וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארצות הברית: דיוויד בלאט המאמן הפנוי הכי טוב ב-NBA

באתר הפופולרי Hoopshype ערכו משאל גולשים וקיבלו תוצאות מפתיעות, כשהישראלי הקדים את פרנק ווגל, ג'ף ואן גנדי ואטורה מסינה. בניו יורק מדווחים: "בלאט מופתע מהעיכוב של פיל ג'קסון"

מערכת וואלה!

בווידאו: 'משחק מקדים' על הג'וב המסוכן הבא של דיוויד בלאט

אל שוק המאמנים החופשיים ב-NBA הצטרף אמש (חמישי) עוד שם עם רזומה מרשים, פרנק ווגל, שפוטר מאינדיאנה אחרי חמש עונות מוצלחות למדי. בכך הצטרף ווגל בן ה-42 לרשימה ארוכה של מאמנים שמתמודדים, נכון לעכשיו, על ארבע משרות פנויות בסקרמנטו, יוסטון, הניקס ואינדיאנה, כמובן. בארצות הברית מסוקרנים מהקיץ העמוס בחילופי המקומות על הקווים של קבוצות רבות.

אמש ערך האתר הפופולרי Hoopshype סקר בו נשאלו הגולשים מי המאמן הכי טוב בשוק כרגע. באופן מפתיע משהו, בלאט דורג במקום הראשון וקיבל את מרבית הקולות, כשבמקום השני ניצב ג'ף הורנסק (שפוטר לאחרונה מפיניקס), במקום השלישי ג'ף ואן גנדי (אימן לאחרונה ביוסטון, בשנים האחרונות פרשן מוצלח) ואחריהם בעשירייה הפותחת פרנק ווגל, אטורה מסינה, אלסטון טרנר, ביירון סקוט, קווין מקהייל, מונטי וויליאמס ומארק ג'קסון.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הגולשים מחזיקים ממנו. בלאט/GettyImages

למרות ההערכות האופטימיות בקרב קהל אוהדי ה-NBA בארצות הברית, נראה כי המשרה אליה בלאט הכי קרוב, זו של המאמן הראשי בניקס, לא תאוייש בימים הקרובים. בתפוח הגדול הופתעו לגלות אמש שפיל ג'קסון נסע לחופשה פרטית של כמה ימים כשתהליך מינוי המאמן נמצא בעיצומו, ותהו האם המשמעות היא שהזן מאסטר לא מתלהב מאף אחת מהאופציות העיקריות שהוזכרו בשבועות האחרונים (מינויו של דיוויד בלאט, או השארתו של קורט ראמביס). ב'ניו יורק טיימס' פרסמו הלילה טור על ההתפתחויות האחרונות אצל פיל ג'קסון, וטענו כי "בלאט מופתע מהעיכוב בהחלטה שלו".

"לפי מקורבים לדיוויד בלאט, הוא יצא מהראיון עם ג'קסון וסטיב מילס בתחושה שהוא יותר ממועמד לגיטימי לאמן את הניקס בעונה הבאה", נכתב. "בלאט הציג את עצמו לג'קסון כמאמן עם אוריינטציה הגנתית, שבימיו במכללת פרינסטון נהנה לשחק בהתקפה שבה כל חמשת השחקנים מעורבים בכל רגע נתון. הוא הזכיר לג'קסון שכשהגיע לקליבלנד בקיץ 2014 הוא היה אמור לאמן חבורה צעירה ולא ממושמעת שהייתה בגדר פרויקט שדורש זמן, עד שלברון הגיע ושינה את כל התוכניות".

בטור מצוטט מאוריציו ג'רארדיני, לשעבר ג'נרל מנג'ר טורונטו, שהעסיק את בלאט בבנטון טרוויזו. "הייתה לי הפריבילגיה לעבוד בבנטון עם שלושה אירופיים שהגיעו ל-NBA - מייק דאנטוני, אטורה מסינה ובלאט. בוא נאמר זאת כך, המחויבות של קבוצות ב-NBA למאמן אירופי הן קצת יותר מסובכות, גם אם הוא אסטרטג מעולה או בעל מוח יצירתי וחדשני".

עוד באותו נושא

רשמית: פרנק ווגל לא ימשיך באינדיאנה. מועמד לניו יורק וליוסטון

לכתבה המלאה
נשיא הניקס לענייני כדורסל, פיל ג'קסון. AP
נמלך בדעתו? פיל ג'קסון/AP

"מסינה החליט ללכת בדרך אחרת מבלאט, ובחר להעלות את ערכו דרך עבודה בסן אנטוניו כעוזר", הוסיף ג'רארדיני. "בלאט, בגלל שנאלץ לאמן את השחקן הטוב בתבל, נתפס מיד כמאמן אירופי יותר מאשר אמריקאי, למרות שהוא גדל בארצות הברית. כדי להצליח בסיטואציה כזו צריך גיבוי מוחלט מההנהלה".

גם באינדיאנה התייחסו הבוקר לסיכויים של בלאט לאמן את הפייסרס אחרי פיטורי פרנק ווגל. בשלב זה בלאט לא הוזכר כמועמד רציני, אך קן ברגר מרשת CBS הקדים תרופה למכה וכתב: "לארי בירד יעבוד עם דיוויד בלאט? לא נראה לי שיש חוסר התאמה גדולה יותר מזה מבחינה היפותטית. נסו למצוא לי משהו פחות מתאים מזה". לטענת ברגר, המועמדים העיקריים לרשת את ווגל בפייסרס נכון לעכשיו הם מייק דאנטוני ובריאן שואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully