וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביעי בפלייאוף: ארבע קבוצות - שני מקומות בפיינל פור

31.5.2016 / 17:19

האלופה הפועל ירושלים תחפש מקום בפיינל פור שייערך באולמה הביתי כשתארח למשחק מספר 5 את הפועל תל אביב (21:05, ערוץ 1). אחרי שחזרה מ-2:0, מכבי חיפה רוצה להשלים את הקאמבק נגד ראשון לציון ברוממה (19:45, ספורט 5)

נייט רובינסון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יוביל לפיינל פור? רובינסון/ברני ארדוב

משחקי הפיינל פור של ליגת העל בכדורסל ייקבעו מחר (רביעי) בתום סדרות רבע גמר הפלייאוף, שבהן ייערכו מחר משחקי מספר 5 המכריעים. בסדרה הגדולה של העונה, הפועל ירושלים תחפש מקום בחצי הגמר באולמה הביתי כשתארח את הפועל תל אביב המפתיעה. המנצחת במשחק תפגוש את הפועל אילת בחצי הגמר. מכבי חיפה, שחזרה מפיגור 2:0 בסדרה נגד מכבי ראשון לציון, תארח את הכתומים כשהפרס למנצחת הוא מפגש עם מכבי תל אביב בחצי הגמר.

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב (2:2 בסדרה, 21:05, ערוץ 1)

עם 12 ניצחונות ליגה רצופים נכנסה הפועל ירושלים אל רבע גמר הפלייאוף, ולמרות שהצליחו להשוות את השיא שלהם שעמד על 13, עם ניצחון במשחק מספר 1, הקבוצה של דני פרנקו נראתה לא טוב בשלושה מארבעה משחקים בסדרה נגד הפועל תל אביב ורחוקה הפסד אחד מהדחה מפתיעה מאוד. אל המשחק האחרון הגיעה ירושלים במומנטום טוב, כשהיא מציגה כדורסל נהדר במשחק שקדם לכך, אך חזרה ליכולת שאפיינה אותה לאחרונה, כשהיא לא מקבלת תפוקה טובה משני הכוכבים הישראלים ליאור אליהו ויותם הלפרין. בירושלים רצו להמנע ממשחק חמישי בגלל הלחץ שמביא איתו, אך מאמינים שביחד עם כ-8,000 אוהדים שאמורים לדחוף אותם במשחק, יוכלו לצאת עם הכרטיס לפיינל פור ביום שני. הנתון שיעודד את ירושלים לקראת המשחק הוא שדונטה סמית' מעולם לא הפסיד סדרה של הטוב מחמישה משחקים בישראל ועומד על מאזן 0:6.

בפעם השנייה בסדרה הצליחו השחקנים של שרון אברהמי להמם את הפועל ירושלים וכעת הם רחוקים ניצחון אחד מהפיכת העונה הלא טובה שעברה עליהם לעונה טובה מאוד. בהפועל קיימת התרגשות רבה לקראת המשחק, ובצוות המקצועי מאמינים שאם השחקנים ישמרו על העקרונות הבסיסיים החשובים - סגירה לריבאונד ההגנה וירידה מהירה להגנה, יש להם אפשרות אמיתית לסיים את הערב עם כרטיס לפיינל פור ולליגת האלופות של פיב"א. אין ספק כי שחקן המפתח של הקבוצה הוא נייט רובינסון שקלע 35.5 נקודות למשחק במשחק הראשון והרביעי בסדרה ורק 8 נקודות ו-4 נקודות מדד במשחקים השני והשלישי. מי שמצטיין כשרובינסון טוב הוא ג'ף אלן, כשבמשחק האחרון בסדרה להם עם 18 נקודות ו-15 ריבאונדים במאה אחוז מהשדה.

להפועל תל אביב זה ההישג הטוב ביותר בפלייאוף מאז חזרה לליגת העל, ובקבוצה מאמינים שאם לא השיפוט במשחק הראשון הם כבר היו בפיינל פור. בקבוצה מקווים כי בניגוד למשחק הראשון, השופטים לא ילכו עם הביתיות הפעם, ויתנו לשחקנים להכריע את המשחק. בתקופה האחרונה, תחת שרון אברהמי, הצליחו השחקנים לשים מאחוריהם את ההפסדים במשחקים הצמודים שאפיינו אותם בשנתיים האחרונות, כשבמועדון מפרגנים למאמן על כך, ומאמינים שאם יגיעו למשחק צמוד, יש להם אפשרות אמיתית לנצח. "כל הקלישאות כבר נאמרו ונכתבו. אנחנו מאמינים בעצמנו, ובאים דרוכים לקראת המשחק", אמר אברהמי לקראת ההתמודדות, "ברור שהלחץ על ירושלים, ואנחנו צריכים להיצמד לעקרונות שהובילו אותנו עד היום".

חנן קולמן שחקן מכבי חיפה (ימין) עם שופט הכדורסל אלעד לייבוביץ'. ברני ארדוב
ימשיך להוביל? קולמן/ברני ארדוב

מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון (2:2 בסדרה, 19:45, ספורט 5)

שנה רביעית ברציפות שמכבי חיפה מגיעה למשחק מספר 5 בפלייאוף, כשבכל המשחקים הללו ניצחה הקבוצה הביתית. הקבוצה של רמי הדר הייתה במצב קשה מאוד רק לפני שבוע אחד כשפיגרה 2:0 נגד ראשון לציון, וראתה איך העונה הנהדרת שלה מסתיימת ללא ביקור בפיינל פור של הליגה או הגביע, אך אז חזרו הירוקים להציג את היכולת ההגנתית הנפלאה שאפיינה אותם לאורך כל העונה בדרך לחזרה לסדרה. המאמן דיבר על חשיבות הקליעה מבחוץ כמפתח לניצחון בסדרה ואכן בשני ההפסדים קלעו שחקניו 5.5 שלשות למשחק באחוזים רעים, ובשני הניצחונות? 9.5 שלשות ביותר מ-35 אחוזים. מי שהצטיין במשחק הקודם במפתיע הוא חנן קולמן שצלף 17 נקודות עם מדד 22 לעומת 6 נקודות ו-5 נקודות מדד בשלושת המשחקים הראשונים של הסדרה.

במכבי ראשון לציון ראו כבר את המקום שלהם בפיינל פור זה שנה שנייה ברציפות, אלא שבשני המשחקים האחרונים נגד מכבי חיפה, ביצעו השחקנים של אריק שיבק יותר מדי טעויות וכתוצאה מכך נענשו והפסידו. מי שלא היה נראה טוב בשני המשחקים האחרונים בראשון לציון הוא מארק ליונס שקלע 9 נקודות עם 3 נקודות מדד בממוצע בשני המשחקים האחרונים לעומת 21 נקודות ו-18 נקודות מדד בשני המשחקים הראשונים בסדרה. בקבוצה יודעים שכדי שיצליחו לנצח בפעם השנייה בסדרה ברוממה עליהם לחזור להיות אפקטיביים בהתקפה, ולחצות את רף ה-65.5 נקודות למשחק, להיות יותר מרוכזים ולאבד פחות כדורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully