וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אם קובאן תזכה ביורוליג - היא תקבל כרטיס חופשי לעונה הבאה

5.5.2016 / 22:13

נמצא פתרון לבעיה: במידה שהרוסים ידהימו בפיינל פור, הם לא ייוותרו מחוץ למפעל הבכיר ויישארו ככל הנראה על חשבון דרושפאקה. איטליה: אלופת אירופה לשעבר, וירטוס בולוניה, ירדה ליגה

מערכת וואלה!

בווידאו: משחק מקדים

אלופת היורוליג תשחק גם בעונה הבאה ביורוליג. המשפט הזה, שאמור להיות מובן מאליו, עמד בסכנה מוחשית מאז העפלתה של לוקומוטיב קובאן לפיינל פור - אבל נראה כי נמצא פתרון לבעיה. אם הקבוצה הרוסית תוכתר בעוד עשרה ימים לאלופת אירופה, היא תקבל את הכרטיס החופשי על חשבונה של דרושפאקה.

על פי המבנה החדש של היורוליג, שייכנס לתוקפו בעונה הבאה, ייכללו רק 16 קבוצות במפעל. בניגוד לצסק"א מוסקבה, לבוראל קוצ'ה ויטוריה ופנרבחצ'ה, שהעפילו לצד קובאן לחצי הגמר בברלין ונמנות על 11 המועדונים המשוריינים, נותרה הקבוצה מקרסנודאר בסיטואציה בעייתית. הדרך היחידה שלה לקבל את הכרטיס הנכסף הייתה באמצעות זכייה בליגת ה-VTB, או לכל הפחות בהפסד לצסק"א בגמר.

אלא שקובאן ניצבת על סף הדחה כבר ברבע גמר הפלייאוף, כשהיא מפגרת 2:0 בסדרה של הטוב מחמישה מול חימקי מוסקבה. גם אם תעשה את הבלתי ייאמן ותחולל מהפך, בחצי הגמר כבר ממתינה לה צסק"א (יריבתה בחצי גמר היורוליג). כך נותרה היורוליג בפני מכשול לא פשוט, כשמי שעשויה להיות אלופת אירופה תיאלץ לרדת ליורוקאפ.

כעת נראה כי הפתרון האלגנטי והמתבקש, שעליו נכתב כאן בתחילת השבוע, הוא גם זה שייצא לפועל בסופו של דבר: ראשי היורוליג הגיעו לסיכום "שקט" עם דרושפאקה, הקבוצה שמיועדת לקבל את הכרטיס החופשי למפעל, כי אם לוקומוטיב אכן תזכה בגביע, אותו כרטיס יועבר אליה.

הטורקים צפויים לקבל את המקום במפעל הבכיר, זו העונה השנייה ברציפות, הודות לבעלי הבית שלהם, חברת "דואוש", שהיא אחת הספונסריות המרכזיות של היורוליג. הודעה רשמית בדבר הבטחת מקומם עדיין לא יצאה, ולא מן הנמנע שהסיבה לכך נעוצה בפלונטר שנוצר עם קובאן.

הכרטיס של ליגת ה-VTB ילך ככל הנראה לאחת מהשלוש: אוניקס קאזאן (שהעפילה לחצי הגמר), זניט סנט פטרסבורג (שעומדת לפגוש אותה שם, ומובילה כרגע 0:2 ברבע הגמר על סראטוב) או חימקי (שתהיה חייבת לזכות באליפות כדי להגיע, מאחר שאחרי קובאן ממתינה לה צסק"א).

במידה שלוקומוטיב לא תזכה ביורוליג, יהיו בעונה הבאה ארבע קבוצות טורקיות במפעל - יותר מכל מדינה אחרת: פנרבחצ'ה ואנאדולו אפס המשוריינות, גלאטסראיי כמחזיקת היורוקאפ ודרושפאקה כבעלת הכרטיס החופשי, שיועבר החל מעונת 2017/18 לספרד.

שחקני קובאן דונטיי דרייפר, סרגיי ביקוב. GettyImages
נתראה ביורוליג גם בעונה הבאה? ביקוב ודרייפר/GettyImages

רגע עצוב לחובבי הנוסטלגיה

לחובבי הנוסטלגיה היה אמש (רביעי) רגע עצוב, כשווירטוס בולוניה נשרה לליגה השנייה באיטליה. הקבוצה המפוארת והמעוטרת זכתה ב-15 אליפויות, בשמונה גביעי המדינה, בשתי אליפויות אירופה (ב-1998 ובעונת הפיצול ב-2001) וגם פעם אחת בגביע ספורטה וביורוצ'אלנג'.

כמו כל נפילה של אימפריה, גם זו לא עברה בשקט. הבולונזים סיימו במקום האחרון בטבלה עם מאזן 19:11, בדיוק כמו שלוש הקבוצות שדורגו מעליהם - קאפו דיאורלנדו, קאזרטה וטורינו. אף שהקבוצה ירדה מגדולתה כבר ב-2003, ונעדרה מהליגה הראשונה במשך שנתיים, מדובר ברגע היסטורי. זו הפעם הראשונה שהיא יורדת ליגה מהמגרש ולא מהשולחן הירוק.

אגב, מי שהוכתר לשחקן העונה בליגה האיטלקית הוא ג'יימס נאנלי, שחקנה של אבלינו, שכיכב בעונה שעברה במכבי אשדוד. הפורוורד האמריקאי העמיד ממוצעים של 18.4 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים, והצעיד את קבוצתו למקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully