וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: מארק סלבי זכה בפעם השנייה באליפות העולם, אוסליבן מתוודה

האנגלי ניצח בגמר 14:18 את הסיני דינג ז'ונווי והחזיר לעצמו את התואר בו זכה ב-2014. סלבי, יליד לסטר, שלף דגל של קבוצת הכדורגל במהלך החגיגות. וגם: הווידוי של רוני רוקט, והרגעים השנויים במחלוקת בתחרות

מארק סלבי, אליפות העולם סנוקר. GettyImages
האלוף החדש ישן. סלבי/GettyImages

מארק סלבי השלים אתמול (שני) דאבל מרגש לעיר לסטר, אחרי שזכה באליפות העולם בסנוקר. סלבי, יליד לסטר, השלים זכייה שנייה בטורניר אחרי שגבר 14:18 על דינג ז'ונווי, והניף את דגל השועלים. סלבי הפך לשחקן השישי בלבד שזוכה באליפות היוקרתית בקרוסיבל, אחרי סטיבן הנדרי (7 פעמים), סטיב דיוויס (6), רוני אוסליבן (5), ג'ון היגינס (4) ומארק וויליאמס (2).

סלבי השלים את הזכייה 12 דקות אחרי שקבוצתו האהובה השלימה את הזכייה המדהימה שלה באליפות. "לאורך הטורניר הוא שיחק בהילוך שני, אבל הצליח להרים את עצמו בזכות יכולת טקטית ומכות הגנה", נכתב ב"גרדיאן" על סגנונו של המנצח, שלא תמיד זוכה לפופולריות, אך ממשיך להיות יעיל.

מארק סלבי, אליפות העולם סנוקר עם דגל לסטר. GettyImages
"גאה בקלאודיו והבחורים"/GettyImages

הוא פתח את סשן המשחקים הראשון בגמר בסערה ועלה ליתרון 0:6 מוחץ על הסיני, שהיה האסיאתי הראשון בגמר וניסה להביא תואר ראשון לסין. דינג צימק, והאנגלי הגיע ליום השני של הגמר ביתרון 7:10, ו-11:14 לסשן האחרון. סלבי עלה ל-11:16, דינג זכה בשלושה משחקונים ברציפות, כולל ברייק של 103 שרמז על קאמבק, אבל סלבי, כהרגלו, הצליח לשמור על קור רוח.

"זה פנטסטי", אמר סלבי בסיום, "זה היה מיוחד לזכות בתואר לפני שנתיים, אבל הפעם הרגשתי יותר לחוץ. אני לא יודע מה מדהים יותר, זה שלסטר זכתה באליפות או שאני עושה זאת בפעם השנייה. אני כל כך גאה בקלאודיו והבחורים, אנחנו רק עיר קטנה. היה גמר קשה גם לדינג, שייצג לבדו את כל סין, אני לא יודע איך הוא הצליח לשחק ככה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן סנוקר דינג ז'ונווי. GettyImages
כל סין על הגב שלו. דינג/GettyImages

עוד בטורניר

* סלבי העפיל לגמר אחרי חצי גמר ארוך ומתיש, לפרקים שנוי במחלוקת, מול מרקו פו. סלבי ניצח 15:17 את יריבו מהונג קונג ומנע גמר כל אסיאתי, במשחק שכלל רגע של מחלוקת: במשחקון ה-27, במצב 13:13, פו נראה נוגע באצבעו בכדור האדום, דבר שמהווה עבירה. הפרשנים ושחקני העבר, כמו סטיבן הנדרי וסטיב דייויס, העריכו ש"אפשר להניח שפו הרגיש שהאצבע שלו נגעה בכדור", ותהו מדוע לא הצהיר שעשה עבירה ושמר על הקודים הג'נטלמניים של המשחק.

* המפגש בין סלבי לפו כלל את המשחקון הארוך ביותר בתולדות אליפות העולם - 76 דקות ו-11 שניות. במהלך המשחקון הבלתי נגמר נשמע פרשן BBC ג'ון וירגו משתמש בשפה לא נאותה כשאמר "קיוויתי לראות קצת מירוצים אחר הצהריים, יהיה לי מזל אם אספיק לראות את הפאקינג משחק המרכזי". בהמשך נאלץ להתנצל על הדברים הבוטים: "אני נבוך ומבויש".

* דינג ז'ונווי עלה לגמר אחרי ניצחון 11:17 על הסקוטי הוותיק אלן מקמנוס, והפך לסיני הראשון שמעפיל לגמר. הוא גם השווה שיא בדרך לגמר, כשרשם שישה משחקונים של מאה נקודות ומעלה במשחק אחד. דינג, שהידרדר בדירוג, נאלץ לעבור שלושה סיבובי מוקדמות כדי להעפיל להגרלה הראשית.

* במהלך הטורניר נשמעו טענות על איכות המגרשים, כשאלי קרטר כינה אותם "הגרועים ביותר ששיחקתי עליהם אי פעם". בנוסף, שחקנים טענו שהכיסים גדולים מתמיד ("כמו דליים", כינה אותם ניל רוברטסון), דבר שהוכחש על ידי המארגנים.

רוני אוסליבן שחקן סנוקר. GettyImages
לא קל לו. רוני/GettyImages

* רוני אוסליבן, אלוף העולם חמש פעמים בעבר, לא הצליח להעפיל לרבע הגמר בפעם השנייה בלבד ב-13 שנים כשהפסיד 13:12 לבארי הוקינס, והודה שהוא מתקשה לעמוד בלחץ ובציפיות. רוני רוקט גם ספג ביקורת, אחרי שלא הופיע למסיבת עיתונאים כנדרש. אחרי ההדחה התייחס אוסליבן לתקרית ואמר ש"לא הייתי במצב טוב כדי לצאת ולדבר איתכם. זה קשה עבורי להיות נושא הדגל של הענף, כל תשומת הלב עליי ויש ממני ציפיות גבוהות מכולם, כולל אני".

אוסליבן אמר ש"אני רוצה להודות לכמה אנשים, הם יודעים מי הם, שדאגו לי בימים האחרונים. אני מקווה שעם התמיכה שלהם, אצליח להתמודד עם הלחץ והמתח שאני שם על עצמי, שמגיע גם ממכם. אתהם ממציאים וטוענים שכבר זכיתי בטורניר עוד לפני שהוא התחיל, וזה יכול להיות קשה לשחק באווירה כל כך מתוחה. אני חושב שאני יכול להתמודד עם זה, כפי שעשיתי כבר 25 שנים, ועכשיו אני מצפה בקוצר רוח לחזור".

  • עוד באותו נושא:
  • מארק סלבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully