא שדונגה סידר להם הזדמנות מוקדמת, כבר בקופה סנטנריו. המאמן הברזילאי, בדרך כלל משבית שמחות ידוע שבוחר ללכת נגד הלך הרוח הציבורי, הפתיע כשזימן את היהלום של סנטוס לקופה למרות הדיווחים שקיבל מאנשי הנבחרת עד גיל 20 על בעיות המשמעת שלו, ואף הגדיר אותו כמי "שיכול באמצעות כישוריו לחפות על חסרונו של השחקן המרכזי".

10 דקות כמחליף בהופעת הבכורה מול פנמה, הספיקו לגביגול להצדיק את הכינוי עם שער ראשון במדי הסלסאו ולהגביר את הלחץ לשלבו בהרכב הראשון בטורניר בארה"ב. השתלטות יפה וסיומת אלגנטית ברגל שמאל הובילו לריצה של הכובש לעבר הספסל. גבריאל ראה את הכדור נושק לרשת וניגש להעניק חיבוק לדונגה שהסכים להמר עליו. "היה חשש לגביו, שמענו דברים שליליים בעקבות הטורניר של הנבחרת עד גיל 20, אבל שוחחנו איתו והתשובות שלו סיפקו אותי", אמר דונגה. "יש לו אישיות, הוא מהיר ויש לו חוש לשערים. אני אוהב את זה מאוד. הוא יכול לכדרר ולעבור שחקנים באחד-על-אחד, וגם לשחק בכמה תפקידים בהתקפה".

בקופה אמריקה יצטרך גבריאל להוכיח כי הוא ראוי להיות חלק מהנבחרת - הן מבחינה מקצועית והן מבחינה התנהגותית. לאחר מכן, בריו, ינסה להוביל את ברזיל לזכייה היסטורית במדליית הזהב בטורניר האולימפי, כשישתף פעולה עם ניימאר לראשונה מאז אותן 21 הדקות הראשונות שלו בבוגרים. "פרויקט גביגול" של סנטוס הפך רשמית לפרויקט הלאומי.

גבריאל שחקן ברזיל חוגג שער. רויטרס
חובבי הכדורגל בברזיל יעקבו בעיקר אחריו בקופה סנטנריו. גבריאל חוגג את שער הבכורה/רויטרס

האזינו לפודקאסט "הפודיום" – עם טל בן יהודה על פתיחת סדרת גמר ה-NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully