וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסנל רכשה את גרניט ג'אקה ממנשנגלדבאך תמורת 30 מיליון ליש"ט

התותחנים עם רכש מוקדם לקראת עונת 2016/17, צירפו את קשר הסייחים בן ה-23 שהפך לרכש השלישי הכי יקר בתולדות המועדון אחרי אוזיל ואלכסיס. ארסן ונגר: "הוא צעיר, מוכשר ועם ניסיון"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: תקציר המשחק האחרון של התותחנים, 0:4 מול אסטון וילה

ארסנל הודיעה היום (רביעי) על ההחתמה הראשונה שלה לקראת עונת 2016/17. התותחנים, שבדרך כלל מחכים עד לרגע האחרון של חלון ההעברות, התחילו את העסקים מוקדם הפעם כשהודיעו על רכישתו של גרניט ג'אקה מבורוסיה מנשנגלדבאך תמורת 30 מיליון ליש"ט. השוויצרי בן ה-23 הפך לשחקן השלישי הכי יקר בתולדות המועדון אחרי מסוט אוזיל ואלכסיס סאנצ'ס. לפי הדיווחים, ונגר רצה להשלים את הרכישה מוקדם על מנת להרים את מצב הרוח השפוף במועדון בעקבות הסיום הצולע של העונה. כזכור, ארסנל נפרדה משלושה קשרים בתום העונה: מיקל ארטטה, מאתיו פלאמיני ותומאש רוזיצקי ועכשיו גם צירפה אחד.

ארסן ונגר אמר: "ג'אקה הוא שחקן צעיר ומוכשר, שכבר עתה עם ניסיון בליגת האלופות ובבונדסליגה. עקבנו אחריו תקופה ארוכה, וכעת הוא אצלנו, על מנת להוסיף לנו איכות ועומק. נאחל לו בהצלחה ביורו עם שוויץ, ונצפה בקוצר רוח לבואו".

גם המצטרף החדש התרגש. "אני גאה מאוד להצטרף לארסנל, אני כבר לא יכול לחכות לעבור ללונדון, לייצג את המועדון במיוחד הזה ולשחק בפרמיירליג", אמר ג'אקה, "אתן הכל למעו ארסנל, בניסין לזכות בתארים ולשמח את האוהדים".

גרניט ג'אקה, ארסנל. האתר הרשמי של ארסנל, אתר רשמי
השחקן השלישי הכי יקר בתולדות ארסנל. ג'אקה/אתר רשמי, האתר הרשמי של ארסנל

ג'אקה בן ה-23 (1.85 מטר) הוא קשר מרכז שדה שגדל בנוער של פ.צ. באזל מ-2002 ועד שעלה לבוגרים ב-2010 כשהוא בן 18. הוא שיחק שתי עונות בלבד באלופת שוויץ וזכה איתה פעמיים באליפות ובגביע אחד. בנוסף, הוא זכה באליפות העולם עד גיל 17 עם נבחרת שוויץ ב-2009 וביורו הצעירות ב-2011 ונבחר לשחקן השוויצרי הצעיר המצטיין ב-2012. ב-2012 הוא התקדם מבאזל לבורוסיה מנשנגלדבאך תמורת סכום שמוערך ב-8.5 מיליון יורו והפך מהר מאוד לבעל הבית במרכז השדה של הסייחים כשהוא שותף איתם לארבע עונות מוצלחות, כולל הופעה מכובדת בשלב הבתים של ליגת האלופות העונה וזכייה בכרטיס למוקדמות ליגת האלופות 2016/17.

ג'אקה ממוצא קוסוברי וישחק בקיץ הקרוב מול לא אחר מאשר טאולנט ג'אקה, אחיו המבוגר ממנו, שמשחק בנבחרת אלבניה כשהשתיים ייפגשו ביורו. זו תהיה הפעם הראשונה ששני אחים שגדלו יחד והם מאותו אבא ומאותה אמא ישחקו אחד נגד השני בנבחרת (האחים ג'רום וקווין פרינס בואטנג הם מאותה אמא ולא מאותו אבא ולא גדלו ביחד). למרות גילו הצעיר, יש לג'אקה כבר 40 הופעות בנבחרת שוויץ והוא החל לשחק בה כבר כשהיה בן 18. הוא שחקן פיזי, חזק ובעל ראיית משחק מצוינת ומוסר כדורים ארוכים מדויקים ומוצלחים מאוד. הבעיה הגדולה ביותר איתו היא שהוא סופג הרבה כרטיסים כשאת העונה החולפת סיים עם שלושה אדומים ו-7 צהובים ובשתי העונות שלפני כן ספג 11 צהובים בכל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully