וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מכל ארבעה מחפשים עבודה: שוק המאמנים האירופי בנקודת רתיחה

27.5.2016 / 18:30

לא רק מכבי תל אביב זקוקה למנהיג על הקווים בעונה הבאה. ברצלונה וריאל שוקלות להיפרד מהמאמנים הוותיקים שלהן, ברצוקאס ופראסוביץ' רוצים להשתדרג, שאראס וראדוניץ' ממתינים להצעות מפתות, ואת הקלפים עשוי לטרוף קאמבק של בלאט או מסינה. מאחורי הק?ל??עים באווירת שוק

one

רק אחד מכל ארבעה מאמנים ביורוליג יודע היכן יעבוד בעונה הבאה. לא, לא מדובר בשורה מתוך דו"ח העוני או מתוך רב המכר התקופתי של מבקר המדינה. ואין, אין צורך לרחם על האנשים שמרפדים מדי חודש את חשבון הבנק שלהם בעשרות אלפי דולרים (ואף יותר). אבל די במשפט הזה כדי להבין עד כמה חם עומד להיות הקיץ הקרוב בשוק המלפפונים.

משחק הכיסאות המוסיקליים ברחבי היבשת עומד להתפשט ולהפוך למגפה. הסיבות שונות, לעיתים גם משונות, אבל בפועל - המציאות דומה. חלק מהקבוצות לא מרוצות מהמאמנים שלהן ושוקלות להחליף אותם, ויש גם מאמנים שמקווים לשדרג את הקריירה שלהם במועדונים בכירים יותר. חלק מהקבוצות ימתינו לתוצאה במאבקי האליפות שלהן כדי להכריע, ואילו אחרות פשוט רוצות לרענן את השורות אחרי תקופה ארוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ז'אן טבק לא לבד

16 קבוצות יופיעו בעונה הבאה במועדון הסגור של היורוליג, וכרגע ארבעה מאמנים בלבד יכולים להתהדר בג'וב מובטח, או כמעט מובטח, במקום עבודתם הנוכחי: ז'ליקו אוברדוביץ' בפנרבחצ'ה, ארגין עתמאן בגלאטסראיי, יסמין רפשה בארמאני מילאנו ודימיטריס איטודיס בצסק"א מוסקבה. לצד שמו של אלוף אירופה הטרי צריך להציב כוכבית. חוזה חתום אין לו, וגם הדיווחים על עניין שהוא מעורר ב-NBA החלו לצוץ בשבועיים האחרונים, אבל בעיקר לעמדת עוזר המאמן. נשיא המועדון הרוסי אנדריי ואטוטין כבר הכריז שבקרוב תוגש הצעה ליווני להארכת חוזהו, ורק תרחיש אפוקליפטי ימנע את המשך הקשר בין הצדדים.

מכבי תל אביב אינה יודעת מי האיש שיעמוד על הקווים ביד אליהו, והיא לא לבד. אנאדולו אפס ופנאתינייקוס מכירות היטב את הסיטואציה שבה מצויים הצהובים: גם הן פיטרו את מאמנן במהלך העונה, וגם הן לא ממש בונות - או ממש לא בונות - על המחליף. אחמט ג'קי, ששימש עוזרו של דושאן איבקוביץ', קיבל למשמרת את הקבוצה הטורקית ולא מעז אפילו לפנטז על הישארות; ארגיריס פדולאקיס וז'אן טבק דווקא יכולים לראות את עצמם כמועמדים ראויים להמשיך, אבל גם זכייה באליפות לא תבטיח להם דבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דיוויד בלאט מבקר באימון נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
החלטה שלו לחזור תהפוך אותו לשם החם ביבשת. בלאט/יוסי ציפקיס

רק אליפות תציל את לאסו ופסקואל?

אלא שהפרידות המתוקשרות, המסקרנות והמפתיעות יותר מתוכננות במקומות אחרים. כל הסימנים מורים שברצלונה תיפרד מצ'אבי פסקואל אחרי 11 שנות עבודה משותפת (שמונה מהן כמאמן ראשי). הקטאלנים נראו העונה כמי שזקוקים לדם חדש ולרעיונות אחרים, וזה לא רק בגלל ההדחה המפתיעה ברבע גמר גביע המלך וברבע גמר היורוליג. אף שבארסה סיימה השבוע ראשונה בליגה הספרדית, ופסקואל הוכתר למאמן העונה, יצאו כבר דיווחים בתקשורת המקומית על פנייה לדיוויד בלאט ועל עניין ביורגוס ברצוקאס ואפילו בכוכב הקבוצה לשעבר שרונאס יאסיקביצ'יוס.

אם בלאט ישוב לאירופה, הוא יהפוך באופן מיידי לשם החם ביותר בשוק. גם חזרה אפשרית של אטורה מסינה ממשרת עוזר המאמן בסן אנטוניו תטרוף את הקלפים במועדונים העשירים.

פסקואל עצמו, המאמן הצעיר ביותר שהוכתר ב-20 השנים האחרונות לאלוף אירופה, נמצא בפרשת דרכים. יש לו חיסרון אחד משמעותי שעלול לטרפד לא מעט משרות עבורו: השפה. הוא כמעט לא מדבר אנגלית, ולאורך השנים בברצלונה התעקש לנהל בספרדית את האימונים והמשחקים ולהתחמש תמיד בעוזר שישמש גם כמתורגמן. בספרד מספרים כי הוא עשוי לקבל את אימון הנבחרת הלאומית לאחר האולימפיאדה.

גם ריאל מדריד עשויה לצאת לדרך חדשה בעונה הבאה, אחרי חמש שנים שבהן פאבלו לאסו עמד על הקווים, תיפקד לעיתים קרובות כסדרן מוניות והפך לאחד האלופים הכי שנויים במחלוקת שידעה אירופה. הבלאנקוס ניסו להיפטר ממנו כבר לפני שנתיים, ולאחר שכשלו זכו איתו ביורוליג, אבל הפעם נראה כי רק השארת האליפות במועדון יכולה להציל אותו.

מאמן ברצלונה צ'אבי פסקוואל. קובי אליהו
מאמן מעוטר ומוערך שלא מדבר אנגלית. יש קונים? פסקואל/קובי אליהו

ומי כבר מתחמם על הקווים?

לא פחות מעניין ממי שיעזבו את קבוצות העילית הוא מי שיגיעו. רבים מהמאמנים שמפלסים את דרכם לצמרת חתומים על חוזים במקומות העבודה הנוכחיים שלהם, אבל לא מן הנמנע שייצאו מהם תמורת פיצוי כספי הולם - בסכום שבדרך כלל נקבע מראש באופציית היציאה.

ברצוקאס, שהצעיד את לוקומוטיב קובאן לפיינל פור, אינו מתכוון להמשיך בשורותיה וזוכה להתעניינות בתל אביב, בברצלונה ובאיסטנבול; כל הסימנים מורים שוולימיר פראסוביץ', שהפסיד ליווני במשחק על המקום השלישי בברלין, ישוב לקדנציה שנייה באפס, אף ששמו מוזכר גם בהקשר של ריאל, והוא יצטרך לשלם דמי שחרור גבוהים לוויטוריה; אחרי חצי עונה כמאמן ז'לגיריס קובנה, שאראס יכול להיתפס כיותר מגימיק בלבד במועדונים יומרניים יותר; וגם דיאן ראדוניץ', שהצעיד את הכוכב האדום בלגרד לעוד עונת סינדרלה, ממתין לקפיצת מדרגה בקריירה שלו.

שני כרטיסים עדיין נותרו פתוחים לעונה הבאה ביורוליג. אחד מהם ילך לאלופת גרמניה, ואם זו תהיה באמברג - גם היא תוסיף מימד של חוסר ודאות, ולא באשמתה. במועדון ישמחו בוודאי לראות את אנדראה טרינקיירי ממשיך בתפקידו, אולם קבוצות עשירות ומעוטרות יותר כבר סימנו אותו, ובהן מכבי תל אביב. וכל זה קורה כשגם מאמנים כמו רימאס קורטינאיטיס, סשה ג'ורג'ביץ', ז'ואן פלאסה, אוקטאי מחמוטי וסשה אוברדוביץ' נמצאים בקלחת על תקן פנויים להובלה.

מאמן ז'לגיריס קובנה שאראס יאסיקבצ'יוס עם סרחיו רודריגס, ריאל מדריד. GettyImages
חצי עונה בז'לגיריס תספיק כדי להפוך אותו למאמן צמרת? יאסיקביצ'יוס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully