וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע של מרקו: איינטרכט פרנקפורט הקדישה את ההישארות למרקו רוס שחלה בסרטן

29.5.2016 / 14:00

יריבים הגיבו בצורה מכוערת, הרשויות בגרמניה פעלו "בצורה מבישה", אבל מרקו רוס ראה, שמע והחליט להתמודד עם הסרטן, ואפילו לעלות לשחק אחרי הבשורה המרה. על הימים הסוערים של איינטרכט פרנקפורט, שהקדישה את ההישארות לרוס ומביטה קדימה בדאגה

מרקו רוס שחקן איינטרכט פרנקפורט עם ילדיו. Alexander Scheuber, GettyImages
רוס וילדיו על הדשא בקומרצבנק ארנה/GettyImages, Alexander Scheuber

ביום רביעי, 18 במאי, התכוננה איינטרכט פרנקפורט למשחק הבית הקריטי מול נירנברג שעתיד היה להתקיים 24 שעות לאחר מכן. אחרי שנתיים ברציפות, בהן הייתה להמבורג בלעדיות מפוקפקת על משחקי ההישרדות מול הקבוצה שסיימה במקום השלישי בליגת המשנה, הפעם הנשרים היו אלה שסיימו במקום ה-16 בבונדסליגה ונאלצו לפגוש את נירנברג לצמד משחקים. זה היה ארבעה ימים בלבד אחרי שהקבוצה של ניקו קובאץ' ספגה שער מפאפי דילובוג'י בדקה ה-88 והפסידה 1:0 לוורדר ברמן במחזור הסיום, ששלח אותה למבחני הישרדות.

עוד בנושא

איינטרכט פרנקפורט שרדה בבונדסליגה עם 0:1 על נירנברג
18:45, ספורט 1: גרמניה מארחת את סלובקיה למשחק הכנה
רומיניגה: "גצה צריך לשאול עצמו אם הוא מסוגל לשחק בבאיירן"

מרקו רוס שחקן איינטרכט פרנקפורט. GettyImages
רוס בצעירותו, במדי פרנקפורט/GettyImages

איינטרכט פרנקפורט שהתה בבית מלון בעיר כשהיא מנסה לערוך הכנה אופטימלית למשחק הכל כך חשוב מול נירנבג, שכבר הוגדר כ"משחק על 70 מיליון יורו" וכו'. לפתע הופיעו במלון אנשי התביעה של פרנקפורט ואנשי ה-NADA (הרשות הגרמנית למניעת סימום בספורט). במקביל, הגיעו אנשים גם לביתו של מרקו רוס. הם ערכו חיפושים ונברו במטרה למצוא מסמכים שיפלילו את הבלם בן ה-30. הכול התחיל מכך שרוס כשל בבדיקת סמים לאחר המשחק מול דרמשטאדט בליגה, חודש לפני אותה תקרית במלון. הבדיקה הראתה שלרוס יש רמות גבוהות של ההורמון hCG בגופו. התוצאה הזו מעידה על אחד מהשניים: שימוש בסטרואידים אנאבוליים או גידול סרטני. עם היוודע תוצאות הבדיקה, מיהרו בפרנקפורט לעשות בדיקות לבלם וגילו כעבור מספר שבועות שהוא סובל מגידול סרטני.

שוב נחזור לאותו יום רביעי, בו קיבל רוס את הבשורה המרה לפיה הוא סובל מגידול (דבר שהוא בוודאי הסיק לבד אחרי שהתגלה בגופו ה-hCG). אותם אנשים שהגיעו לביתו ולחדרו במלון עשו זאת למרות שקיבלו מהרופא של איינטרכט פרנקפורט מידע לפיו רוס עצמו אובחן כחולה סרטן ולא נטל חומרים אסורים. "הצורה בה הדברים קרו אתמול, אני חייב להגיד, זו בושה וחרפה", אמר מאמן פרנקפורט ניקו קובאץ' הזועם, "אסור שיקרה דבר כמו שקרה במלון אתמול ,לא ציפיתי לדבר כזה. הייתי בהלם מוחלט. אתה מקבל אישור מהדוקטור ויש לכך עדים רבים, כולל אני בעצמי, ובכל זאת מישהו לא מאמין לזה ומגיע לבצע חיפושים במלון ובבית שלו".

זה לא היה חוסר הרגישות היחיד שהתגלה כלפי רוס לאחר היוודע דבר מחלתו, עליה הודיעה פרנקפורט ביום חמישי, ערב המשחק. מיד עם סיום המשחק שהסתיים ב-1:1 ובו שיחק רוס (שקיבל אישור מיוחד מהרופא לשחק) ואף כבש בו שער עצמי, התראיין שוער נירנברג רפאל שייפר ואמר: "אני חושב שאם בנאדם באמת חולה בצורה קשה, אז הוא לא יכול לשחק כבר היום כדורגל. זה היה מוזר מאוד שהוא שיחק היום". מאמן נירנברג רנה ויילר הוסיף בחוסר רגישות: "אני מצטער מאוד אם הוא חולה ומאחל לו להחלים, אבל זה שהודיעו על דבר כזה ביום המשחק החשוב הזה, בוא נאמר שזה לא אידיאלי".

עוד באותו הלילה, ואחרי ביקורת קשה בתקשורת, הוציאה נירנברג הודעה רשמית עם התנצלות מטעם המועדון ושני הדוברים. "המילים שלי היו מטופשות, אני רוצה להתנצל על כך. התבטאתי בלי לחשוב ולא הבנתי מה המילים שלי יעשו", אמר שייפר, "זה היה דבר שגוי מאוד לעשות. אני מאחל למרקו החלמה מהירה ואת כל הטוב שבעולם". ויילר אמר: "לא הייתי מודע לתהליך שעבר על פרנקפורט. מיד אחרי הדברים שאמרתי לתקשורת, פניתי אל אנשי פרנקפורט ורוס כדי להבהיר את עצמי ולהתנצל באופן אישי".

מארק שטנדרה שחקן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
עוד צרה שנפלה על פרנקפורט. שטנדרה/רויטרס
מיד עם סיום המשחק פרסם הבלם גם תמונה של הטלוויזיה בה צפה ב-0:1 של קבוצתו, שהצליחה להישאר בליגה. לצד התמונה הוא כתב: "תודה רבה חברים!!! אלה שחושבים שהם כבר מתים, תמיד חיים יותר. אין יותר ליגה שנייה. תודה רבה לחברים מהקבוצה על המחווה שעשיתם לי לפני המשחק! ע

לעומת אנשי היריבה, רוס זכה מהקהל שלו למחווה מרגשת כשלאחר שריקת הסיום ב-1:1 בקומרצבנק ארנה איש לא זז ממקומו במשך דקות ארוכות וכולם עמדו ומחאו כפיים לשחקן, שמצדו עבר בין היציעים עם שני ילדיו שעלו על כר הדשא וזכו להרבה אהבה וחום. גם ברשתות החברתיות כמעט כל קבוצות הבונדסליגה הוציאו הודעות בהן הביעו תמיכה ברוס וביקשו לחזק אותו ואת משפחתו וגם שחקנים רבים עשו את אותו הדבר.

בבוקר משחק הגומלין בנירנברג, שנערך ביום שני שלאחר מכן, עבר רוס ביופסיה במהלך ניתוח ובקרוב צפוי להתברר מצבו והאם הוא יזדקק לכימותרפיה והמשך טיפולים. בשל כך (וגם מכיוון שהיה מושעה בעקבות צבירת 10 כרטיסים צהובים) הוא כמובן לא נכלל בסגל של הקבוצה, אבל קובאץ' סיפר שהוא שלח לו מסרון לאחר שעבר את הניתוח וכתב לו שהוא בסדר ומאחל לקבוצה בהצלחה. מיד עם סיום המשחק פרסם הבלם גם תמונה של הטלוויזיה בה צפה ב-0:1 של קבוצתו, שהצליחה להישאר בליגה. לצד התמונה הוא כתב: "תודה רבה חברים!!! אלה שחושבים שהם כבר מתים, תמיד חיים יותר. אין יותר ליגה שנייה. תודה רבה לחברים מהקבוצה על המחווה שעשיתם לי לפני המשחק! עשינו את זה ביחד ואני גאה בכם!". רוס התייחס לכך שחבריו לקבוצה עלו לחימום כשהם לבושים בחולצות עם המספר 4 והכיתוב "רוס" על גבם.

אחרי שראה את חבריו סוגרים עבורו מעגל אחד ומשאירים את הקבוצה שלו בליגה, התפנה רוס לסגור מעגל נוסף בעצמו כשפרסם באינסטגרם שלו מכתב אהבה לאשתו. השניים נפרדו לפני כמה חודשים לאחר שמועות על בגידות מצדו של הבלם, ולפי הדיווחים האחרונים היא תמכה בו עם היוודע הבשורה והייתה לצדו. "בימים טובים, כמו גם ברעים, אנחנו תמיד כאן אחד בשביל השני. את ותמיד תישארי המלכה שלי. תודה רבה על הכול", כשאל הסטטוס הוא הוסיף גם מגוון תמונות שלהם ביחד.

הריברט ברוכהאגן יושב ראש איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
ברוכהאגן נפרד מהאוהדים/רויטרס

במעבר חד, אפשר לומר שבפרנקפורט שמחו מאוד ש-2015/16 מאחוריהם. הריברט ברוכהאגן, יושב הראש שעבד במועדון מאז 2003, הודיע שיפרוש בתום העונה ואמר שהיה צריך קרדיולוג צמוד במהלך המשחקים נגד נירנברג. מי שיחליף את ברוכהאגן בן ה-67 בתפקיד הוא כוכב העבר פרדי בוביץ', ששימש בעבר כמנהל הספורטיבי של שטוטגרט. לזעזוע הזה צריך להוסיף את העובדה שהשחקן הכי מבטיח וכישרוני בסגל של פרנקפורט, מארק שטנדרה בן ה-20, נפצע במשחק הגומלין מול נירנברג וייעדר למשך חצי שנה לפחות. העונה האחרונה לא האירה פנים גם לשטפן ריינארץ, שנאלץ לפרוש בגיל 27 בלבד בעקבות שלל פציעות. עכשיו תצטרך פרנקפורט למצוא גם תחליף לשחקן שיכול לשחק גם בקישור האחורי וגם כבלם.

יצוין כי פרנקפורט היא קבוצה עם קהל גדול מאוד ותקציב שחקנים שעומד על 35 מיליון יורו. עם זאת, כבר כמה שנים שהיא לא מצליחה להתברג בחלק העליון של הטבלה פרט ל-2012/13, אז הצליחה לסיים עונה נפלאה במקום השישי ולאחר מכן לעשות קמפיין לא רע בליגה האירופית (שכלל הפסד בבלומפילד). אבל הקמפיין הזה גבה ממנה מחיר כבד בליגה ועונה לאחר מכן היא סיימה במקום ה-13. הסגל של פרנקפורט הוא טוב בהרבה מאשר זה של קבוצות אחרות שהתמודדו בתחתית ואף טוב מזה של קבוצות שסיימו מעליה כמו אינגולשטדאט, דרמשטאדט ואחרות. יש לה כמובן את אלכס מאייר הנאמן, שנמצא כבר 12 שנים במועדון ותמיד מספק את מנת השערים שלו, אבל הוא כבר בן 33 ולא יסחוב עוד יותר מדי זמן. גם שטפן אייגנר, קרלוס זמבראנו, טימותי צ'נדלר ואניס בן חטירה הם בהחלט שחקנים איכותיים. הבעיה שהם כבר הרבה זמן לא מצליחים ליצור שלם שגדול מסך חלקיו.

עכשיו, מי שיצטרך להוציא מהקבוצה הזו הרבה יותר ממה שהוציאו ממנה בשנים האחרונות יהיה ניקו קובאץ'. המאמן הקרואטי, שקיבל את הקבוצה במצב קשה והצליח להשאיר אותה בליגה בסופו של דבר, יקבל בעונה הקרובה דף חלק ויוכל לבנות את הקבוצה כמו שהוא מאמין ורוצה ועל כך הוא גם ייבחן. ובאמת צריך להחמיא לקובאץ', שכמובן הביא גם את אחיו רוברט לעבוד איתו כעוזר. שני שחקני העבר, שצברו שנים של ניסיון בקבוצות הגדולות ביותר בגרמניה (באיירן, דורטמונד, לברקוזן), הובילו את פרנקפורט לשלושה ניצחונות בארבעת משחקי הליגה האחרונים - כולל 0:1 מול בורוסיה דורטמונד שגרם לצהובים-שחורים לאבד את האליפות סופית - ובסופו של דבר גם להישארות. ארבע מחזורים לסיום העונה, הנשרים היו במצב רע מאוד עם 27 נקודות, ארבע מתחת לברמן, שהייתה אז במקום ה-16 שמוביל למבחנים, ושש פחות משטוטגרט, שירדה אוטומטית בסופו של דבר. "המשימה הייתה לא קלה", אמר קובאץ' לאחר הניצחון בנירנברג, "הרבה חשבו שזו משימה בלתי אפשרית, אבל עשינו את זה".

עוד באותו נושא

יו"ר פרנקפורט: "הכסף בבונדסליגה לא הופך לאיכות"

לכתבה המלאה
ניקו קובאץ' מאמן איינטרכט פרנקפורט (שמאל) עם ברונו הובנר המנהל המקצועי של פרנקפורט. GettyImages
ניקו קובאץ' עם הובנר/GettyImages

האחים קובאץ' הגיעו לפרנקפורט במרץ אחרי שארמין פה הוותיק, שבעצמו החליף בתפקיד את תומאס שאף, וקיבלו את הקבוצה במומנטום רע מאוד וכשהיא במקום ה-16. מאז שמונה לתפקיד ועד הניצחון בנירנברג, עברו בדיוק 77 ימים, מתוכם היה עם משפחתו בזלצבורג רק בשבעה. קובאץ' התנתק לחלוטין מהעולם החיצון והתרכז רק באיינטרכט פרנקפורט. ניקו ואחיו רוברט קובאץ', שמשמש כעוזר אבל מוגדר כ"מאמן משותף", מקבלים החלטות ביחד אחרי דיונים משותפים כשהמוטו שלהם הוא "ראש קר ולב לוהט". עכשיו, המבחן של השניים באמת מתחיל, או כמו שניקו עצמו אמר: "למועדון בסדר גודל ענק כזה מגיע הרבה יותר". נראה אם הוא יהיה זה שיצליח לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully