וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי שכטר בראיון: "ניאבק חזק. גם לפני הדאבל לא ספרו אותנו"

30.5.2016 / 14:00

"מרגיש שבעונה הבאה אהיה שכטר שאני רוצה להיות", "בית"ר צריכה להשתמש בכלים שלה כמו אתלטיקו", "העיסוק בכל אוהד זה מה שעשה את בניון כזה גדול, בארץ לא מעריכים אותו". איתי שכטר מסכם עונה שכולה קדימון לעונה הגדולה הבאה. ראיון. כולל זהבי, קינן, ברדה וגוטמן

one

בווידאו: שכטר כובש מול מכבי חיפה

איתי שכטר מאוד רצה שאתלטיקו מדריד תהיה אלופת אירופה. הנס הספורטיבי שמחולל דייגו סימאונה מרגש אותו מאוד, אבל יש עוד סיבה לכך: הוא רוצה להביא את הדוגמה הזו גם לבית"ר ירושלים. "אם יש מגיע אז מגיע לסימאונה", הוא אומר. "אי אפשר שלא לפרגן ופשוט לרצות לחקות את זה. לא חושב שראינו הרבה דברים כאלה בכדורגל".

"יכול להיות שאני מזדהה עם אתלטיקו, כי יש איזשהם קווים מקבילים לבית"ר. לא שאפשר להשוות, אבל מבחינת הרצון והעוצמות זה מה שיש לנו בכדי להתמודד. לא נוכל לעמוד בתקציבים של חיפה, מכבי תל אביב ובאר שבע, אבל עם הבסיס שיש כאן פלוס פגיעה בזרים וחיזוק נכון, אפשר לעשות שנים יפות מאוד. היו לנו חודשיים שעמדנו שווה בשווה עם באר שבע ומכבי, ואז איכשהו הכל התפקשש וכל האנרגיות והאווירה הורידו אותנו. היינו בתקופה מסוימת מאוד דומיננטיים, לוחצים, חזקים וגורמים לקהל הנאה. אנחנו שווים את היכולת הזאת. זאת לא הבלחה".

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"פתחנו פער של 17 נקודות מהמקום הרביעי, וזה איפשהו היה גמור. וגם מה שקרה עם עומר. עומר שחקן מאוד חשוב מקצועית וחברתית, אי אפשר להסתיר את זה. הקארמה והדברים הפשוטים השפיעו"/ברני ארדוב

עם אישה כורעת ללדת, שכטר (29) יהיה בקרוב אב לשלושה. בדיוק השלב בחיים שבו מצפים ממך להוביל קבוצה כמו בית"ר. "גם בימים פחות טובים בבית"ר הבנתי שכאן אני רוצה להיות", הוא אומר. "מצאתי את המקום שלי".

- מה הייתה הסיבה לנפילה בפלייאוף? אצילי? אי ודאות אצל שחקנים? הבטחת המקום שלישי?

"האמת, הכול ביחד. פתחנו פער של 17 נקודות מהמקום הרביעי, וזה איפשהו היה גמור. וגם מה שקרה עם עומר. עומר שחקן מאוד חשוב מקצועית וחברתית, אי אפשר להסתיר את זה. הקארמה והדברים הפשוטים השפיעו. אבל בסך הכל עשינו עונה טובה מאוד, סיימנו במקום השלישי עם כרטיס לאירופה ובנינו משהו גם לשנים הבאות. יש מועדונים עם פי תקציב גבוה פי שניים או פי שלושה, שסיימו אחרינו".

- תסביר לי את הקטע של אי הוודאות. איך שחקנים שאין להם חוזים בעונה הבאה יכולים להוריד הילוך?

"לפעמים זה לאו דווקא בשחקן אחד ספציפי, אלא אנרגיות ברמה הכללית. לפעמים כמה שאתה רוצה, יש קבוצות שרוצות וצריכות יותר את הנקודות ואתה הבטחת את המקום השלישי. וכנראה שזה כן יושב בראש. שחקנים בלי חוזה צריכים להיות עם הרבה יותר טירוף, זאת הקריירה שלהם. מה שכן, מול סכנין הייתה ירידת מתח שאין לה הסבר. באנו טעונים ורוצים להחזיר על מה שקרה בדוחא. זה עבורי המשחק הכי כואב שהיה השנה. זאת האכזבה הכי גדולה. אני יכול להבטיח שלא נראה כך נגדם בעונה הבאה".

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"מה זה מדגדג, הרבה יותר ממדגדג. יש מצבים שאני חושב כמה מטורף זה יהיה. אם בפלייאוף לא טוב, הם בטירוף אחרי שניצחנו את רעננה במחזור האחרון - מה יקרה אם ניקח תואר?"/ברני ארדוב

- אתה השחקן היחיד שטביב באמת מדבר איתו על הקבוצה. ממה שהבנת ממנו, איזו קבוצה צפויה להיות כאן?

"דיברנו כשהוא היה בארץ. ממה שהבנתי ואני רואה גם בהחתמה שלי, זה שאלי רוצה לבנות קבוצה טובה שתרוץ חזק בצמרת. אני מאמין שרוב הסגל יישאר ועם כמה חיזוקים טובים ונכונים בית"ר תיאבק חזק למעלה. גם בעונת הדאבל עם הפועל תל אביב אנשים דיברו על מכבי חיפה, מכבי תל אביב ואפילו על בית"ר. אבל צעד אחרי צעד הצלחנו".

- הרבה שחקנים שמועמדים לבית"ר שואלים מה יהיה עם אצילי, ניקיטה, חוששים מקבוצה בינונית.

"זה טבעי, אלה שחקנים שעשו את השנה האחרונה והובילו למקום השלישי. הם מאוד דומינניטיים. כל השחקנים האלה הם בעלי חוזים בבית"ר, מבחינתי הכל ספקולציות וכולם ממשיכים. אני מקווה מאוד שהשלד הזה יישאר, הם מהמובילים בכדורגל הישראלי. אם הם יישארו בית"ר תהווה פקטור חזק מאוד בצמרת בעונה הבאה. אצילי זה אחד השחקנים שהכי נהניתי לשחק איתם בקריירה שלי. הוא עשה עונה מצוינת ואני מאוד מקווה שהוא ימשיך. הוא מאוד חשוב לקהל ולמערכת וגם אלי טביב מאוד מעריך אותו. הבנתי שעומר יתחיל איתנו את האימונים ואת אירופה ודברים תמיד יכולים להסתדר. אם הוא לא יישאר זאת אבידה של שחקן מאוד משמעותי".

- יש חיבור טוב בינך לבין רוקאביציה, חוויות מגרמניה?

"אנחנו מדברים הרבה. כשהוא שיחק בהרטה ברלין, הבקעתי גול נגדם גביע. יש משהו מיוחד באופי שלו. הוא מאוד קר רוח ושקט. הוא לא צריך לדבר ולצעוק כל הזמן כדי לשדר את הביטחון שלו. הוא אחד הגולרים הכי טובים ששיחקתי איתם, ניקיטה בכושר זה שחקן ששווה 15-20 גולים בעונה. הוא אחד הזרים הכי טובים ששיחקתי איתם בארץ. הוא מצא בית בבית"ר והוא יעשה נכון אם הוא ימשיך כאן".

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"גם בימים פחות טובים בבית"ר הבנתי שכאן אני רוצה להיות. מצאתי את המקום שלי"/ברני ארדוב
" אני מאוד רוצה לחזור למאבקי אליפות. זה חסר לי. ראיתי השנה את מכבי ובאר שבע במאבקי אליפות והייתי שולח לחברים משם הודעות שאלה המשחקים שחולמים עליהם"

- מדגדג לך תואר עם בית"ר.

"מה זה מדגדג, הרבה יותר ממדגדג. יש מצבים שאני חושב כמה מטורף זה יהיה. אם בפלייאוף לא טוב, הם בטירוף אחרי שניצחנו את רעננה במחזור האחרון - מה יקרה אם ניקח תואר? מה שיפה בבית"ר זה שגם כשפחות הולך יודעים להעריך השקעה ועבודה. אני מדבר עם הרבה שחקנים מהטופ של הכדורגל הישראלי שאומרים לי שאם הם ירצו לעשות עוד משהו בקריירה שלהם זה לשחק בבית"ר".

- שומעים בקול שלך געגוע למאבקי אליפות.

"התחלתי בכדורגל בגיל 18, 9 עונות בישראל, וחוץ מעונה אחת בנצרת עילית שירדתי ליגה הייתי בצמרת של הכדורגל, עד שהגעתי לחיפה. תמיד הייתי בקבוצות ששיחקו באירופה. בבית"ר יש בסיס טוב, בעלים שיודע מה לעשות וקהל חזק מאחוריה. אני מאוד רוצה לחזור למאבקי אליפות. זה חסר לי. ראיתי השנה את מכבי ובאר שבע במאבקי אליפות והייתי שולח לחברים משם הודעות שאלה המשחקים שחולמים עליהם".

- אחרי הגול נגד רעננה במחזור האחרון, סוג של גארבג' טיים, היית מאוד שמח. הייתה לך תקופת יובש מסוימת. זאת הטראומה מהתקופה הרעה בחיפה שעברה בראש?

"זה פחות התקופה בחיפה. כי גם כשלא הלך לי אני לא תמיד נמדד במספרים וידעתי שאני עושה דברים טובים. אני עובד בשביל הקבוצה ועושה דברים אחרים עבורה. אמנם סיימתי עם 3 שערים ו-7 בישולים, אך כשראיתי שניקיטה בתקופה טובה יותר אז נתתי לו לבעוט את הפנדל. אם צריך להוציא רוחב ולא לבעוט, אני לא אבעט. תקופה לא טובה זאת התקופה בחיפה, שלא מצליחים לעבור שחקנים ופסים פשוטים לא הולכים. בבית"ר גם במשחקים לא טובים אני שומר על הכדור, לוקח כדורי גובה, עושה דריבלים ומרגיש טוב. פעם הייתי מסתכל רק מספרים. למדתי גם לחשוב אחרת. אפשר להסתכל על הפאולים שאני סוחט ומביאים לגולים, פנדל נגד מכבי, מהלכים שמתחילים ממני שאני מושך את ההגנה. להיות חלק מכמעט כל הגולים זה הסיפוק שלי".

- בונים עליך כמנהיג בבית"ר.

"בכל מקום בקריירה אני מנהיג. בנתניה, בהפועל תל אביב, אפילו במכבי חיפה בתקופה הרעה באו אליי. במכבי חיפה היינו הרבה תותחים וכשלא הלך, רוב האשמה באה אליי. אני לא מאחל לאף אחד את מה שעברתי בחיפה מהבחינה הזאת - כשאתה בא למקום שמצפה ממך להנהיג ואתה לא מצליח לעשות את הדברים הבסיסיים. התקופה בחיפה חישלה והביאה אותי לבית"ר בוגר יותר. זה היופי בכדורגל, הוא כל כך נזיל ולא צפוי".

שחקן בית"ר ירושלים, איתי שכטר. ניב אהרונסון
"גם כשלא הלך לי אני לא תמיד נמדד במספרים וידעתי שאני עושה דברים טובים. אני עובד בשביל הקבוצה ועושה דברים אחרים עבורה. אמנם סיימתי עם 3 שערים ו-7 בישולים, אך כשראיתי שניקיטה בתקופה טובה יותר אז נתתי לו לבעוט את הפנדל"/ניב אהרונסון
"אליניב ברדה זה אחד השחקנים הכי גדולים שידע הכדורגל כאן. אבל, אם מסתכלים על שחקן העונה, אז מגיע לזהבי. שחקן שלקח את מכבי כמעט לבד לליגת האלופות, כבש 35 גולים ואולי 10 בישולים. אין פה בכלל מה לדבר"

- איך אתה מסתכל על מה שקרה עם בניון אחרי גמר הגביע?

"עד שהוא לא חתום במכבי תל אביב אי אפשר לדעת. אולי יבוא אפילו לבית"ר. הלוואי, הוא יכול לתת לנו כח עצום. כשיוסי בכושר הוא מגדולי השחקנים שהיו כאן. הוא חבר קרוב שלי ואני חושב שהוא בחור אמוציונלי עם המון תשוקה. הוא אף פעם לא יסתיר מה יש לו להגיד, גם אם זה אוהד ביציע או כתב הכי קטן. זה יוסי".

- שמעת אותו מספר שאמר לאשתו שאם אלירן נשאר יגידו לו ללכת ואכן ביקשו ממנו ללכת. ידעתם על זה אז?

"זה הפתיע גם אותי, את זה גם אני לא ידעתי. ידענו שהיה סוג של ריב עם רוני, אבל לא ידענו בדיוק מה קרה. כנראה שהוא שמר בבטן הרבה זמן דברים ואחרי הגמר גביע החליט להוציא".

- לפעמים נראה שהוא מתייחס לאנשים לא ראויים בצורה שלא מתאימה למעמד שלו.

"בניון הגיע למה שהגיע בזכות זה. זה האופי שלו. הוא עשה קריירה שעוד 100 שנה לא יעשו. מה שהביא אותו לאן שהוא הגיע זה שהוא כל כך אוהב את הקבוצה שלו, את הנבחרת, וכל כתב הכי קטן או אוהד שיכתוב או יעשה משהו הוא רוצה להגיב. הוא נפגע מדברים. כל דבר מעניין אותו וחשוב לו. הוא לא יכול שלא להתייחס לזה, זה חלק ממנו. יוסי זה אגדה. בארץ לא מעריכים אותו, מהר מאוד שוכחים. לכם זה נראה שהוא מתייחס יותר מדי, אבל זה יוסי. אם יש משחקון פה ליד הבית הוא רוצה לשחק. אני בכדורגל 12 שנה, שיחקתי עם אלפי שחקנים, ולא ראיתי מישהו שאוהב כל כך את המשחק כמוהו".

- יותר מערן מזהבי?

"התקלת אותי. אתה יודע מה, שניהם. בעצם אני לא יודע אם ערן בגיל 36 יהיה עם אותה תשוקה כמו יוסי היום. כשהיינו משחקים בליגת האלופות, זהבי רצה כבר באימון שחרור למחרת לשחק משחקונים. גוטמן היה אומר לו 'תנוח' והוא רוצה להשתתף במשחקונים. אתה מבין? זאת תשוקה מדהימה שעושה אותם למי שהם. אם הם יהיו ביחד במכבי, עם המאמן הנכון, אפשר לעשות דברים גדולים".

- מה אתה חושב על הדברים שאמר על דקל קינן?

"דקל משחק יותר חזק מאחרים. אולי נגד ערן הוא מגזים כי ערן דופק נגדם גולים בלי סוף. כנראה שבגמר דקל אמר לעצמו שהוא עוצר את זה בכל מחיר ולא משנה מה צריך לעשות. גם אני ודקל חברים, אבל במשחקים אנחנו רבים. דקל זה אחד האנשים שבמשחק ומחוצה לו זה שמיים וארץ. יהיה בסדר ביניהם".

- לפחות אתה בחרת בזהבי לכדורגלן העונה. הוא התעצבן על הבחירה בברדה.

"אליניב ברדה זה אחד השחקנים הכי גדולים שידע הכדורגל כאן. אבל, אם מסתכלים על שחקן העונה, אז מגיע לזהבי. שחקן שלקח את מכבי כמעט לבד לליגת האלופות, כבש 35 גולים ואולי 10 בישולים. אין פה בכלל מה לדבר. גם אני במקומו הייתי מתעצבן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאמין שגילי בעונה הבאה יכול להתפוצץ במכבי חיפה. הייתי שמח אם הוא היה איתנו בבית"ר"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אני מרגיש שבעונה הקרובה אני יכול להיות איתי שכטר שאני רוצה להיות. לא יודע אם של הדאבל, אבל להיות מאוד דומיננטי ואחד השחקנים המשמעותיים בכדורגל שיוכל להוביל את בית"ר למקום שהיא רוצה להיות בו"

- שנת 2010, הפועל תל אביב זוכה בדאבל, אתה וגילי כינור ראשון, זהבי יחסית כינור שני. אתה לא שואל את עצמך מה עשית לא נכון מאז, שהוא היום הסופרסטאר של הכדורגל הישראלי ואתה לא?

"לא. לפעמים החלטות בקריירה ואירועים שקורים משפעים המון. כשהגעתי לגרמניה הבקעתי בתשעת המשחקים הראשונים שלושה שערים וסטפן אפנברג אמר אז שאני הולך להיות תגלית העונה. חשבתי שאני בדרך להגיע רחוק מאוד ומאז דברים לא הסתדרו לי. לא הייתי קישוט באירופה וזה מה שהיה חשוב לי. ברור שאם דברים היו הולכים אחרת הייתי מגיע למקומות אחרים. אבל אני אומר תודה על מה שהשגתי".

- אתה היום בגיל שיא של כדורגלן, יש מצב שבית"ר מקבלת השנה את שכטר של הדאבל?

"יכול להיות. אני מרגיש שבעונה הקרובה אני יכול להיות איתי שכטר שאני רוצה להיות. לא יודע אם של הדאבל, אבל להיות מאוד דומיננטי ואחד השחקנים המשמעותיים בכדורגל שיוכל להוביל את בית"ר למקום שהיא רוצה להיות בו. מצפה מעצמי ומהקבוצה להרבה".

- החצי השני מעונת הדאבל, גילי ורמוט, די הולך לאיבוד, הוא לא נראה שמח.

"בשבעות האחרונים הוא יצא מההרכב כי עזרא, יוסי ואוברניאק תפסו מקום של קבע, אבל לפני זה היו לו משחקים טובים. כל שחקן שבסופו של דבר טיפה יוצא מהרוטציה הוא לא שמח. אבל אני מאמין שגילי בעונה הבאה יכול להתפוצץ במכבי חיפה. הייתי שמח אם הוא היה איתנו בבית"ר".

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"מה שקרה עם באר שבע זה אחד הדברים הכי גדולים שקרו לכדורגל. שאפשר להרים על הרגליים 100 אלף תושבים בדרוך. אדיר"/ברני ארדוב
"הנבחרת? אתה רואה את רפאלוב לוקח אליפות בבלגיה, ביטון בסלטיק, דמארי באוסטריה, מונס כוכב בשוויץ. ואתה לא מבין למה לא מצליחים. יש לנו את מה שצריך"

- מה אתה חושב על באר שבע?

"עד המחזור האחרון הייתי בטוח שזאת תהיה מכבי תל אביב עם העוצמות שלה. בכר הסתכל למכבי בגובה העיניים, ובתקציב קטן יותר אמר להם שהוא כאן כדי להישאר. מה שקרה עם באר שבע זה אחד הדברים הכי גדולים שקרו לכדורגל. שאפשר להרים על הרגליים 100 אלף תושבים בדרוך. אדיר".

- אצל גוטמן אתה סבלת מהתקשורת בכל זימון.

"והייתי ראוי. קח את פודולסקי בנבחרת גרמניה, היו לו תקופות לא טובות ותמיד הזמינו אותו לנבחרת כי המאמן של הנבחרת האמין בו. תמיד כשבאתי לנבחרת תרמתי, גם אצל דרור וגם אצל אלי וגם אצל לואיס פרננדס. היה רעל מסוים סביבי שלא הייתי רגיל אליו. הביקורות עליי לעתים היו קשות מדי. לעתים הדברים שנכתבים גם לא אובייקטיביים, אז למדתי לחיות עם זה. הנה, הגעתי למקום כמו בית"ר ואני נהנה מכל רגע. זה לא מכבי תל אביב, מכבי חיפה או באר שבע, עם כל התנאים והפינוקים. אבל אני אומר תודה כל רגע ונוסע מנתניה לירושלים והכי מאושר בעולם".

- אומרים שאתה "חרשן" בקורס מאמנים. הוספת לטביב בחוזה תפקיד מקצועי אחרי הקריירה?

"עדיין לא. האמת שזה מאוד מעניין אותי. לפעמים מבקרים מאמנים ואנשים לא מבינים שזה אולי התפקיד הכי קשה בעולם שלנו. שאנחנו השחקנים הולכים הביתה מתוסכלים אם שיחקנו או לא, החמצנו או משהו כזה, והמאמן הולך והכול עליו. טירוף שאנשים לא מבינים בכלל".

- כמה מדגדג לך נבחרת? גם ככה הקמפיין חסר סיכוי.

"אעשה את הכול כדי לחזור לנבחרת, זה הטופ עבורי. אני מסתכל על צפון אירלנד שניצחה את ספרד בעבר ואתה יודע שהיו נבחרות פחות טובות ממך שעשו משהו וגם אנחנו שווים את זה. אתה רואה את רפאלוב לוקח אליפות בבלגיה, ביטון בסלטיק, דמארי באוסטריה, מונס כוכב בשוויץ. ואתה לא מבין למה לא מצליחים. יש לנו את מה שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully