וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק המושלם של מכבי חיפה: ה-11 של השבת, על 5 מ-5 של הירוקים

מיותר להתעצבן מספיגת הצהובים של הירוקים בדוחא - האשמה היא בחוקה ולא באנשים שמנצלים אותה. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: אל תתרגשו מהמו"מ התקשורתי של בניון, אל תעצרו את הריצות-גול של שלומי דורה ואל תוותרו לטביב על מחלקת הנוער של בית"ר

one

1. המו"מ בין בניון למכבי חיפה - הסניף התקשורתי

אנחנו בעיצומם של ימי ספורט מרגשים. לסטר חגגה אליפות מול הקהל הביתי, הפועל באר שבע רחוקה שלושה משחקים מהישג היסטרי, אתלטיקו מדריד הדיחה שתי אימפריות ענק בדרך לגמר אירופי. ובשבוע שעבר, כמובן, גם נורתה רשמית יריית הפתיחה לסניף התקשורתי של המו"מ התורן בין מכבי חיפה ליוסי בניון.

אתמול הקפטן לקח חלק באופן ישיר. "המשחק הבא נגד באר שבע מאוד חשוב, יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון שלי בחיפה", אמר לאחר ה-0:1 של מכבי חיפה בדוחא. "אם לא אמשיך, אני מקווה שלפחות ניפרד בצורה יפה. המועדון מתנהל בדרך שלו ואני מתנהל בדרך שלי. יש פה לא מעט אנשים שמקבלים החלטות וכל אחד ייקח את ההחלטה הנכונה ויתקדם הלאה. זכותו של כל צד לכלכל את צעדיו ולראות מה הכי נכון לו ולמשפחה שלו".

אפשר לנתח כל מילה ומילה, לתהות לאלו אנשים התכוון בניון, את מי הוא מבקר, האם ההודעה משמעותה לזכות בלגיטימציה מהקהל לגבי מעבר לקבוצה אחרת ועד כמה מצבו הכלכלי האיתן בכלל יושפע מהחוזה שיקבל בעונה הבאה - אבל זה לא מעניין.

זה לא מעניין, בגלל שראינו מה טיבן של התבטאויות מו"מ נחרצות יותר מצד בניון ומכבי חיפה.

שנלך שנתיים לאחור?

ביוני 2014, המלפפון החם בניון פיצץ מו"מ מול מכבי חיפה עם ההודעה הבאה: "כמו שהבטחתי בעבר את העדיפות הראשונה תקבל מכבי חיפה וכך עשיתי… אך למרות היחסים המצוינים ביני לבין המועדון הנפלא הזה לא הצלחנו להגיע לעמק השווה ואני רואה את עצמי חופשי לנהל משא ומתן מול כל קבוצה אחרת". מכבי חיפה הוציאה אף היא הודעה שסתמה את הגולל על עסקת קאמבק מרגשת.

יום לאחר מכן - תדהמה! - בניון והירוקים הודיעו: יש דיל. אז סליחה לכל המעורבים במו"מ התקשורתי הזה - הרשו לנו שלא להתרשם. כשיהיה מה להודיע, תודיעו. בינתיים, תתרכזו בלהביא למועדון גביע ראשון מאז 1998. זו, אגב, תהיה מתנה ראויה לפרידה ראויה.

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חוזר על עצמו. יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

2. הצהובים באים

חמישה שחקני מכבי חיפה היו צריכים לספוג כרטיס צהוב כדי להחמיץ את משחק הליגה מול מכבי תל אביב, ולהבטיח השתתפות בגמר הגביע בין השתיים. ומה אתם יודעים? כל החמישה - בינגו. אוברניאק קצר את עוסמאן שנייה לפני שהוחלף, לביא ובניון עשו את זה בסטייל - צהוב מעולם הכדורגל. ואז הגיעה תוספת הזמן, וסטיוקוביץ' וואליינטה השתינו מהמקפצה. עבירה על טואטחה, השוער רץ למרכז המגרש כדי למחות על משהו - כמה נוח - וחטף את הצהוב. ואז הבלם ספג כרטיס על בזבוז זמן בכדור החופשי, שניתן כתוצאה מאותה עבירה. המשימה הושלמה - 5 מ-5 - ורוני לוי בטח סינן לעצמו שאם החבר'ה היו כל כך ממושמעים לאורך העונה, הוא היה רושם 20 נקודות יותר, לפחות.

לאלו שחושבים שזה קשור לפגישת רוני-ג'ורדי - תיאוריות מופרכות תשאירו למשחקי הכס. כדי לסכם דיל מרשיע, לכאורה, מספיק להרים טלפון או לשלוח הודעה בוואטסאפ. לא צריך קפה בקניון. לאלה שחושבים שבהתאחדות או במנהלת יעשו משהו - קנס, השעיה או נזיפה - ראיתם ששני הגופים האלה לא באמת מסוגלים להרחיק שוער שדחף מאמן.

זהו עוד סעיף בעייתי בחוקה בעייתית של ענף שמשאיר יותר מדי פרצות לעבריינים. ספורטיביות? דפדפו. ספורטיביות, כפי שטענתי גם אחרי הוצאת החוץ של טב"ח2, היא אוברייטד. המטרה היא לנצח, לא לזכות בתחרות "חביבת הקהל". ראוי להזכיר שגם שחקני הפועל באר שבע, שיר צדק וג'ון אוגו, שחו לכאורה באותה הבריכה כשספגו צהובים משעים מול בני יהודה; גם כוכב, יובאנוביץ', זהירוביץ' וגילמור של הפועל עכו ידעו מתי לחטוף את הכרטיס - ב-0:1 על כפר סבא בדצמבר. בכך החמיצו משחק בלתי אפשרי בטרנר מול באר שבע, ושיחקו בגביע.

עד שהחוקה תשתנה ויימצא פתרון יצירתי שיאפשר ענישה )הנה אחד: כל שחקן שיושעה בגלל צהובים, יגריל את המשחק בו לא ישותף מתוך רשימות המשחקים הנותרים - זה אפילו יהיה מעניין תקשורתית), נמשיך לראות מקרים כאלה - שקופים יותר ושקופים פחות.

באופן אירוני, היום 8.5 - ושש שנים לאחר "משחק הסרוחים" בו מכבי תל אביב פינתה את הדרך למכבי חיפה, הירוקים כנראה קבעו שגורל המחזור האחרון יהיה זהה, רק בהיפוך תפקידים. השאלה היא האם במכבי חיפה כל כך בטוחים בהבטחת המקום הרביעי. האם לא רואים שם אפשרות שסכנין תגנוב את המקום הרביעי, מכבי תל אביב תזכה בגביע, והם יישארו קירחים - סליחה, צהובים - מכאן ומכאן.

שחר הירש (משמאל) עם מארק ואליינטה שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
לשניהם היתה סיבה לחגוג. שחר הירש עם מארק ואליינטה/אדריאן הרבשטיין

3. שחר, עזוב את שחר

הדבר הכי גרוע ששחר הירש יכול לעשות היום בבוקר הוא לחשוב שבמכבי חיפה יתנו לו אשראי רחב יותר בעונה הבאה. אתמול כבש שער ליגה ראשון, ובעונה שעברה, בזמן זה, הירש ספר תשעה כיבושי ליגה בהפועל פתח תקוה. בקיץ יצטרך לקבל החלטה - האם הוא רוצה לשחק במכבי חיפה, או לשחק כדורגל.

seperator

4. נתון השבת: התקדים שישמח את הפועל באר שבע

הנתון מובא תודות לגולש Noam Ys: בעונת 1996/97 אשקלון ואשדוד עלו לליגה הבכירה. באותה עונה זכתה הפועל באר שבע בתואר האחרון שלה. העונה, אשקלון ואשדוד עלו לליגה הבכירה. עכשיו תור החבר'ה מהנגב להשלים את השחזור.

שלומי דורה מאמן עירוני קרית שמונה (שני מימין). סוכנות ג'יני
אל תפסיק לרוץ. שלומי דורה/סוכנות ג'יני

5. שלומי דורה: על ספרינטים שלא נמדדים ב-GPS

תנו, תנו לשלומי דורה לרוץ אחרי גולים. בעונה מסויטת כמו זו שעוברת עליו — 27.78% הצלחה; 0.61 כיבושים למשחק — כל גול הוא לידת עכוז, ואתמול דורה באמת נראה כמו מישהו ששחרר מטען כבד. תבקרו אותו על אחוזי ההצלחה, על כיבושים למשחק, על החרמת ה-GPS, על כל מה שתרצו. אבל שימשיך לרוץ אחרי גולים. לראות משחק של קבוצה של שלומי דורה זו לא הנאה גדולה. לרוב זה אפילו סבל. אבל הריצות-גול שלו - הריצות-גול שלו הן תענוג צרוף. אם הקבוצות שלו היו משחקות כמו הריצות-גול שלו, שלומי דורה היה דופק היום ספרינטים באולימפיקו.

6. ציטוט השבת - לינקר, זהירות, שליימה מאחוריך

"אני לא לובש תחתונים", אמר שלמה שרף ב"יציע העיתונות". כולי תקווה שהחבר'ה של "הוצא מהקשרו" מארגנים ריוניין. איזו התבטאות אדירה.

7. הפרשה הכי מרה של טביב בבית"ר

בזמן שכולם מתעסקים בפרשת עומר אצילי ובאופציה שתתממש על איתי שכטר, מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים מידרדרת לתהום. והבוס אלי טביב, כך נראה, נותן לה. לפי מספר גורמים, המחלקה נראית נורא, גם המגרש, גם התנאים. מזל שטביב עזב את המועדון לאחר אירועי שארלרואה. אחרת, יש בבירה אנשים אכפתיים שעוד היו מאשימים אותו בחוסר אכפתיות משווע. מהצד, כך נראה, העבר לא מעניין, ההווה מתעתע, העתיד לא קיים. אבל זו לא אשמת טביב. הוא הרי הצהיר שהוא עוזב.

אלי טביב, בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מה עשה הנוער? אלי טביב/קובי אליהו

8. שוינפלד דווקא משלם בזמן

במכבי נתניה סיפרו שג'ורדי קרויף עצר ב-1.2 מיליון שקל את השתתפותו ב"מכירה הפומבית" עבור ארון שוינפלד. אמיר כבירי הוסיף כמה מאות אלפי שקלים, וזכה בחלוץ המסיבי והבלונדי. מאז, שוינפלד כבש 8 שערים ב-11 משחקי ליגה באדום; אורלנדו סה, אגב, הרשית פעמיים ב-10 משחקי ליגה. בהפועל לא קיימו יותר מדי החלטות רכש נכונות העונה. זו של שוינפלד מסתמנת כנהדרת. נראה שהוא תפור למידותיה, אפילו כשהוא עולה עם החולצה הלא נכונה.

9. כבשה זהובה

3 משחקים, 100% הצלחה, 3.33 שערים בממוצע. אם הפועל תל אביב היתה משחקת רק נגד בני יהודה - היא היתה אלופה.

29 משחקים, 37% הצלחה, 0.69 שערים בממוצע. אם הפועל תל אביב לא היתה משחקת כלל נגד בני יהודה - היא היתה חזק במאבק הירידה.

10. רייטינג השבת

הערב!!! 20:00!!! מכבי פתח תקוה!!! מכבי נתניה!!! אפילו הברווזים חוטפים צמרמורת מההתרגשות.

11. ואחד אחרון על לסטר

במשרד הביתי שאוטוטו יהיה לי עדיין אין פוסטרים. הפוסטר הראשון יהיה של קלאודיו ראניירי. זה יהיה פוסטר שיספר את כל מה שצריך לספר, לגבי הכול.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully