וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תגדיל את התקציב. התחרות עם הפועל באר שבע גוברת

22.5.2016 / 7:18

הצהובים מתכוונים להכניס את היד לכיס ולמנוע מבאר שבע להתמודד עימם על שחקנים פנויים בשוק. גם טיבי, שכבר היה קרוב לעזיבה, עשוי להישאר. מיכה כבר נפרד מבוס: "מצטער לשמוע שיעזוב"

one

תקציב מכבי תל אביב צפוי לגדול לקראת העונה הבאה במטרה להחזיר לקבוצה את האליפות ומתוך הכרה בכך שהפועל באר שבע תתחרה מולה על כל שחקן פנוי בשוק. בקבוצה גם יכוונו לשלב הבתים של הליגה האירופית וכבר מסמנים זאת כמטרה חשובה מאוד. "מכבי תל אביב צריכה לשאוף להיות בכל עונה בשלב הבתים של ליגת האלופות או של הליגה האירופית", אמר אמש גורם במועדון. "אם נגיע בכל עונה לשלב הבתים במסגרת האירופית, זו תהיה ההתקדמות הכי גדולה שלנו".

במכבי מבינים שאסור להם לאבד שחקנים לבאר שבע והיום (ראשון) גם מכים על חטא עקב שחרורו של מהראן ראדי לבירת הנגב. איתן טיבי, למשל, היה כבר קרוב לעזוב את הקבוצה, אבל אחרי שג'ורדי קרויף שמע שבאר שבע רוצה אותו, הוא שוקל ברצינות להאריך את חוזהו.

ערן זהבי בטירוף/ניב אהרונסון

אמש הודיעו במועדון על עזיבת המנכ"ל מרטין ביין לסנדרלנד. ביין צפוי להרוויח באנגליה פי שלוש ממה שהרוויח במכבי תל אביב ולכן כאשר נקרתה ההזדמנות בדרכו לעזוב, הוא לא היסס ועדכן את מיטש גולדהאר במהלך מבעוד מועד. האיש הבא שצפוי לסיים את דרכו במועדון הוא פטר בוס, אם כי גם אמש בסיום המשחק מול מכבי חיפה הוא לא פיזר את הערפל והמשיך לטעון כי יש סיכוי שהוא יישאר במכבי תל אביב. אפילו כאשר הוא נשאל על ידי עיתונאי הולנדי שהגיע למשחק האם זה היה משחק הליגה האחרון שלו במדי מכבי תל אביב, סירב בוס להתייחס.

יחד עם זאת, אמר ההולנדי דברים אחרים שמסגירים כי הוא כבר עם רגל וחצי בחוץ. "אמליץ לכל מאמן זר לבוא ולעבוד בישראל. תל אביב עיר פנטסטית שנכנסה עמוק ללב שלי ושל משפחתי. גם הישראלים אנשים מאוד נעימים וטובים". במכבי תל אביב טוענים כי לג'ורדי קרויף יש כבר מחליף לבוס וכי הוא נעזר בהצעה שקיבל המאמן מאייאקס כדי להמחיש למאמנים אחריהם חיזר עד כמה ישראל ומכבי תל אביב יכולות להוות מקפצה לכל מאמן זר שמגיע לכאן.

במכבי תל אביב פרגנו כלפי חוץ לבאר שבע, אבל בתוך חדר ההלבשה נשמעו כל הזמן קולות של תסכול על אובדן המקום הראשון אותו כבר השיגה הקבוצה במהלך הפלייאוף. בוס עשה סדר בדברים והסביר בדיוק מה הוא ושחקניו מרגישים: "באר שבע זכתה באליפות. זה לא שמכבי תל אביב הפסידה אותה. אבל יחד עם זאת אני לא חושב שבאר שבע קבוצה טובה יותר ממכבי תל אביב. כך או אחרת, מגיע לבאר שבע לזכות באליפות עם כל כך הרבה נקודות שהיא עשתה. זה לא יהיה הוגן מבחינתי לומר אפילו מילה אחת רעה עליהם. מגיע להם כל הכבוד. שאפו לבאר שבע".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב הביסה 0:6 את מכבי חיפה, אבל סיימה במקום השני

לכתבה המלאה
פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
"באר שבע לא טובה יותר מאיתנו". בוס/ניב אהרונסון

דור מיכה דיבר בסיום על המאמן שנתן לו הכי הרבה קרדיט במכבי תל אביב וגם הוא כבר מרגיש שזה הסוף: "מצער אותי לשמוע שפטר כנראה עוזב. מהרגע שהוא הגיע פתחתי בכל המשחקים ובאמת הרגשתי שאני מקבל ממנו הרבה קרדיט. הייתי מאוד רוצה שפטר יישאר ולכל מקום שהוא ילך, אאחל לו הרבה הצלחה".

על הניצחון המרשים על מכבי חיפה, אמר מיכה: "זו השישייה הכי עצובה בקריירה שלי, אבל צריך לפרגן להפועל באר שבע שעשתה אליפות עם 83 נקודות. מגיע להם כל הקרדיט. נתרכז בגביע ונחזור בעונה הבאה חזקים יותר. אין לנו הרבה זמן לעשות את הסוויץ', אבל אנחנו רוצים לסיים את העונה הזו עם טעם טוב בפה וזה לזכות בגביע המדינה".

על מה שאירע לפני המחזור אמר מיכה: "באנו למשחק הזה בידיעה שצריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שנזכה באליפות. האמנתי שנוכל לקחת את האליפות כי בכדורגל הכול אפשרי ואחרי שסכנין הובילה האמנו יותר. ניסינו, אבל זה לא הלך".

למה מכבי תל אביב הפסידה את האליפות?

"לא היה לנו פלייאוף טוב. ארבע תוצאות תיקו רצופות בפלייאוף זה לא משהו שמאפיין אותנו אבל הכול התנקז למשחק נגד באר שבע וברגע שלא ניצחנו ידענו שיהיה קשה לעשות את זה. אחרי שפטר בוס הגיע כבר היינו במקום הראשון אבל אנחנו הפסדנו את האליפות. מי שרוצה אליפות לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד כל כך הרבה נקודות במאני טיים".

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול גילי ורמוט שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
יותר מדי תוצאות תיקו. מיכה/ניב אהרונסון

אבי ריקן הוסיף: "ידענו שהדברים לא תלויים בנו. עשינו את שלנו והייתה סיומת יפה כי ניצחנו בצורה מאוד יפה. לצערנו באר שבע ניצחה אבל מגיע לה כל הכבוד. הם עשו כמות נקודות מטורפת. פנינו ליום שלישי לגמר הגביע. תהיה מוטיבציה לשתי הקבוצות. טדי יהיה מלא. תהיה אווירה טובה".

ריקן הגיע משוויץ כדי לקחת אליפות, אבל הוא יחכה לעונה הבאה. "איבדנו את האליפות בתוצאות התיקו בפלייאוף העליון", אמר. "יחד עם זאת צברנו 81 נקודות וזה הרבה יותר ממה שעשו כאן בעונה שעברה. היה קשה לשמור על יכולת גבוהה לאורך כל העונה כי שיחקנו המון משחקים כולל ליגת האלופות. בתחילת העונה הייתי בטוח ש-81 נקודות יספיקו. כואב לי שבאתי משוויץ ולא הצלחתי לזכות באליפות. איבוד האליפות יגרום לי לרעב גדול בעונות הבאות. טוב לי במכבי תל אביב. אני מתקדם ונהנה. חתמתי לשלוש שנים וסיום המחזור היום ייתן לי הרבה מוטיבציה לקחת תארים בשנים הבאות".

על העובדה שאיתן טיבי עשוי לעזוב את מכבי תל אביב ולהצטרף לבאר שבע, אמר ריקן: "אני בטוח שאיתן לא יעזוב כל כך מהר וירצה להישאר איתנו לעוד הרבה שנים כי הוא שחקן מאוד חשוב במערכת של מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully