וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון אמסלם: "מעולם לא נתקלתי בתגובה הומופובית במגרשים"

13.5.2016 / 13:21

בעולם הכדורסל הגיבו ליציאה מהארון של גילי מוסינזון. סנטר העבר של האדומים: "גם כשקראו לעברי 'אמסלם ההומו' זו הייתה הקנטה ולא הומופוביה". עמית גל: "המיניות שלו לא מעניינת, אני מחבק אותו"

קובי אליהו

בווידאו: גילי מוסינזון מטביע לפני שנה

ההודעה של כדורסלן העבר גילי מוסינזון, שהצהיר כי הוא "נמשך לשני המינים" בפוסט נוקב בפייסבוק, בו תקף גם בכירים בכדורסל הישראלי, מכה גלים. השחקנים והמאמנים שעבדו עם מוסינזון לא הופתעו שדווקא הוא בחר לעשות כך, אך נמנעו מלהביע דעה.

"אם היית אומר לי ששחקן אחר עשה דבר כזה ויצא מהארון, גם שחקן שהיו דיבורים עליו, הייתי מופתע, אבל עם גילי שום דבר לא מפתיע", אמר אחד המאמנים שעבד איתו בעבר. "נכון שספורט זה עסק מאוד גברי וסקסיסטי, אבל אני חושב שהתמונה שהוא מצייר היא יותר מדי קיצונית. לא מאמין שבימים אלה מאמן אומר לשחקן הומו, או דברים בסגנון הזה. מאמן יכול לפעמים לקלל שחקן, אבל זה נהוג כדי לדרבן אותו, וגם אז נזהרים כדי לא לחצות גבול".

גילי מוסינזון. סטודיו לם וליץ, רפי דלויה
"התמונה שהוא מצייר יותר מדי קיצונית". מוסינזון/רפי דלויה, סטודיו לם וליץ

מי שעבד עם מוסינזון בימיו בגליל עליון הוא המנהל המיתולוגי של הפועל גליל עליון, שמועסק כיום בהפועל חולון - עמית גל. "לא שמעתי על זה, לא נכנס לסיפור של גילי", הוא אומר. "גילי הוא חבר ואח, אחלה בן אדם, לא ענייני אם הוא יצא או לא. כל אדם באשר הוא. אני הכי מכבד ומחבק אותו. אין אדם יותר מצחיק מגילי, והוא באמת של סוג של אח לתמיד והמיניות שלו לא מעניינת אותי. זה בכלל לא עניין אותי כל השנים האלה מה המיניות של השחקנים, כל מה שעניין אותי זה שצריך לשים את הכדור בסל. זה כל מה שאני צריך, הניצחון מבחינתי הוא לא הדבר הכי חשוב, הוא הדבר היחיד. אין לי אח ואחות, צריך לנצח בכל מקום, לא מעניין אותי אם על המגרש יש גבר או אישה, מה שאני צריך זה ניצחון, נקודה יותר מהקבוצה היריבה. מעבר לזה, שום דבר לא מעניין".

שמעון אמסלם, ששיחק עם מוסינזון בהפועל תל אביב ונתקל בקללות לא פעם מצד האוהדים, אמר: "אני לא אוהב שאנשים שמחליטים פתאום שהם משהו שהם לא היו כל החיים, ואז הם מתחילים ללכלך על כל מה שהיה לפני כן. מעולם לא נתקלתי בתגובה הומופובית כזאת או אחרת בעולם הספורט, תמיד נתקלנו בקללות כמו 'אמסלם ההומו' או דברים כאלה, וזאת הייתה הקנטה ולא הומופוביה. אין לזה משמעות, והשחקנים לא ייחסו לזה משהו שיכול להשפיע על חדר ההלבשה או משהו כזה. לא נתקלתי בהומופוביה".

שחקן הפועל תל אביב לשעבר, שמעון אמסלם, בטקס לזכרו של אורי שלף. ברני ארדוב
שמעון אמסלם/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully