וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עאבד של הזמן: מה עובר העונה על אחמד עאבד בעירוני קרית שמונה?

30.4.2016 / 6:30

שדרוג החוזה בקיץ, "האח הגדול" ששילם את המחיר, העקיצה מצד איזי שרצקי וחוסר התיאום עם חבריו להתקפה. באוקטובר היה אחמד עאבד הלהיט של הליגה ושחקן סגל נבחרת ישראל, אבל מה קרה מאז? הבלוג של שלמה וייס על האיש שמייצג טוב מכל את העונה המוזרה של עירוני קרית שמונה

one

בווידאו: שערי הליגה האחרונים של אחמד עאבד, לרשת בני יהודה ב-24 באוקטובר

בקיץ שעבר, בצל ההבנה של הבוס איזי שרצקי שעירוני קרית שמונה הולכת לעבור מתיחת פנים רצינית בעקבות עזיבה של כמה שחקני מפתח, הגיעו רמיזות ולחשושים מכיוונו של אחמד עאבד, לפיהם הוא לא מרוצה מהתנאים הקיימים שלו. הידיעות דיברו על כך שהחלוץ שהחזיק בכל מקרה בחוזה לעונה נוספת, מאוכזב מההצעה שקיבל משרצקי, ובמועדון היו שהאמינו כי האכזבה של עאבד תתורגם בסופו של דבר לפרידה.

שרצקי שמע את הדברים, אך כהרגלו לא התרגש והמשיך בקו שלו, עד גל העזיבות שכלל את שיר צדק, רועי קהת ואפילו רוג'רס קולה. אז הוא הבין שלעאבד יהיה משקל מכריע, אולי הגדול ביותר, על העונה של הקבוצה הצפונית. הבעלים של קרית שמונה הכניס את החלוץ לחדר והציע לו חוזה משודרג לשלוש עונות, כזה שהשביע את רצונו של עאבד, ובתוכו גם סעיף שחרור לקיץ הבא בגובה של 700 אלף יורו. "המהלך של איזי היה חכם מאין כמוהו, אבל הוא לא הצליח בסופו של דבר", קובע גורם בכיר בכדורגל הישראלי. "מצד אחד הוא נתן לעאבד חוזה משמעותי מאוד שיגרום לו להיות מרוצה ומהצד השני הוא נתן לו תג מחיר גבוה, כזה שיגרום לו לרצות בכל משחק מחדש להתפוצץ ולהוכיח את עצמו כדי שהקבוצות הגדולות או קבוצות באירופה ירצו לרכוש אותו".

ואכן, גם בקרית שמונה מעידים שהמהלך של שרצקי תוכנן כדי שהעונה הנוכחית תהיה העונה בה עאבד, שכבר הוכיח את עצמו בליגת העל ואף זומן לסגל נבחרת ישראל, יסיר מעליו כל תגית וסימן שאלה. הוא אמור היה להפוך לסופרסטאר ברמה הישראלית מצד אחד, ומהצד השני לשחקן שיוביל את הקבוצה לעוד עונה מוצלחת.

שבת, 20:00, ספורט2: עאבד וקרית שמונה בקרב תחתית בכפר סבא

אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
השריד מעונת האליפות לא רוצה כתם של ירידת ליגה. אחמד עאבד/אדריאן הרבשטיין

בחודשיים הראשונים של העונה עוד נראה היה שהתוכנית עובדת. עאבד התפוצץ וההגנות היריבות לא בדיוק ידעו איך להתמודד עם העוצמה והמהירות של השחקן, כשבניגוד לעונות קודמות הפעם גם היה ת'כלס. בשמונת המחזורים הראשונים, לעאבד היו כבר חמישה שערי ליגה, אליהם ניתן להוסיף גם שער בהארכה של משחק אלוף האלופים ועוד אחד במוקדמות הליגה האירופית מול סלובן ליברץ. שבעה שערים בתקופה כה קצרה, היו שווים לא רק שיא קריירה כבר באוקטובר, אלא גם מקום בסגל נבחרת ישראל למשחק נגד קפריסין. נדמה היה שעאבד בדרך לעונה חלומית.

אלא שמאז הכול התפרק. עאבד כבש רק עוד פעם אחת (גם זה רק בגביע הטוטו) והפך למייצג הבולט של מה שעובר על קרית שמונה העונה. שחקן שלכולם ברור שאת היכולות יש לו, כזה שיכול להימנות בנשימה אחת עם השחקנים המובילים בארץ, אך לא ממצה את הפוטנציאל ונגרר גם הוא לעונה חלשה במיוחד, בסיומה הוא עוד יכול לסגור מעגל לא חיובי בקרית שמונה ומהשריד שנשאר מעונת האליפות יישא את הכתם של ירידת ליגה ללאומית.

אז מה קרה לעאבד? האם מדובר באיבוד ביטחון בעקבות הנסיגה הכללית, בשחקן שלא אמור להוביל קבוצה אלא לרוץ איתה כשהיא טובה? ביחסים הקרובים עם סלאח חסארמה שהשפיעו גם על המגרש או בכלל באי החיבור שלו לחברים החדשים להתקפה? התשובות בכתבה הבאה.

שחקן נבחרת ישראל אחמד עאבד. יוסי ציפקיס
כבר היה בסגל נבחרת ישראל. אחמד עאבד באימון הנבחרת באוקטובר/יוסי ציפקיס

לפני העונה הנוכחית גם עאבד הבין שהפעם הוא יימדד במספרים, ובמיוחד בשערים שיבקיע. למרות שבעונות קודמות רשם מספרים יפים מאוד של בישולים, כשבעונת 2014/15 סיים עם כמות מכובדת של 11 אסיסטים, הוא ידע שהפעם הגולים ידברו. "10 או 15 שערים לפחות", אמר בנחרצות בראיון לפני פתיחת העונה בוואלה! ספורט. "ואם לא, אהיה מאוכזב מעצמי מאוד".

גם המאמן החדש סלאח חסארמה ידע שעאבד יכול לספק את המספרים הללו, ומהרגע הראשון חיבק אותו והעלה לו את הביטחון בשיחות בלתי נגמרות ובקרדיט בלתי מוגבל. "זה היה ברור גם לכל השחקנים שהקשר בין אחמד לסלאח הוא משהו מיוחד", מעיד שחקן בקרית שמונה. "גם בעונה שעברה אחמד היה מדבר עם סלאח כשלא היה הולך לו ומתייעץ איתו, כי באמת סלאח הוא מעין אח גדול בשבילו. לכולם היה ברור שאחמד מקבל קרדיט רציני, וראו בתחילת העונה שיש לו ביטחון אדיר בעצמו".

והביטחון הזה תרם לפתיחת העונה המוצלחת של עאבד וכמובן גם לזו של קרית שמונה, שזכתה באלוף האלופים על חשבון מכבי תל אביב ופרט להפסד להפועל באר שבע במחזור הפתיחה היא סיימה את יתר המשחקים בניצחונות או בתוצאות תיקו. נדמה היה ששוב שרצקי פגע בינגו והשינויים לא השפיעו על הקבוצה. במחזור השמיני הגיעה קרית שמונה לבלומפילד ומהר מאוד עאבד הביך גם את הגנת בני יהודה כשכבש צמד. קרית שמונה הייתה בטוחה שהיא בדרך לעוד ניצחון, אלא שאז הכתומים חזרו משום מקום ופדרו גלבאן קבע 2:2 דרמטי בתוספת הזמן. "המשחק הזה שבר משהו בכולנו וכן, גם באחמד, למרות שזה היה משחק מצוין שלו", קובע אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "מאז החלה ההידרדרות וגם הייתה תחושה שסלאח עם הרבה פחות ביטחון ברגעים הקשים. זה השפיע מאוד על אחמד".

"אחמד הוא שחקן של ביטחון", מסביר שחקן נוסף. "הוא לא איזה מנהיג שיכול לסחוב קבוצה אחת לבד על הכתפיים, הוא שחקן שניזון מהקבוצה. כשקבוצה טובה הוא יכול להיות בקלות השחקן הכי טוב בה, אבל כשלא הולך אז גם לו קשה בדיוק כמו כל השאר. בגלל זה בעונה הקודמת כשהלך לנו הוא היה מצוין וסיים עם כל כך הרבה בישולים, אבל כשלא הולך הוא לא זה שירים אותנו מהקרשים".

מאמן עירוני קרית שמונה, סלאח חסארמה. קובי אליהו
קשר מיוחד וקרדיט משמעותי. אחמד עאבד עם סלאח חסארמה לאחר הזכייה באלוף האלופים/קובי אליהו

סיבה נוספת לנסיגה של עאבד נעוצה בחיבור שלו עם שחקני ההתקפה. בעוד שבעונה שעברה עאבד התחבר בצורה מושלמת עם דויד מנגה, רוג'רס קולה ורועי קהת, הרי שכבר מתחילת העונה היה ברור שהחיבור בינו לבין ברונו הברזילאי ובהמשך בינו לבין אוסטין אמוטו לא דומה למה שהיה. חוסר התיאום בלט עד כדי כך שבמהלך העונה הברזילאי הפריע פעמיים לעאבד לכבוש שערים בטוחים כשעמד בדרכו. הדברים הללו עוררו את כעסו של עאבד. "אחמד לא אחד שיריב או יבוא ויהפוך שולחנות", מעיד אחד מחבריו, "אבל היה ברור שהוא לא מתחבר לברונו וגם עכשיו לסגנון של אמוטו. חסרים לו השחקנים איתם הייתה לו הבנה עיוורת".

אך עם כל הכבוד לסיבות, לתירוצים או איך שלא תרצו לקרוא לזה, עאבד עצמו נושא באחריות הגדולה ביותר לכך שלא הצליח לנצל את פתיחת העונה המרשימה כדי לבצע את קפיצת המדרגה. בעיני רבים, העניין המנטאלי הוא המכריע. הקבוצה נכנסה לסחרור והוא נגרר אחריה, ללא יכולת לחלץ את עצמו ובטח לא את קרית שמונה.

הסחרור הזה גרם לאכזבה גם אצל הבוס שרצקי, שהביע את דעתו גם בפניו של עאבד. הדוגמה האחרונה לכך הייתה בתחילת החודש. קרית שמונה הגיעה למשחק מול מכבי נתניה בידיעה שהפסד יהפוך אותה למועמדת בולטת להצטרף לאורחת שלה בדרך ללאומית. הקבוצה לא שיחקה טוב, אבל בסופו של דבר הצליחה לנצח 0:2. שרצקי שמח מאוד על השגת שלוש הנקודות, אבל לא היסס לעקוץ את עאבד עם הירידה לחדרי ההלבשה והביע את חוסר שביעות רצונו. "נתנו לך שם רוחב שהשאיר אותך לבד מול השער", אמר הבעלים לעאבד. "אפילו אני הייתי שם את זה בקלות, מה קורה לך?". עאבד כמובן לא ענה, אבל גם הוא הבין שההערה הזו מעידה יותר מכל על כך שהבעלים האמין שהוא זה שהיה צריך לסחוף את הקבוצה לעונה מוצלחת, והוא לא עמד בציפיות.

seperator

כעת נותרו לעאבד, שעדיין ניצב כסגן מלך שערי הקבוצה עם שמונה כיבושים בכל המסגרות (רק אופיר מזרחי עם 11 נמצא לפניו) שלושה משחקים עד סוף העונה. אלה תהיינה ככל הנראה שלוש ההופעות האחרונות שלו במדי קרית שמונה, שכן בעונה הבאה הוא צפוי לעבור בכל מקרה לקבוצה גדולה יותר או לקבוצה באירופה. במחזורים שנותרו, הוא יצטרך לשבור בצורת בת יותר מחצי שנה ולהופיע במאני טיים כדי להשאיר את קרית שמונה בליגת העל. "אם אחמד יביא את המספרים שהוא יודע להביא, אז נישאר בליגה", משוכנע שחקן בקבוצה. "אבל כדי שזה באמת יקרה, הקבוצה כולה תצטרך להיראות יותר כמו במחצית השנייה מול הפועל תל אביב והרבה פחות כמו בכל העונה כולה".

איזי שרצקי, אחמד עאבד, עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
יצליחו לשרוד בליגת העל? איזי שרצקי עם אחמד עאבד לאחר הזכייה בגביע/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully