וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באליפות העולם בטניס לכיסאות גלגלים: מרוקו סירבה לשחק מול ישראל

26.5.2016 / 12:54

שוב פוליטיקה בספורט: הנבחרת המרוקאית קיבלה הוראות ישירות מהשלטון והוועד הפראלימפי שלא לעלות על המשטח. מאמן הנבחרת נמרוד ביכלר: "יום עצוב לספורט ועוד יותר עצוב לספורט הנכים"

טניסאי נבחרת ישראל אמיר לוי עם מאמן הנבחרת נמרוד ביכלר יחד עם טניסאי נבחרת מלזיה ומאמן הנבחרת. נמרוד ביכלר, מערכת וואלה! NEWS
אמיר לוי ונמרוד ביכלר בתמונה משותפת עם נציגי נבחרת מלזיה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד ביכלר

הפוליטיקה הגיעה גם לספורט הנכים, והפעם מדובר בנבחרת הטניס בכיסאות גלגלים של מרוקו, שהחליטה להחרים את המשחק מול נבחרת ישראל. הטענה לביטול המשחק היא כי הנבחרת המרוקאית קיבלה הוראה מהשלטונות המרוקאים ומהוועד הפראלימפי במרוקו, שלא לקיים את המפגש.

בימים אלה נמצאת נבחרת ישראל בטניס לכיסאות גלגלים בטוקיו ומשתתפת במשחקי אליפות העולם, המקביל לגביע דיוויס. הנבחרת גברה על הונגריה ונכנעה למלזיה, מדינה מוסלמית, שבחרה לעלות לשחק מול ישראל. לקראת המשחק השלישי באליפות מול מרוקו, החליטו היום (חמישי) המרוקאים שלא לקיים את המפגש והם לא עלו על המשטח.

מאמן הנבחרת, נמרוד ביכלר, אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "זה יום עצוב לספורט, וזה עוד יותר יום עצוב לספורט הנכים. פוליטיקה כבר נכנסה בעבר לספורט והבנתי שבעבר היה מקרה דומה בטניס מול נבחרת מרוקו, שלא עלתה לשחק מול ישראל לפני מספר שנים, אבל ספורט הנכים הוא משהו אחר. יש אחווה בין כל הספורטאים ורעות בין כולם. מה שקרה היום הוא יוצא דופן, הרגשתי שהמאמן של מרוקו לקח את ההחלטה בצורה קשה מאוד, ולא בגלל ההפסד הטכני. הוא הבין כי קרה כאן משהו רע. שיחקנו אתמול מול מלזיה והכול התנהל כשורה, זה היה משחק הוגן. היה תמוה יותר שדווקא מרוקו סרבה לשחק מולנו. זו מדינה שאנחנו כישראלים נוהגים לפקוד אותה רבות, ובכל שבוע יוצאים לשם טיולים מאורגנים".

כתוצאה מההחלטה של הנבחרת המרוקאית לא לעלות לשחק זכתה ישראל בניצחוון טכני של 0:3 והיא ממתינה ליריבה שלה על המקום החמישי. הנבחרת המרוקאית הודחה מהטורניר בעקבות ההחלטה שלא לשחק מול ישראל והיא צפויה לספוג קנס מההתאחדות העולמית. ישראל נכנעה 2:1 לאוסטרליה והמשחק הבא שלה יהיה נגד פולין החזקה, בשורותיה משחקים קמיל פבישיאק המדורג 24 בעולם ותדאוש קרוזלניצ'קי המדורג 38 בעולם.

אמיר לוי ואסי סטוקול, טניסאים. נמרוד ביכלר, מערכת וואלה! NEWS
אמיר לוי ואסי סטוקול/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד ביכלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully