וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים בכלא: הבחירה מספר 1 בדראפט 2004 ערך בכורה

14.5.2016 / 10:06

לפני 12 שנים, מאט בוש נבחר ראשון בדראפט ה-MLB. מאז הוא הספיק להסתבך בלי סוף, להיכנס למאסר ממושך, לשנות עמדה על המגרש ולהשתקם, עד שזכה לבכורה בליגה של הגדולים: "זה היה סוריאליסטי"

מאט בוש שחקן טקסס ריינג'רס. Tony Gutierrez, AP
סיפור חיים יוצא דופן. מאט בוש בהופעה ראשונה בקריירת ה-MLB שלו/AP, Tony Gutierrez

בין אם אתם חובבי בייסבול או לא, בין אם אתם עוקבים אחר ספורט אמריקאי או לא, בסיפור מרגש ויוצא דופן כמו זה של מאט בוש לא נתקלתם עד היום, באחריות.

הלילה (בין שישי לשבת), רשם בוש, בגיל 30 ושלושה חודשים, את הופעת הבכורה שלו בקריירה המקצוענית ב-MLB, ליגת הבייסבול הבכירה בארצות הברית. ולמה מדובר באירוע כל כך מיוחד? כי מאט בוש היה פעם, לפני 12 שנים, הבחירה מספר 1 בדראפט. מאז, הוא הספיק לעבור מסלול חיים משוגע, שכלל שלוש שנים בכלא והחלפת תפקיד והלילה, הוא הפך לבחירה מספר 1 בדראפט המבוגר אי פעם לרשום הופעת בכורה מקצוענית בענפי הספורט הבכירים באמריקה.

בוש גדל בסן דייגו וכבר מגיל צעיר, העוצמה האדירה שהייתה לו ביד הפכה אותו לכוכב. ביוני 2004, לאחר שסיים את התיכון וכשהוא בן 18 בלבד, הוא נבחר במקום הראשון בדראפט על ידי סן דייגו פאדרס, כאשר מיד אחריו לוקחת דטרויט את המגיש ג'סטין ורלאנדר, אחד מכוכבי הליגה בעשור האחרון. לצערו של בוש, המסלול שלו היה רחוק מלהיות מוצלח כל כך.

סיפור נפילתו של מאט בוש

מיד לאחר שחתם מול הפאדרס על החוזה, הוא קיבל בונוס חתימה ענק של 3.15 מיליון דולר. עוד לפני שהחל את הקריירה, בוש הושעה בגלל קטטה בבר ולאחר שחזר הפגין יכולת בינונית ונפצע בלי סוף, עד שבסופו של דבר בסן דייגו התייאשו והפכו אותו מחובט למגיש, אלא שגם זה לא ממש עזר. בסן דייגו, הוא הספיק להשתכר ולהכות שני צעירים בחניון של התיכון המקומי ולאחר שנשלח בטרייד לטורונטו, הוא זרק כדור בייסבול על ראשה של אישה וחבט בחלון הרכב שלה לאחר עימות ביניהם במסיבה. טורונטו שחררה אותו מיידית ואחרי שנה בלי קבוצה, הוא הצטרף לטמפה ביי.

ב-22 במרץ 2012, בוש שוב השתכר ועלה על ההגה. הוא דרס רוכב אופנוע בן 72 בשם טוני טופאנו, שנפגע בצורה קשה וחייו ניצלו רק בזכות הקסדה שהייתה על ראשו. בוש ברח מזירת האירוע ונעצר במועדון חשפנות סמוך, לאחר שניסה לעלות לבמה ועמד להיזרק מהמקום. עד היום, הוא חשוד בשתי תאונות פגע וברח נוספות שהתרחשו באותו יום באזור, אבל גם התאונה הבודדת הזו הספיקה כדי שהוא יואשם בשלל סעיפים. לאחר משפט ועסקת טיעון, קיבל בוש 51 חודשי מאסר ובסופו של דבר, שהה בכלא כשלוש שנים.

הוא שוחרר מהכלא ב-30 באוקטובר 2015 וכחודשיים לאחר מכן, קבוצת טקסס ריינג'רס, שהתמודדה בעבר עם לא מעט שחקנים בעייתיים, הסכימה לתת לו צ'אנס. התנאים: אסור לו לשתות, אסור לו לנהוג ואביו ילווה אותו לכל אימון ומשחק ויגור איתו כל הזמן. במהרה, בוש הראה בקבוצות הפיתוח של הריינג'רס שלשחק בייסבול הוא עוד לא שכח ואתמול, טקסס זימנה אותו, לראשונה בחייו, למשחק בליגה של הגדולים.

בוש עלה למגרש באינינג התשיעי והאחרון בהפסד הביתי 5:0 לטורונטו והתודד בצורה מרשימה עם שלושת החובטים האדירים של הבלו ג'ייז שעמדו מולו ולא הצליחו להשיג חבטה: "כשהייתי בכלא, אנשים כל הזמן שאלו אותי אם אני חושב שיום אחד עוד ייצא לי לשחק בליגה הבכירה וכל הזמן עניתי שאני לא יודע. אתמול בערב דפקו לי על הדלת ואבא שלי ואני לא היינו בטוחים מי בא אלינו פתאום. אבל כשהמאמן של קבוצת הפיתוח אמר שזה הוא, פתאום הייתה לי תחושה טובה שזה הולך לקרות. התחלתי לקפוץ משמחה, לחשוב על כל העבודה הקשה שלי בתקופה האחרונה ועל הדרך שעברתי. זה בלתי ייאמן, קשה להסביר את זה. ניסיתי לשחק כרגיל, אבל זה היה סוריאליסטי. מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully