וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראנט מזהיר: "אם אנו מסתובבים כאן כאילו זאת הלוויה, אז כבר הפסדנו"

אוקלהומה סיטי המדוכדכת מתכוננת למשחק 7 מול גולדן סטייט (בין שני לשלישי, 4:00, ערוץ 5) כשהיא יודעת שהסטטיסטיקה נגדה. דוראנט מנסה לשדר קור רוח וביטחון ("אל תדאגו לי התקפית"), המאמן דונובן: "הפסדנו משחק, לא את הסדרה"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: לברון וקליבלנד מחכים בגמר

"אם אנחנו מסתובבים כאן כאילו זאת הלוויה, אז כבר הפסדנו", כך אמר קווין דוראנט על מצב הרוח באוקלהומה סיטי, יממה לקראת משחק מספר 7 בגמר המערב. דוראנט יודע שחבריו מרגישים תחושת החמצה, אחרי שאתמול (בין שבת לראשון) אירחו את המשחק השישי בסדרת גמר המערב, כשהם ביתרון 2:3 על גולדן סטייט, ונוצחו בו בצורה כואבת 108:101, אחרי שהת'אנדר איבדו יתרון בטוח גם במשחק וגם בסדרה. כעת, לקראת המשחק המכריע אותו תארח האלופה הלילה (4:00, ערוץ 5), אוקלהומה סיטי מנסה לשדר אמונה. וזה לא קל.

עוד באותו נושא
גולדן סטייט ניצחה 101:108 את הת'אנדר וכפתה משחק שביעי בגמר המערב
הווריירס בעננים אחרי ההצגה: בעלי גולדן סטייט השתחווה בפני תומפסון שהודה: "המשחק הגדול בקריירה"
בלוג גמר המערב: קליי תומפסון ווינר בנשמה, ווסטברוק ודוראנט (עדיין) לא לוזרים

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
מנסה לשדר מסרים חיוביים. דוראנט/GettyImages

"אף אחד לא עולה ככה", אומר דוראנט, "אסור לנו לרחם על עצמנו. הם לא הולכים לרחם עלינו. אף אחד שמעורב במשחק, אוהדים, תקשורת - לא מרחם עלינו. זה חלק מהכדורסל. עלינו מלאי ביטחון, אנחנו מאוכזבים מההפסד, אבל אנחנו חייבים לשחרר את זה ולהגיע מוכנים למשחק 7".

ויש להם סיבה להיות מאוכזבים, שלא לומר מודאגים. המומנטום של הווריירס בצורה ברורה, בעוד הת'אנדר יודעים שהזדמנות כזו עלולה שלא לחזור. כשנותרו 5 דקות לסיום המשחק השישי, והת'אנדר הוליכו בהפרש של 7 נקודות, ווסטברוק ודוראנט איבדו את זה, תרתי משמע. מאותו רגע עד לסיום השניים לא קלעו סל שדה, ורשמו 6 איבודי כדור. זו הפעם ה-16 העונה שאוקלהומה סיטי מוליכה ברבע האחרון ומפסידה את המשחק, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. הווריירס רצו 5:19 בחמש הדקות האחרונות, בעוד ראסל ווסטברוק, שב-46 הדקות הראשונות במשחק רשם איבוד אחד בלבד, רשם בדקה וחצי האחרונות 4 איבודים.

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
איפה אתה? ווסטברוק/AP

דוראנט ניסה לעודד את חבריו, אבל הוא יודע שהאשמה גם על כתפיו. את המשחק השישי הוא סיים עם 10 מ-31 מהשדה, וברבע האחרון של המשחק הכי חשוב העונה הוא קלע 4 נקודות בלבד ב-1 מ-7 מהשדה. "אם זריקות נכנסות, אחלה, אבל זאת לא הייתה הסיבה היחידה שבגללה הפסדנו במשחק", טוען דוראנט, "אנחנו עדיין במשחק, בלי קשר לכמה רע קלעתי. זה חלק מהמשחק. אני פשוט ממשיך לשחק. אם אני הייתי נותן לזה להשפיע על שאר החלקים של המשחק, אז יכולתי להגיד שהיה לי משחק גרוע. מבחינת קליעה, הייתי רע. אבל מבחינת אנרגיות, מאמץ ומנהיגות, הכל היה שם.

"לא צריך לדאוג לי מבחינה התקפית, כי אני קלע מקצוען, ואני יודע שעשיתי את זה כבר תקופה ארוכה. אני לא אומר שיהיה לי משחק גדול בכל ערב או שאקלע מצוין בכל משחק, אבל מבחינה התקפית אני נוטה לפתור בעיות". דוראנט נשאל האם הקרטוע שלו בהתקפה נבע ממוטיבציית יתר, ואמר: "זה בסדר לרצות את זה מאוד. אני חושב שלפעמים אתה צריך להרגיע, כשאתה מאוד מאוד רוצה משהו. זה משהו שאתה חולם עליו מאז שאתה ילד, רק על זה אתה מדבר במהלך הפלייאוף. זה בסדר לרצות משהו בצורה כל כך חזקה, אני פשוט צריך להירגע מעט".

הסטטיסטיקה לא מעודדת עבור OKC. אומנם רק 9 קבוצות בתולדות הליגה השלימו קאמבק מפיגור 3:1, אבל במצב של 3:3 הקבוצות הביתיות הן במאזן 24:100 במשחק 7, וקבוצות שהפסידו בבית במשחק מספר 6 במאזן 24:12 במשחק מספר 7. מאמן הת'אנדר בילי דונובן מנסה לשדר אופטימיות ואמונה.

"אנחנו מאוד נרגשים", אומר דונובן, "הפסדנו את משחק מספר 6, וזה היה משחק קשה, קשוח, מלא לחימה. אנחנו מאוכזבים שזה לא נגמר אחרת, אבל לא הפסדנו בסדרה, ותהיה לנו הזדמנות לנצח אותה. אני חושב שהחבורה שלנו היא חזקה ולוחמנית. אני חושב שהם מצפים בקוצר רוח לעלות כבר לפרקט".

עוד באותו נושא

בעלי גולדן סטייט השתחווה בפני תומפסון: "ה-NBA צריכה להודות לנו"

לכתבה המלאה
סרג' איבקה, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
עצבים וחשש. הת'אנדר/AP

דוראנט טען ש"לא ראינו את הווידאו של המשחק. כולנו מכירים את הקבוצה הזאת, כולנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות, העניין הוא פשוט לעלות ולעשות את זה, לתת הכל על המגרש, ולהיות בטוחים שזה אפשרי. אני חושב שכל החבר'ה פה מלאי ביטחון".

אחרי ההפסד שחקני אוקלהומה סיטי נראו המומים, כמעט שבורים. דוראנט אומנם הזהיר בתחילת דבריו על אווירת ההלוויה באימון, אבל מתעקש: "ברור שכשאתה מוביל 1:3 ואתה חוזר הביתה למשחק 6 אתה רוצה לנצח בו, זה משחק גדול, אבל באותו זמן, אתה מפסיד, ואז בוחן ממה אתה עשוי. אתה בוחן את האופי שלך".

ההיחנקות של OKC במספרים

אל תגידו קבוצה של שני שחקנים

עוד ב-2015 ידענו

כצפוי, הכרטיסים למשחק מבוקשים והמחירים מאמירים. בארה"ב מדוויחם שהמחיר המבוקש לכרטיס (960 דולר) הוא השני הכי גבוה למשחק מספר 7 בחמש השנים האחרונות. רק במשחק המכריע בין מיאמי לסן אנטוניו בגמר 2013 היו מחירים גבוהים יותר (1,346 דולר). הווריירס העמידו למכירה כרטיסים שנותרו, במחירים בין 230 ל-2,150 דולר, והם נגמרו תוך דקות ספורות. המחיר הממוצע לכרטיסים למשחק באתר StubHub הוא 824 דולר, הזול ביותר הוא 359 דולר. זה כמובן לא כולל כרטיסים למושבים על הפרקט, כששניים כאלו נרכשו אתמול ב-29 אלף דולר.

מתוך 232 קבוצות שהוליכו 1:3 בפורמט של הטוב משבעה משחקים, רק תשע ניצחו בסדרה. בסדרות גמר אזוריות, קבוצות שפיגרו 3:1 וחזרו הביתה למשחק המכריע הן במאזן 2:8. "מה שכרגע עומד לזכותנו זה החוסן של הקבוצה, והעובדה שלא ויתרנו גם אחרי שהובסנו פעמיים", אומר מאמן גולדן סטייט סטיב קר, "היה נהדר עבורנו להראות כזה חוסן ולב".

הווריירס היו בנחיתות בריבאונד לכל אורך הסדרה, אבל ברבע האחרון במשחק 6 מול OKC הם היו כמעט בשוויון (9:10), ואחרי שרשמו 15 איבודים למשחק לאורך הסדרה, ברבע האחרון במשחק הקודם הם רשומ רק איבוד אחד. הם אפשרו לאוקלהומה סיטי לקלוע ב-44.5 אחוז לאורך הסדרה, אבל אפשרו להם לקלוע רק 5 מ-19 הזריקות האחרונות. "כל משחק מספר 7 מביא עמו אנרגיות מיוחדות", אומר דריימונד גרין, שאחרי הניצחון הקודם צרח בירידה לחדר ההלבשה "עוד ניצחון אחד, עוד ניצחון אחד, בוא נעשה את מה שהם אמרו שאנחנו לא מסוגלים!". גרין סיכם ואמר ש"משחק 7 הוא משחק 7, עבור זה אנשים חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully