וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים לארגון הבריאות העולמי: "להוציא את האולימפיאדה מריו"

125 מדענים בכירים ברחבי העולם דורשים להעתיק את המשחקים האולימפיים ליעד אחר או לדחות אותם בשל התפשטות נגיף הזיקה בברזיל: "500 אלף איש יימצאו בסכנת הידבקות מיותרת שניתן למנוע"

תינוק נבדק בחשד שנדבק בנגיף הזיקה. ברזיל, פברואר 2016. AP
תינוק ברזילאי שנבדק בחשד להידבקות בנגיף/AP

בעוד קצת יותר מחודשיים אמורים לצאת לדרך המשחקים האולימפיים בריו, אך אם לא די בפשע הגואה בברזיל ובסכנות הרבות שממתינות למאות אלפי הספורטאים והאוהדים, נראה כי ישנה סיבה נוספת לדאגה. קבוצה של 125 מדענים, כולל מדענים ממוסדות אקדמאיים בכירים (אוקפורד, ייל והרווארד) העבירה היום (שישי) פנייה דחופה לארגון הבריאות העולמי "לדחות את המשחקים האולימפיים בריו או להעתיקם למדינה אחרת" בשל התפשטות נגיף הזיקה.

הנגיף, שהתפרץ בברזיל והתפשט ללמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם, עשוי לאיים על שלומם של הספורטאים והאוהדים שיגיעו לריו. "500 אלף איש מכל העולם יימצאו בסכנת הידבקות מיותרת שניתן יהיה למנוע. בנוסף, רבים מהאנשים שיחזרו מריו עשויים להפוך לנשאים של הנגיף ולהביא להתפשטותו במדינות מערביות. במדינות מתפתחות הסכנה עוד יותר מוחשית", לשון הבקשה.

אמש פרסם ראש המרכז למניעת מחלות בארצות הברית, ד"ר טום פרידן, מכתב המבטל את הטענות לפיהן הימצאותו של הנגיף בריו עלולה לגרום להתפשטותו ביתר שאת. "אין שום סיבה לבטל או לדחות את המשחקים מסיבה זו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully