וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי: "אני כדורגלן ואינני יודע מה הסכומים שקיבלתי מהספונסרים"

כוכב ברצלונה, שחשוד עם אביו בנוגע להעלמת מס בסך 4.2 מיליון יורו באמצעות חברות קש, הפתיע בבית המשפט. חורחה מסי: "לא צריך לעדכן אל ליאונל בכל מהלך קטן", בספרד בטוחים כי הפרעוש לא ירצה זמן בכלא

רויטרס

ליאונל מסי הגיע להעיד היום (חמישי) במשפט שמתנהל נגדו בחשד להעלמת מס. כדורגלן ברצלונה חשוד ביחד עם אביו חורחה, בהעלמת מס בגובה 4.2 מיליון יורו בשנים 2007-2009. העונש המירבי על עבירות מהסוג הזה הוא מאסר של 22 חודשים, אבל בספרד נהוג להמיר עונשים של פחות משנתיים מאסר, לעונשים אחרים כל עוד מדובר בעבריינים לא אלימים.

עוד בוואלה! ספורט:
אילקאי גונדואן עבר מדורטמונד למנצ'סטר סיטי
ברצלונה תשלם 40 מיליון יורו על מרקיניוס?
דל בוסקה: "ספרד מועמדת ראשית לזכייה ביורו 2016"

המשפט של מסי ואביו החל לפני כמה ימים בתום חקירה ארוכה שארכה שלוש שנים. החשד הוא שחלק מהכנסות שהגיעו מזכויות יוצרים ופרסום, ולא דווחו. לדברי התובע, מיליוני יורו הועלמו באמצעות חברות קש באורוגוואי, בליז, שוויץ ובריטניה.

מסי הגיע להעיד היום בפעם הראשונה וזכה לקריאות אוהדות מאוהדים של ברצלונה שהגיעו אל מחוץ לבית המשפט. הוא כבר עמד למשפט ב-2013 בגין חשד לעבירות דומות ואז שילם כופר בסך חמישה מיליון יורו. רשויות המס בספרד חוקרות גם את חבריו של מסי לברצלונה, ניימאר, חאבייר מסצ'ראנו ואדריאנו.

ליאונל מסי מגיע להעיד במשפט המס. רויטרס
המשפט יימשך בתקופה הקרובה. מסי בבית המשפט/רויטרס

במהלך הדיון אמר מסי לשופט: "אני שחקן כדורגל וזה מה שאני עושה. חתמתי על המסמכים עם אבי ואנחנו החלטנו ביחד כי עורכי הדין יקבלו תשלום על העסקאות. הדבר היחיד שאותו אני כן יודע הוא שחתמתנו על עסקאות עם מספר ספונסרים. כתוצאה מזה קיבלתי כסף על פרסומות, תמונות ועוד דברים. אני לא יודע כמה כסף שולם לי ולאן הוא הלך", שלב העדויות נגד הפרעוש ארך כארבע שעות והבשורה הגדולה על פי התקשורת הספרדית היא כי מסי לא ירצה זמן בכלא.

חורחה מסי הצהיר: "אני לא חושב שיש נחיצות לעדכן את ליאונל בכל מהלך קטן שקורה". בנוגע להאשמות על חברות קש בפנמה משפחת מסי הכחישה את קיומים. עורך דינה של משפחת מסי הוסיף: "ליאונל לא מעורב בכל ההחלטות סביב העסקים של משפחת מסי. הוא מגיע אך ורק כדי לחתום על המסמכים".

מצד התביעה טענו כי העובדה לפיה מסי לא ידע על העלמת המיסים הם מחזיקים בראיות מוצקות כדי להרשיע אותו. מלבד אוהדי ברצלונה שהגיעו לתמוך בפרעוש מחוץ לבית המשפט היו גם מספר עוברי אורח זועמים שקראו לעבר מסי: "סע לשחק בפנמה", המדינה בך דווח כי משפחת כוכב ברצלונה מחזיקה מספר חברות קש. הכרעת הדין במשפט צפויה להתקבל רק בשבוע הבא.

עדכון ראשון 13:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully