וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילו פלאש: ניתוח סדרת חצי גמר המזרח בין טורונטו למיאמי

3.5.2016 / 16:00

בזמן שהכוכבים של טורונטו מקרטעים ועלולים לכרוע תחת הלחץ, למיאמי יש את דווין וייד, שמחיה את הקריירה עם פלייאוף שמזכיר נשכחות. אסף רביץ על הסדרה הכי שקולה של הסיבוב השני, שבכל מקרה תוליד סיפור ספורט גדול

קייל לאורי, טורונטו ראפטורס, מול דווין וייד, מיאמי היט. AP
היכונו לקרב. לאורי מול וייד/AP

טורונטו ראפטורס (2) – מיאמי היט (3)

מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לטורונטו

המאמנים בפלייאוף: דווין קייסי 11:7, אריק ספולסטרה 39:67

איך טורונטו תנצח: ההתקפה של טורונטו הייתה החמישית באיכותה בעונה רגילה, קודם כל בזכות קייל לאורי ודמאר דרוזן. עבור השניים האלה, המעבר מההגנה של יחידת החיסול פול ג'ורג' היל לכל מי שמיאמי תנסה לשלוח לכיוונם ירגיש כמו יציאה מעבדות לחירות. דרוזן נהנה לשחק מול מיאמי בעונה הרגילה, הוא קלע מול ההיט 29.3 נקודות למשחק.

גם ליונאס ולנצ'יונאס היו משחקים טובים מול מיאמי, והמאץ'-אפ שלו מול חסן וויטסייד הולך להיות מעניין במיוחד. ולנצ'יונאס הוא לא שחקן פוסט מיומן כמו אל ג'פרסון, אבל הוא יודע מה לעשות עם הכדור באיזור הסל ובהחלט יכול לנצל את הפגיעות של וויטסייד מול שחקנים פיזיים. מטרה מרכזית שדווין קייסי צריך להציב לשלושת שחקני המפתח ההתקפיים שלו היא לסבך את וויטסייד בעבירות. שני הגארדים יודעים להגיע לטבעת וליצור מגע שמוביל לשריקות, אם הם יכריחו את אריק ספולסטרה לשחק דקות ארוכות ללא מכונת החסימות שלו הצבע של מיאמי יהפוך להרבה יותר נעים לביקור, אין להיט סנטר מחליף אמיתי.

ניתן להניח שקייסי ימשיך עם החמישייה שסגרה את הסדרה מול אינדיאנה, בה דמארה קארול ופטריק פטרסון הם הפורוורדים הפותחים. ללואיס סקולה, שעלה כל העונה בחמישייה, אין מה לחפש מול החמישייה הנמוכה של מיאמי, הוא לא יצליח לשמור שם על אף אחד. קייסי יוכל להיות יצירתי בניצול ההרכבים הנמוכים של ספולסטרה. הוא יוכל להשתמש בהרכבים נמוכים משלו, עם קומבינציות שכוללות את קורי ג'וזף, טרנס רוס ונורמן פאוול שהיה לו חלק חשוב בשני הניצחונות האחרונים מול הפייסרס. הוא יוכל גם לנסות להעלות את סקולה מהספסל, להחביא אותו על ג'סטיס ווינסלו (שעד להודעה חדשה אפשר לתת לו לזרוק מבחוץ כאוות נפשו) ובהתקפה לאפשר לארגנטינאי הוותיק להעביר לרוקי כמה שיעורים בצבע. יש לקייסי סגל עמוק ומגוון יותר, בסדרה ארוכה הוא אמור למצוא את הדרך להביא זאת לידי ביטוי.

הת'אנדר הדהימו את סן אנטוניו, קליבלנד עלתה ל-0:1 מול אטלנטה

השופטים הודו בטעות, מג'יק: "זו האי שריקה הגרועה בתולדות הפלייאוף"

"ראמביס עשוי לשמש כעוזרו של דיוויד בלאט, שמועמד גם ליוסטון"

חסן וויטסייד, מיאמי היט. GettyImages
ולנצ'יונאס ינצל את החולשות שלו. וויטסייד/GettyImages

איך מיאמי תנצח: למיאמי יש שחקנים שיודעים לנצח. בשני משחקי של להיות או לחדול מול שארלוט הקבוצה של ספולסטרה הראתה את הכוח שלה: במשחק השישי בשארלוט דווין וייד התעלה במאני טיים באופן שהזכיר נשכחות, במשחק השביעי מיאמי פשוט התפוצצה וחיסלה את ההורנטס. באופן כללי, בשלושה מארבעת משחקי הבית בסיבוב הראשון מיאמי נראתה מצוין: הסגנון של ההרכב הנמוך שטף, הכישרון המגוון של החמישייה הראשונה בא לידי ביטוי, בכל משחק שחקן אחר כיכב (פעם דנג, פעם וייד, פעם דראגיץ') ומיאמי חיסלה את שארלוט ברבע אחד גדול. רבעים כאלה יפרקו את טורונטו, שמול אינדיאנה נראתה שבירה בכמה מהמשחקים.

ההגנה של מיאמי תיתקל ביריבה הרבה יותר מסוכנת משארלוט עם חצי ניק באטום וחצי אל ג'פרסון. זו תהיה הזדמנות לנצל את האיכויות של וויטסייד. ספולסטרה יוכל לאפשר לשחקני החוץ להישאר צמודים לשחקנים שלהם ולבצע חילופים ביניהם באופן שלא יאפשר ללאורי ודרוזן מרווח נשימה. אם צמד הגארדים יעברו את השומרים שלהם ויגיעו לטבעת, וויטסייד יחכה להם שם כדי לחלק ריג'קטים. כדי ששיטה כזאת תצליח שחקני החוץ יצטרכו לעבוד קשה לכל אורך הפוזשן ההגנתי, כולל סגירת זוויות מסירה של החודרים ועזרה בריבאונד במצבים בהם וויטסייד יוצא לחסום. ברמה האישית, יכול להיות ששני השומרים הטובים ביותר על לאורי ודרוזן הם דווקא שני הרוקיז ג'סטיס ווינסלו וג'וש ריצ'רדסון, ההגנה האישית שלהם תהיה חשובה במיוחד בדקות בהן וויטסייד לא ישחק.

בעוד שהחמישייה נראית טוב, ספולסטרה יצטרך למצוא פתרונות מהספסל. במשחק השביעי הוא קיבל דקות טובות מג'רלד גרין וג'וש מקרוברטס, הוא נתן גם כמה דקות לגארד טיילר ג'ונסון שחוזר מפציעה. יחד עם אמארה סטודומאייר ויודוניס האסלם, יש לו מספיק שחקנים ממספיק סוגים שניתן לקבל מהם משהו בסדרה נתונה וביום נתון מעבר לשני הרוקיז. מול טורונטו העמוקה הוא עשוי להזדקק ליותר משבעה וחצי שחקני רוטציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דמאר דרוזן שחקן טורונטו. GettyImages
יביא את עצמו לידי ביטוי הפעם? דרוזן/GettyImages

למה זו ה-סדרה: זו ללא ספק הסדרה השקולה ביותר של הסיבוב השני, סדרה ללא פייבוריטית שיכולה להתפתח לכל כיוון. מצד אחד יש את טורונטו שלא רגילה למעמד, מצד שני מיאמי שלא רגילה להיות במעמד הזה עם הסגל הזה והסגנון הזה. עבור כל אחת מהשתיים עלייה לגמר המזרח תהווה הישג ענק וזריקת עידוד גדולה לעתיד, ובכל מקרה זה יהיה סיפור גדול: או שטורונטו תגיע לגמר האיזורי לראשונה בתולדותיה או שמיאמי תעשה זאת ללא כריס בוש עם סיכוי גבוה לפגוש את לברון ג'יימס בשלב הבא.

ולתחזית: על הנייר לטורונטו יש יתרונות חשובים יותר של עומק, ביתיות וסקוררים מוכחים בשיא הקריירה. אבל הסגנון של הראפטורס לא הוכיח את עצמו בפלייאוף (הסתמכות גבוהה מדי על לאורי ודרוזן שייצרו בעצמם) ולא בטוח שקייסי יודע לנהל סדרה ברמה של ספולסטרה, שצבר ניסיון פלייאוף רב בשנים האחרונות. כשיגיע המאני טיים, מיאמי תוכל לסמוך על וייד וטורונטו תוכל רק לקוות שהכוכבים שלה יתעלו. 2:4 למיאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully