וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: פרדראג ראיקוביץ' ישחק עד תום העונה

מכבי תל אביב קיבלה יותר ממבוקשה שעתיים וחצי לפני שריקת הפתיחה: השופט קבע שהסרבי יוכל לשחק מול באר שבע, וכי צו המניעה הוארך עד אחרי סיום העונה. המשמעות: הסרבי רשאי לשחק בכל המשחקים שנותרו לאלופה. ההתאחדות ככל הנראה תפנה לבית המשפט העליון

צילום ועריכה: קובי אליהו

פרדראג ראיקוביץ' ישחק במשחק העונה מול הפועל באר שבע הערב (שני), כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב אחר הצהריים בצורה דרמטית למדי, שעות ספורות לפני שריקת הפתיחה. מדובר כמובן בחדשות מצוינות עבור האלופה, שהשיגה בדיוק את מה שרצתה וקיבלה את השוער הראשון שלה למשחק החשוב ביותר שלה העונה.

לא פחות משמעותי: השופט קבע כי צו המניעה הוארך עד ה-10 ביוני - לאחר סיום העונה, כלומר: לכאורה, ראיקוביץ' יוכל לשחק בכל המשחקים שנותרו לצהובים, כולל גמר הגביע. ההתאחדות לכדורגל תפנה לבית המשפט העליון כדי להקדים את הדיון בנושא או לבטלו.

כזכור, ראיקוביץ' הורחק על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל משלושה משחקים על כך שדחף את מאמן בני סכנין יוסי אבוקסיס. בעוד הצהובים ביקשו מבית המשפט לעכב את ההחלטה משום שההליך לא היה חוקי לטענתם, הדיון שאמור היה להתקיים ביום רביעי הוקדם להיום בשל דרישת ההתאחדות לכדורגל.

הנה השתלשלות האירועים של יום עמוס באירועים בבית המשפט:

בית המשפט המחוזי קבע: ראיקוביץ' יוכל לשחק מול הפועל באר שבע

ההתאחדות הגישה בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי נגד ההחלטה על ראיקוביץ'

היועמ"ש של ההתאחדות מסביר את ההתעקשות: "לא מעניין אותנו שזה משחק העונה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנימוק של השופט אורנשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:34: כתבנו יניב טוכמן מוסר שההתאחדות ככל הנראה תפנה לבית המשפט העליון.

18:28: הנימוקים של השופט:

"במכלול השיקולים האמורים ותוך שאני מודע לכך שבית המשפט אינו נוטה ככלל להתערב בהחלטות של מוסדות השיפוט הפנימי של ההתאחדות, באתי לידי מסקנה שהתקיימו נסיבות מיוחדות במקרה זה שמצדיקות היעתרות לבקשה הזמנית", כתב השופט. "כל זאת מבלי לקבוע מסמרות לגופם של דברים שילובנו במסגרת התיק העיקרי".

"במכלול השיקולים האמורים ותוך שאני מודע לכך שבית המשפט אינו נוטה ככלל להתערב בהחלטות של מוסדות השיפוט הפנימי של ההתאחדות, באתי לידי מסקנה שהתקיימו נסיבות מיוחדות במקרה זה שמצדיקות היעתרות לבקשה הזמנית", כתב השופט. "כל זאת מבלי לקבוע מסמרות לגופם של דברים שילובנו במסגרת התיק העיקרי. משכך, ניתן בזאת צו מניעה זמני המונע את ביצועה של החלטת בית הדין המשמעתי של התאחדות הכדורגל, שלפיה הורחק המבקש משלושה משחקים. תוקף ההחלטה עד לאחר הכרעה בתובענה או החלטה אחרת".

18:25: השופט אורנשטיין קבע שראיקוביץ' יוכל לשחק במשחק העונה.

15:40: תם הדיון בביהמ"ש, השופט ימסור את החלטתו בקרוב בפקס לשני עורכי הדין.

15:30: השופט טען שבתקנון צריכים להיות סעיפים ברורים יותר לגבי מתי מורשה שחקן בייצוג ומתי לא והוסיף: "אני ער למשחק הערב, אני לא תלוש. אני לא אוהד אף אחת מהקבוצות". אורנשטיין הוסיף: "אתם גוף ממלכתי, העונש הוא הרחקה משלושה משחקים".

הורוביץ הגיב: "זה לא נכון, זה חלק מעניין שוויניות של התחרות. מבצעים עונש מיד אחרי הכרעתו. כל הקבוצות מסתכלות על הדבר הזה ותהיה פגיעה קשה אם תהיה התערבות בהחלטת בית הדין, גם אם יזיזו את מועד הביצוע. בספורט, לטיימינג יש חשיבות. אם ניתן לאנשים להגיע לא נורא, אנחונ מאבדים את האותוריטה ואת ההגינות. התיק הזה לא פגע בזכות הערעור, כל כולו מסתמך על זכות הייצוג. לבוא ולטעון על ייצוג כשהבן אדם לא הגיע, לא רק לפה, אלא גם לביה"ד".

מאירי השיב: "המקרה היחיד בו מבצעים את העונש מיידית הוא בכרטיס אדום. אם הוא היה מואשם בדחיפה, הוא לא היה מבקש ייצוג, זה רק בגלל שנכתב בנסיבות מחמירות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עורך הדין של ההתאחדות לכדורגל יוחאי הורוביץ ועורך הדין של מכבי תל אביב מורן מאירי. קובי אליהו
הורוביץ מול מאירי. קרב ענקים/קובי אליהו

15:26: השופט אמר כי מדובר בבחור בן 20 שלא דובר את השפה כאשר מוגש נגדו כתב אישום לא פשוט. מתורגמן זה לא תחליף, זה אדם שלא מכיר את ההווי ולא נמצא כאן.

הורוביץ הגיב: "המבקש לא זכאי לשום יחס שונה. אמנם רכשו אותו בשלושה מיליון יורו, אבל זה לא מקנה לו זכויות. זה לא נאס"א, מדובר בדחיפה של אדם. הנאשם אפילו לא הגיע. איך אפשר להתלונן שאת הדבר הבסיסי הוא לא עשה - לא הגיע לדיון. אין פה עילה להתערבות ביהמ"ש".

השופט טען שמפריע לו העובדה שאין זכות ערעור: "אפילו על דוח חנייה יש זכות ערעור. השאלה אם גוף כמו ביה"ד יכול לקבוע שאין זכות ערעור"

15:23: מאירי הגיש מסמך לשופט שעו"ד מרגלית הוציאה מאתר ההתאחדות ובו אין נימוק להחלטת הדיין. הורוביץ טען שרוב בקשות הייצוג מסורבות.

15:19: למרות טענות מכבי תל אביב כי לא הייתה החלטה מנומקת מדוע לא ניתן לראיקוביץ' לקבל ייצוג, ביה"ד הוכיח שכן היו נימוקים ואף טענו שהם עלו באתר ההתאחדות. טענות השופט על כך שדחיית הייצוג הייתה לקונית ובלי הסבר, קיבלה כעת משמעות חדשה.

15:09: אורנשטיין שוב תקף את ביה"ד על כך שלא חיכה לבית הדין העליון ונקב בעונש לפני שביה"ד העליון דן בבקשה לעיכוב ביצוע וייצוג.

עורך דינה של מכבי תל אביב מורן מאירי. קובי אליהו
עורך הדין מורן מאירי/קובי אליהו

15:07: הורוביץ טען שאין חד צדדיות בבית הדין ולראייה הזיכוי של חואן טוריחו.

15:06: היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, אפרים ברק, הגיע לדיון.

15:03: הורוביץ הציג מסמך לביהמ"ש המנמק את החלטת הדיין. המסמך הפתיע את מאירי, שטען שלא ראה את המסמך הזה עד עכשיו.

14:56: עורך הדין הורוביץ מטעם ההתאחדות טען כי היא פעלה מטעם התקנון. השופט הקשה ושאל כיצד ניתן לדעת שהדיין הפגין שיקול דעת. השופט העביר ביקורת על הדיין שמעוני ועל הנימוקים.

14:46: מאירי טען כי מקרה ראיקוביץ' היה חמור כי האשימו אותו שהוא החל את כל המהומה. מאירי ניסה לשכנע את השופט כי הוא חייב לאפשר לראיקוביץ' ייצוג מכיוון שיש לו קשיי שפה, הוא לא מכיר את החוקים בישראל והמהומה החלה עוד לפני הדחיפה. מאירי הוסיף כי יש פגיעה בכללי הצדק ויש מקום להתערבות ביהמ"ש לאור העובדה שזכות הטיעון נפגעה ארבע פעמים.

השופט איתן אורנשטיין. קובי אליהו
"לא אוהד אף קבוצה". השופט אורנשטיין/קובי אליהו

14:40: החל הדיון. השופט שאל היכן ראיקוביץ', כשמורן מאירי הגיב שהוא בהכנות למשחק הערב. השופט השיב שאם אדם הגיש פנייה לביהמ"ש הוא צריך להיות נוכח. ההחלטה שהתקבלה היא להתחיל את הדיון בלי ראיקוביץ'.

14:30: במכבי תל אביב דרשו לדחות את הדיון ליום רביעי אחרי המשחק, לאור הלחץ שנמצא המועדון וחוסר היכולת להתכונן.

14:25: במקביל, חביב אוחיון עורך מבחן כשירות כשהצהובים מקווים שיוכל לשבת על הספסל במקרה שראיקוביץ' לא ישחק.

14:24: השופט לא קיבל את הסיכום בין הצדדים על כך שראיקוביץ' לא ייצטרך להגיע לדיון.

14:05: עורכי הדין יוחאי הורוביץ ויניב פרימן ייצגו את ההתאחדות בכדורגל בדיון.

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. קובי אליהו
זה מה שהוא צריך לעשות ביום המשחק? ראיקוביץ'/קובי אליהו

11:50: "איך יתכן שראיקוביץ' יתעסק כמה שעות לפני המשחק בדיון בעניינו בבית המשפט?", שאל היום גורם במכבי תל אביב. "יש הבדל עצום בין התעסקות בנושא אתמול, יום לפני המשחק, לבין התעסקות בכך היום. זה שההתאחדות מיהרה להגיש את הבקשה הבוקר ולא נתנה למשחק העונה להתקיים הערב בשקט, ממש לא הוגן. הרי בסופו של דבר העונש של ראיקוביץ' לא משתנה ולא מדובר כאן על כמות המשחקים שהוא הורחק, אלא לעובדה שהוא לא קיבל ייצוג. גם יוסי אבוקסיס שהורחק במשחק הגביע נגדנו לא עמד בכלל לדין עד משחק הליגה".

גורם בהתאחדות הגיב לטענות מכבי: "יש מקרים ששחקן כדורגל נפצע בחימום דקות לפני משחק וצריך להחליף אותו בשחקן אחר אז מה זה משנה מתי עוסקים בזה. מכבי תל אביב לקחה את התיק הזה לבית המשפט, אז למה הם מתפלאים שאנחנו ממשיכים עם התיק הזה בבית המשפט".

אגב, יש לציין כי מכבי תל אביב לוקחת סיכון, כי בדיון המחודש בעניינו ייתכן שעונשו של ראיקוביץ' יוחמר, ואם העונש יעלה מהרחקה של שלושה משחקים לארבעה, הוא יחמיץ גם את גמר הגביע מול מכבי חיפה.

שלומי ברזל דובר ההתאחדות לכדורגל עם עורכי הדין יוחאי הורוביץ, יניב פרימן עורכי הדין של ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
עורכי הדין של ההתאחדות, יוחאי הורוביץ ויניב פרימן עם שלומי ברזל/קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבקשה של מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully