וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינצ'נזו ניבאלי, הכריש ממסינה שריגש את איטליה בפעם השניה

31.5.2016 / 10:47

לפני המעבר לקבוצה חדשה, זכה רוכב האופניים האיטלקי בפעם השניה בהיסטוריה ב"ג'ירו ד'איטליה", עם מהפך מדהים בימים האחרונים של התחרות. על חביב הקהל שאסור להספיד בשום שלב

רוכב אסטנה וינצ'נזו ניבאלי. רויטרס
שוב ריגש את הקהל המקומי. ניבאלי/רויטרס

המחקר החדש שמצא קשר בין שימוש בסלולארי לסרטן צריך להדאיג מאוד את הרוכב האיטלקי, וינצ'נזו ניבאלי. עם תחילת התחרות "ג'ירו ד'איטליה" לפני כשלושה שבועות, הודיעה חברת טלפונים באיטליה על הכוונה להעניק סמארטפון בכל יום לרוכב האהוב על הקהל. מאז, הרוכב המקומי, קיבל בכל יום טלפון חדש לפני תחילת הקטע היומי. לסוגיית הסלולרי סביר להניח שהוא מצא פיתרון, אך הבעיה האמיתית שלו היתה בסיום הקטעים ההרריים, בהם המועמד הבכיר לניצחון איבד זמן יקר לקראת סיום התחרות.

ניבאלי, אלוף 2013, הגיע לג'ירו השנה בתור המועמד המוביל לזכות בגראנד טור של איטליה. ה"טיופו" - האוהדים המושבעים שעוקבים בדריכות אחר המירוץ, קיוו לראות גם השנה רוכב מבית מחזיר את החולצה הוורודה הביתה. כנראה שהקהל הביתי גרם ללחץ גדול מדי אצל האיטלקי, שביום חמישי דורג במקום הרביעי בלבד, 4:43 דקות מאחורי המוביל, ההולדני סטיבן קרייסוויק. הקהל המשיך להעניק לניבאלי טלפונים, אך התקשורת היתה פחות סימפטית. מיטב המומחים ניסו להבין מה הביא לדעיכה של ניבאלי בתחרות השנה. כושר לקוי? שינויים שבוצעו באופניים? המעבר הצפוי מקבוצת אסטנה לקבוצה חדשה מבחריין? באסטנה אף ביצעו לניבאלי בדיקות דם כדי לבדוק אם אולי מדובר במחלה.

"כולנו בני אדם" צייץ ניבאלי לאחר קטע מאכזב נוסף בתחרות. באוויר כבר החלו רחשים על פרישה מהמירוץ, למרות שפיגר בסך הכל בדקה ו-20 שניות אחרי אלחנדרו ולוורדה הספרדי שבמקום השלישי, ובדקה ו-40 אחרי אסטבן צ'אבז הקולומביאני שבמקום השני. לאחר שבדיקות הדם חזרו תקינות, ניבאלי הבטיח לרכוב עד הסוף בטורינו, כאשר סוף השבוע האחרון הבטיח סיום דרמטי למירוץ, כולל שני קטעים הרריים באלפים. אך למרות התקווה של הקהל הביתי, לכולם היה ברור שכל עוד הוא יצליח להמנע מאסון, קרייסוויק יהפוך להולנדי הראשון אי פעם שזוכה בתחרות היוקרתית. בסופו של דבר, בדיוק כפי שקרה בוולטה ב- 2010, בג'ירו של 2013 ובטור של 2014, אלי האופניים היו לצידו של אלוף איטליה האהוב.

כהרגלו, ניבאלי יזם בריחה בטיפוס השני מתוך שלושה בקטע של יום שישי, כשרק קרייסוויק וצ'אבז מצליחים להידבק אליו. בשאר המירוץ הבריחות של ניבאלי אמנם כשלו, אבל כמו בטור של השנה שעברה, הכריש שוב הצליח למצוא כוחות מחודשים בשבוע האחרון. השינוי מהותי הגיע בירידה התלולה והמהירה, כאשר קרייסוויק פיספס פניה, התנגש בקיר שלג ושבר צלע. בעליה האחרונה ניבאלי ברח לצ'אבז, ופתאום תמונת התחרות השתנתה: צ'אבז הוביל ב-44 שניות בלבד על ניבאלי, בעוד ההולנדי החבוט והחבול ירד למקום השלישי.

אתמול בקטע הטיפוס האחרון, אסטנה הוכיחה שוב שהיא הקבוצה החזקה ביותר בג'ירו השנה. בקבוצה הכתיבו קצב רצחני שהותיר את שאר מתחריו של ניבאלי ללא סיוע, בעוד האיטלקי תקף בעליה האחרונה, והפעם זה היה תורו של צ'אבז להישבר. מה שנראה כבלתי אפשרי ביום שישי בבוקר, הפך למציאות בשבת בערב, כאשר וינצ'נזו ניבאלי עלה לראש הפודיום לשמחת הקהל המקומי. היום, בקטע שיהיה רק לפרוטוקול מבחינת הדירוג הסופי, הרוכבים יחצו את קו הגמר בטורינו, כשבראשם חקוק החוק החדש של עולם מירוצי האופניים - אסור להיפצע כשהכריש ממסינה בסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully