וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זאת ההוכחה שיש חיים אחרי המוות?

29.5.2016 / 8:42

ב-8 במאי הרופאים הכריזו על מותו במסלול המרוצים. ב-9 במאי הוא כבר התחרה בחמישה מרוצים. הנפילה ההקשה, הודעת הכרוז, הזריקה שהצילה את חייו והבריחה מבית החולים - בחזרה לאחד מסיפורי הספורט המדהימים של המאה הקודמת

מרוצי סוסים. GettyImages
הרופאים לא הרגישו דופק/GettyImages

"בצער רב, אנו נאלצים לבשר על מותו של ראלף נבס. דקת דומיה תתקיים כעת לזכרו". הצופים ההמומים שפקדו את מסלול המרוצים "ביי מידוס" שבסן מתאו, קליפורניה, ב-8 במאי 1936, נעמדו על רגליהם.

כמה דקות לפני כן, הג'וקי ראלף נבס בן ה-19, שלימים ייכנס להיכל התהילה של הרוכבים בארצות הברית, נשמט מסוסו במהלך מרוץ ונפל בצורה קשה על המסלול. סוסתו האהובה, פאניקינס יצאה מהתאונה ללא פגע, לאחר שנחתה על גופו של נבס, ובכך החמירה עוד יותר את פגיעתו של הרוכב. לרופאים שהוזעקו למקום לא היה ספק. נבס מת במקום, כך הם קבעו, וכמה דקות לאחר מכן הכריז הכרוז על מותו, ודקת דומיה נערכה לזכרו.

בתחילת חודש מאי מלאו 80 שנה לאחד מסיפורי הספורט המדהימים של המאה הקודמת. ראלף נבס היה רוכב מצוין, אך בהחלט לא נחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה. למרות זאת, סיפורו המדהים הפך לאגדה בקרב חובבי הספורט, ולא רק. סיפורו סופר עוד שנים רבות לאחר מותו, ועד לימים אלו הרוכב ש"מת" ו"חזר לחיים" נחשב לנס רפואי, שקשה מאוד להסביר.

"אני זוכר שהסוסה כמעט איבדה שיווי משקל, אבל אני לא זוכר שהיא נפלה", אמר הרוכב לימים. "מעבר לכך אני לא זוכר כלום, אלא רק שהתעוררתי לפתע בבית חולים".

אותם רופאים שקבעו את מותו של הרוכב הצעיר טענו כי לא הרגישו דופק. הם העבירו אותו לבית חולים מקומי, שם, בניסיון אחרון להצילו, הזריק לו הצוות אדרנלין. וזה עבד. נבס התעורר לתדהמתם הרבה של הנוכחים.

כ-3,000 נצחונות בקריירה

הוא דרש לחזור למסלול באופן מיידי, וכשנענה בשלילה פשוט ברח מהמקום, עלה על מונית וחזר למסלול המרוצים. "פשוט קמתי והתחלתי לרוץ", הוא נזכר בראיון שהעניק לתקשורת האמריקאית בעבר. "ידעתי שמה שאני עושה לא תקין, אבל לא הצלחתי לשלוט בעצמי. ברחתי מהמקום כשלרגליי נעל אחת בלבד, ומאחוריי עשרות אנשים המפצירים בי לשוב על עקבותיי. ברחתי משם, עליתי על מונית וחזרתי לנקודת ההתחלה".

שעות לאחר שהוכרז כמת, דרש האמריקאי ממארגני התחרות לחזור לסוסו, ולשוב למסלול. הם כמובן סירבו, והפצירו בו שיחזור לבית החולים, אך נבס היה בשלו. הוא חזר למסלול ביום למחרת, והתחרה בחמישה מרוצים, במהלכם גרף סכום נאה לאותה תקופה בגובה 500 דולר וכן שעון זהב יוקרתי. נבס המשיך להתחרות 28 שנה לאחר שהוכרז כמת, וזכה בלא מעט מרוצים במהלך הקריירה.

כשפרש ממרוצי סוסים בשנת 1963, היה לאחד משמונת הרוכבים היחידים בעולם עם לפחות 3,000 ניצחונות בקריירה. נבס מת בשנתו בשנת 1995 בגיל 78 - 59 שנה לאחר שהוכרז כמת בפעם הראשונה.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully