וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאורי "הפיטבול", ביומבו "רודף האריות", לברון קרס: כך טורונטו חזרה

השופטים שוב עם הראפטורס, לאורי שוב חוזר מהקבר, הצבע של ביומבו, לברון והחברים התפרקו בסיום, לאב שוב נפצע. מה עומד מאחורי ההפסד של קליבלנד בטורונטו, ואיך זה קשור ל"קללת בלאט"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

במסעותיה בארה"ב קליבלנד עדיין מושלמת בפלייאוף, אבל בקנדה היא במאזן 2:0. הקאבס הפסידו הבוקר (שלישי) 105:99 בטורונטו, והראפטורס השוו את סדרת גמר המזרח ל-2:2. קליבלנד ניצחה בשני המשחקים הראשונים בסדרה בהפרש מצטבר של 50 נקודות ונראתה בשליטה מוחלטת, אבל מאז קייל לאורי ודמאר דרוזן הפכו את המומנטום. משחק מספר 5 ייערך ביום רביעי בלילה בקליבלנד.

טורונטו ניצחה 99:105 את קליבלנד והשוותה ל-2:2 בגמר המזרח

דריימונד גרין לא יושעה על הבעיטה למפשעה. ואן גנדי: "אני בשוק מההחלטה"

קייל לאורי מול ג'ייי אר סמית, טורונטו ראפטורס מול קליבלנד קאבלירס. GettyImages
אל תרגיזו אותו. לאורי/GettyImages

מספרי המשחק

* אחרי שקלע 18 נקודות במצטבר בשני המשחקים הראשונים בסדרה, קייל לאורי קלע 20 במשחק השלישי והלילה הפציץ 35.

* לאורי ודמאר דרוזן (32) קלעו ביחד 67 נקודות - הכי הרבה אי פעם לצד של הראפטורס בפלייאוף.

* לאורי ודרוזן מצטרפים לטרי פורטר וקילייד דרקסלר (משחק מספר 2, 1992) כצמד שקולעים 30 ומעלה במשחק גמר אזורי.

* לאורי ודרוזן הם הצמד הראשון שקולעים 30 ומעלה ב-60 אחוז מהשדה בגמר אזורי מאז צ'ארלס בארקלי ודן מארלי (פיניקס סאנס, 1993).

* אחרי שקלעה 3 מ-22 מהשלוש במחצית הראשונה, קליבלנד קלעה 6 מ-8 מעבר לקשת ברבע השלישי.

* היא פתחה את הרבע הרביעי עם 11 מ-11, ועדיין הפסידה. ב-7:48 הדקות הראשונות של הרבע האחרון היא קלעה 27 נקודות, ב-4:12 הדקות האחרונות של הרבע היא קלעה 3 נקודות בלבד (ב-1 מ-10 מהשדה, 1 מ-8 מהשלוש).

* קליבלנד קלעה 13 מ-41 מהשלוש, טורונטו קלעה 53.8 אחוז מהשדה.

* ביומבו איז אין דה האוס: בשני המשחקים הראשונים קליבלנד קלעה בממוצע 55 נקודות בצבע ב-69 אחוז. בשני המשחקים האחרונים הם קלעו 28 נקודות למשחק בצבע ב-55 אחוז.

* אחרי הנאום של דוויין קייסי נגד השופטים: קליבלנד בכלל לא זרקה מהעונשין בכל הרבע השלישי, וזרקה רק פעמיים מהקו ברבע האחרון. טורונטו, מנגד, הלכה לקו 19 פעמים במשחק, 12 מהן היו ברבע האחרון.

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס עם השופט. GettyImages
לא הלכו לקו. לברון/GettyImages
ביומבו, פאטרסון, טורונטו ראפטורס. GettyImages
יש מה לחגוג. ביומבו/GettyImages

הציטוטים

מאמן טורונטו שיבח את קייל לאורי. "הוא פיטבול", אמר המאמן המנצח, "כשאתה מפקפק בו, זה הרגע שבו הוא מתעלה. ראיתי אותו עושה את זה כל כך הרבה פעמים. במהלך הפלייאוף כולם העלו לגביו סימני שאלה, והוא תמיד חזר. הוא עשה את זה כל החיים, מאז התיכון, דרך הקולג', אחר כך בשנים הראשונות בליגה, זה מה שהופך אותו לאולסטאר שהוא כיום".

לאורי, שסיים את המשחק עם אחוזים מצוינים (14 מ-20 מהשדה, פלאס 5 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו-3 חטיפות), אמר בסיום: "הרגשתי כאילו זה קרב אגרוף. מצאתי את הקצב, התחלתי לקלוט דברים, להבין מה הם הולכים לעשות מולי, איך לנצל את זה ואיך להגיב, ואני חושב שזה מייצג את הפלייאוף שלי, פשוט לחשב את מה שעומד מולי ולהבין את הדברים".

קיירי אירווינג מול ביסמאק ביומבו, טורונטו ראפטורס מול קליבלנד קאבלירס. GettyImages
דרישת שלום מדרייק. קיירי/GettyImages

מי ששוב עשה עבודה חשובה הוא ביסמאק ביומבו, הסנטר הקונגלוזי, שאחרי שבמשחק הקודם קטף 24 כדורים חוזרים, הפעם הסתפק ב-14 ריבאונדים, 5 נקודות ו-3 חסימות. אחת מהחסימות הייתה עצירה עוצמתית לניסיון הטבעה של קווין לאב, אבל החסימה המרשימה ביותר לא נכנסה לו לסטיסטיקה, כשחסם הלי-הופ של לברון וקיבל עבירה. "הוא אחד האתלטים הגדולים שלנו", החמיא המאמן קייסי לסיומסו, "הוא תמיד מקניט בנוגע לחיים בקונגו ושאנשים שם רודפים אחרי אריות. אני צריך לנסוע לשם לראות את זה. אבל יש לו רגליים ארוכות, הוא ארוך מאוד, הוא ארוך יותר משנראה לכם, וזה מאפשר לו לשמור מחוץ לצבע, בגלל זה לא אכפת לנו שהוא עושה חילופים בהגנה".

קייסי מרגיש ש"אף אחד לא נתן לנו סיכוי לנצח את קליבלנד אחרי כדור השלג, אבל אנחנו ממשיכים להיאבק, ממשיכים לעבוד קשה, מגרדים עוד ועוד בניסיון להמשיך לנצח". גם לאורי מאמין: "אני חושב שיש לנו סיכוי, תמיד האמנו בקבוצה". עוד בשורה טובה לראפטורס הגיעה מכיוונו של יונאס ואלנצ'יונאס, שהיה כשיר למשחק וישב על הספסל, אחרי שהחמיץ את שבעת המשחקים האחרונים בגלל פציעה. המאמן דוויין קייסי בחר שלא לסכנו.

עוד באותו נושא

טורונטו ניצחה 99:105 את קליבלנד והשוותה ל-2:2 בגמר המזרח

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס מול דרייק. GettyImages
לברון ג'יימס מול דרייק/GettyImages
דרייק, אוהד טורונטו ראפטורס. GettyImages
אין שם אהבה. דרייק מול לברון/GettyImages

מנגד, בקליבלנד מתחילים לדאוג. לא רק משני ההפסדים ברציפות, אלא בעיקר בגלל היכולת. אומנם הקאבס מחקו פיגור 18 נקודות ועלו ליתרון ברבע האחרון, אבל בדקות האחרונות ההתקפה של טיירון לו מעט נתקעה, ולברון ג'יימס שוב נשחק כששיחק 46 דקות ונראה עייף בדקות ההכרעה. "זה לא הספיק לנו", אמר לברון על 11 הסלים הרצופים של קליבלנד בתחילת הרבע האחרון, "כי שוב הייתה לנו פתיחה אוימה במגרש הזה, ושוב היינו צריכים לרדוף אחריהם".

ואם זה לא מספיק, קווין לאב, שקרטע כל המשחק (4 מ-14 מהשדה), נפצע ברגלו, ולא שיחק בכל הרבע האחרון. "דרכתי על הרגל של השופט, ולא הרגשתי כל כך טוב אחרי זה", סיפר לאב, שבשני ההפסדים בטורונטו רשם במצטבר 13 נקודות ו-11 כדורים חוזרים, "זה יותר בברך מאשר בקרסול. נראה מחר, אבל זה לא ימנע ממני לשחק במשחק הבא".

לאב התחיל את המשחק עם 1 מ-6 מהשדה, ועל אף שברבע השלישי שיחק 12 דקות לא רעות (5 ריב' ו-5 נק'), המאמן טיירון לו בחר לשחק עם צ'אנינג פריי, שצלף שלוש שלשות רצופות ברבע האחרון. "אני לא בטוח בנוגע לכשירותו של קווין", אמר המאמן המפסיד טיירון לו, שנשאל על לאב שדידה לספסל, ואחרי המשחק הוסיף: "במצב שלו, באווירה עוינת, במשחק צמוד, אני חושב שזה לא היה הוגן לתת לו לשחק".

דוויין קייסי טורונטו ראפטורס. GettyImages
מאמין בבחורים. קייסי/GettyImages
טיירון לו, מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
איפה לאב? לו/GettyImages

טיירון לו יודע ש"היו לנו כמה נפילות קשות בהגנה, שאסור לנו לעשות במשחק צמוד, במיוחד בפלייאוף. בכל פעם שעשינו טעות, הם ניצלו את זה". לברון ג'יימס, שאמר שהוא לא ידע שהפרשנים סבורים שהסדרה גמורה כי הוא לא נכנס לרשת במהלך הפלייאוף ("אני רואה סרטים מצוירים עם הבן שלי, לפעמים את הסדרה 'אדם נגד הטבע'") אופטימי, וטוען: "עכשיו כשאנחנו חוזרים הביתה, נהיה חייבים לשחק טוב יותר, ואני מאמין שנעשה את זה".

וגם, אי אפשר בלי הזווית של דיוויד בלאט, שמאז שהחמיא לקליבלנד וטען שהיא "המועמדת לאליפות", הפסידה פעמיים. "קללת בלאט", כפי שזה הוגדר ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully