וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי ואן חאל: בלינד המום, דפאי מאושר וסנאצ'ס עוקץ

במנצ'סטר יונייטד מתכוננים לעידן חדש. גארי נוויל עשוי לשוב כעוזרו של מוריניו, מאמן נבחרת הולנד הצהיר: "זה לא הגיע ללואי, הוא אחד המאמנים גדולים בעולם". חשש בנוגע לעתידו של רשפורד וגם: מי מ-16 השחקנים המועמדים לקבוצה יגיע?

one

שלוש שנים מאז הודיע סר אלכס פרגוסון על סיום דרכו ובמנצ'סטר יונייטד ממשיכים לחפש את הדרך לצמרת. השדים האדומים נפרדו מלואי ואן חאל אמש (שני) באופן רשמי, אחרי שכשל להעפיל עם הקבוצה לשלב הבתים של ליגת האלופות, חתם קנדציה מאכזבת בליגה האירופית וסיים את העונה במקום החמישי בליגה האנגלית, מחוץ למוקדמות הצ'מפיונס.

גם הזכייה בגביע האנגלי וקידום הצעירים כמו מרכוס רשפורד, ג'סי לינגארד ואחרים לא הותירו אותו בתפקיד. העובדה כי ההולנדי לא הצליח לסיים את החוזה, בדיוק כמו דייויד מויס, גרמה לראשי המועדון עדיין לתהות אודות מינויו של ז'וזה מוריניו, אך היעדר מועמדים ראויים פנויים הפכו אותו למועמד הבכיר.

מאמן נבחרת הולנד דני בלינד, אביו של דיילי ואחד האנשים הקרובים לוואן חאל, נותר המום: "ההודעה על סיום דרכו של לואי הייתה הפתעה גדולה עבורי. אני חש עצב גדול עבורו, זה לא הגיע לו. אני מכיר את ואן חאל שנים, עבדנו יחד והייתי הקפטן שלו באייאקס ולכן אין ספק לגבי היכולות שלו כמאמן, הוא אחד הגדולים בעולם".

מאמן ולנסיה, גארי נוויל. AP
העוזר החדש של מוריניו? נוויל/AP

בתוך כך, ג'יימי רדנאפ חושש לגבי העתיד של הסגל באולד טראפורד: "למוריניו יש רקורד מרשים, אבל הוא לא מאמן שמקדם צעירים כמו ואן חאל. העקרונות שלו הם לנצח, שזה נהדר, אך מה עם העתיד של המועדון? שחקנים כמו רשפורד עשויים להיות אלה שישלמו את המחיר, התקווה שלי כי ז'וזה ידבוק בנוסחה של ואן חאל ויעניק לצעירים גם הזדמנות אמיתית לשחק".

בממלכה כבר סיכמו את הקדנציה של ואן חאל ומנו את הטעויות הקשות מהרגע שחתם ועד להודעת הפיטורים. הראשונה היא ההתנהלות של ההולנדי בשוק ההעברות, לראייה עסקאות אנחל די מריה ורדמאל פלקאו, שהפכו לכישלונות מהדהדים כמו גם המחיר המופרז על אנתוני מרסיאל. שינוי העמדה של ויין רוני מהחוד אל הקישור, חוסר היציבות בהרכב, אך מעל לכל בלט סגנון המשחק האפרורי, שרק העמיק את הגעגועים לפרגוסון.

אחד האנשים השמחים ביותר אחרי עזיבתו של המאמן הוא ללא ספק ממפיס דפאי. הכישרון ההולנדי נרכש ב-24 מיליון יורו מפ.ס.וו איינדהובן בקיץ האחרון, אך הפך לקורבן המרכזי של הכישלון של השדים האדומים. בראיון לתקשורת ההולנדית בחר דפאי לעקוץ: "לרגע לא הפסקתי להאמין ביכולות שלי לתרום. אני לא יודע אם לוואן חאל ולי יש יחסי אהבה/שנאה, אבל הוא עוזב. ככה זה בכדורגל ואני אלמד להתרגל מהר מאוד למצב החדש. אני רוצה להישאר במנצ'סטר ולשחק טוב, הקבוצה חשובה לי מאוד וגם הנבחרת".

עוד באותו נושא

ואן חאל פוטר ממנצ'סטר יונייטד: "מאכזב שלא אשלים את התוכנית שלי"

לכתבה המלאה
שחקן מנצ'סטר יונייטד, ממפיס דפאי. GettyImages
המרוויח העיקרי? דפאי מאושר/GettyImages

בינתיים, בתקשורת כבר עוסקים בתוכניות של "המיוחד". על פי כל הדיווחים ריאן גיגס לא יישאר כעוזר המאמן ויעזוב. המועמד המפתיע לשמש כמאמן מתחת למוריניו הוא דווקא גארי נוויל. האנגלי, שקיבל את ההזדמנות בוולנסיה ונכשל בצורה טוטאלית עד המינוי של פאקו אייסטראן, עדיין מחזיק בתפקיד העוזר של רוי הודג'סון בנבחרת אנגליה. חזרתו של נוויל עשויה להתקבל בצורה חיובית אצל ראשי המועדון, בתקווה כי הוא יסייע לשמור על המורשת של הסקוטי האגדי.

בגזרת השחקנים, לא ברור עדיין האם חואן מאטה יישאר. הספרדי אמנם נחשב לשחקן הרכב בעונה האחרונה, אך מוריניו היה זה שדחק אותו מחוץ לצ'לסי. היחסים בין השניים נחשבים לטעונים כאשר ולנסיה הוזכרה כמועמדת אפשרית להחזיר את מאטה בקיץ הקרוב.

בינתיים, בתקשורת האנגלית אספו את כל שמות השחקנים שהוזכרו כמועמדים להגיע למנצ'סטר יונייטד עת יגיע מוריניו. מוכנים? זלאטן איברהימוביץ', חאמס רודריגס, ג'ון סטונס, מרקיניוס, פייר אמריק אובמיאנג, ז'ואאו מריו, אנגולו קאנטה, רפאל וראן, פול פוגבה, תומאס מולר, סאידו מאנה, אנדרה גומס, אלברו מוראטה, מאורו איקרדי, אסקייל גאראי ואלכס סנדרו.

רנאטו סנאצ'ס, שזכה למעקב צמוד מצד השדים האדומים ובחר בבאיירן מינכן, סיפר לתקשורת בפורטוגל: "כולם ידעו שהייתה הצעה מצד מנצ'סטר יונייטד, אבל באיירן מינכן הוא מועדון גדול, עם אצטדיון מרשים ו-65 אלף אוהדים בכל משחק. שם אני יכול באמת לזכות בתארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully